Category Archives: Vijesti

PORSCHE CAYMAN GT4 RALLYE CONCEPT

Porsche-Cayman_GT4_Rallye_Concept-2019-1024-01

Porsche planira povratak reli utrkama, a ulaznica će po svemu sudeći biti trenutno u konceptnoj predserijskoj formi dostupan Cayman GT4 Rallye Concept, koji udovoljava FIA R-GT regulativama za GT4 seriju. Odlučujući faktor bio je uspješan demo nastup navedenog vozila na 2018 ADAC Rallye Deutschland.

Porsche-Cayman_GT4_Rallye_Concept-2019-1024-05Finalni proizvod, baziran na tek predstavljenom 718 Cayman GT4 Clubsport, trebao bi biti spreman za nastup do 2020. godine. Za pogon će biti zadužen 3.8 litarski šestak sa 425 KS, a karoserijski će paneli na nekim mjestima biti zamijenjeni onima od kompozitnih materijala.

Porsche-Cayman_GT4_Rallye_Concept-2019-1024-0aPorsche inače ima dugu istoriju nastupa na reli utrkama sa nezaboravnom pobjedom na kultnom Dakar reliju 1986. godine, te brojnim uspješnim nastupima na reliju Monte Carlo.

PRODAJNI REZULTATI RENAULT GRUPE U 2018. GODINI

21194678_Groupe_Renault_Logo

S prodajom od skoro 3,9 miliona vozila, Renault Grupa u 2018. godini je zabilježila novi rast prodaje od 3,2 posto u odnosu na 2017. Svi segmenti su zabilježili rast, a posebno laka komercijalna vozila (LKV) i električna vozila, s kojima Renault drži lidersku poziciju u Evropi.

Zahvaljujući provedbi plana Drive the Future, protekla 2018. godina ponovo je bila rekordna za Renault Grupu koja je prodala 3.884.295 vozila širom svijeta, uključujući isporuku 2,5 miliona vozila sa značkom Renaulta i preko 700.000 vozila sa znakom Dacije. Renault se u Evropi najviše oslanjao na fantastičnu prodaju modela Clio i Captur, dok je Dacia žetvila dobre prodajne brojke zahvaljujući Sanderu i novoj generaciji Dustera.

U segmentu električnih vozila, prodajni volumen marke Renault u svijetu povećao se za 36,6% tokom protekle godine (više od 49.600 vozila), iako je u tome ključna bila druga polovina 2018. godine, budući da je u tom periodu prodaja skočila za čak 62,1 posto. Renault je i dalje evropski lider s tržišnim udjelom od 22,2% tržišta kod „električara“. Model ZOE je zabilježio porast od 26,1% (39.458 vozila), a Kangoo Z.E. čak 105,1 posto.

U segmentu lakih komercijalnih vozila, Grupa je povećala prodaju za 33,7 posto isporučivši skoro 620.000 vozila. Marka Renault dosegla je novi rekord u 2018. godini unatoč padu u Turskoj i Argentini, dva važna tržišta za ovaj segment.

Renault Grupa i ove godine očekuje stabilnu prodaju s akcentom povećanja na tržištima Rusije i Brazila. U tom kontekstu, Grupa teži laganom povećanju prodaje i u 2019. godini, s ubrzanjem u drugoj polovini godine zahvaljujući lansiranju novih međunarodnih modela pogotovo novog Clija, vodećeg modela Grupe u Evropi, koji će premijeru doživjeti na prestižnom sajmu automobila u Ženevi.

2019 TOYOTA MARK X

2019-toyota-mark-x-grmn

U moru modernih četverocilindarskih turbobenzinaca male zapremine i mjenjača sa dva kvačila, arhaični usisni V6 u kombinaciji sa klasičnim manuelnim mjenjačem, pravi je raritet. A upravo nas je takvim počastila Toyota, odnosno njena tuning divizija GRMN, koja je zapravo stvorila istinski hommage legendarnom BMW-u M3 E46.

2019-toyota-mark-x-grmn 2Dizajnerski samozatajan sedan pokreće dobro poznati 3.5 litarski V6 usisni benzinac koji svojih 318 KS i 380 Nm, na stražnje točkove šalje putem 6-stepenog manuelnog mjenjača. Baš po ukusu okorjelih purista. Jedini moderni detalj jeste krov od karbonskih vlakana.

2019-toyota-mark-x-grmn 3GRMN se očekivano pozabavio i ovjesom, te kočionim sistemom. Proizvodnja će prema najavama biti limitirana na tek 350 primjeraka, po cijeni od 41.113 eura, a moći će ga kupiti samo domaći japanski kupci.

FORD MONDEO WAGON HYBRID

Ford-Mondeo_Wagon_Hybrid-2019-1024-01

Nakon tri godine boravka na tržištu, aktuelni Ford Mondeo podvrgnut je neizostavnom procesu osvježenja, a rezultati istog predstavljeni su na sajmu automobila u Briselu. Osvježenje je Mondeu sprijeda donijelo novu masku hladnjaka i donji dio branika, te maglenke u LED tehnologiji, a stražnja su svjetla dobila novi C oblik, te su povezana velikom hromiranom lajsnom.

Ford-Mondeo_Wagon_Hybrid-2019-1024-06U kabini je pak najveća novost rotacijski selektor automatskog mjenjača, a tu su i novi materijali, detalji opreme i slično. Što se tiče tehničkih novosti, najveća je dostupnost hibridne varijante (u karavanskoj formi), koja koristi kombinaciju 2.0 litarskog benzinca sa Atkinson ciklusom rada i kompaktnog elektromotora, te 1.4 kWh litij-jonske baterije. Ukupna izlazna snaga ove kombinacije iznosi 187 KS, a Ford obećava prosječnu potrošnju od tek 4,4 l/100 km.

Ford-Mondeo_Wagon_Hybrid-2019-1024-0fLjubitelji klasičnih benzinaca mogu pak odabrati 1.5 litarski EcoBoost sa 165 KS. Ipak, kupcima će mnogo primamljivije zvučati dostupnost novog 2.0 litarskog EcoBlue dizelaša u izvedbi sa 120,150 i 190 KS, koji zadovoljavaju Euro 6d Temp emisioni standard. Isti se serijski isporučuje sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem, a opcijski sa novim 8-stepenim automatikom, koji mijenja prethodni 6-stepeni PowerShift sa dva kvačila.

NOVI PRODAJNI REKORD LAMBORGHINIJA U 2018. GODINI

a303dbff-lamborghini-urus-12

Lamborghini bilježi svojevrsnu renesansu kada su u pitanju prodajni rezultati. Naime, u protekloj je 2018. godini, slavni talijanski proizvođač isporučio impresivnih 5.750 vozila, što je za 51 posto više od rezultata iz 2017. godine. Glavni je razlog nesumnjivo pojava SUV modela Urus, koji je od predstavljanja u julu pa do kraja godine pronašao čak 1.761 vlasnika. Rasla je prodaja i ostalih modela, pa su tako Huracan i Aventador pronašli 2.780 (+5 posto), odnosno 1.209 (+3 posto) novih vlasnika. Najveće tržište za Lambo i dalje je ono u SAD-u, gdje je prodato ukupno 1.595 jedinica.

b68c6fc4-lamborghini-urus-8

KIA NA SAJMU CES 2019 PREDSTAVILA POST-AUTONOMNU VOŽNJU

Kia CES 2019_3

Kia Motors kao dio grupacije Hyundai Motor Group* na sajmu zabavne elektronike CES 2019 u Las Vegasu predstavlja nekoliko novih tehnologija, namijenjenih post-autonomnoj vožnji. Kia, koja i dalje nadgrađuje svoju viziju ‘iza autonomne vožnje’ za povezana vozila, predstavljenoj na prošlogodišnjem sajmu, ove godine donosi interaktivnu izložbu ‘Prostor emocionalne vožnje’, koja predstavlja budućnost, kada autonomna vožnja postane norma.

Kia je za budućnost, kada vozila budu imala mogućnost autonomne vožnje, postavila temelje svog tehnološkog razvoja, koje će unaprijediti način transporta ljudi. Centralni dio predstavljanja vizije “prostora emocionalne vožnje” na CES 2019 je sistem R.E.A.D. – Kijin sistem prilagođavanja vožnje emocionalnom raspoloženju u realnom vremenu (R.E.A.D.) – prva kabina na svijetu, koja se temelji na umjetnoj inteligenciji (UI), optimiziranoj i interaktivno prilagođenoj ljudskim osjetilima.

Kia at CES READ MeSistem R.E.A.D. može pomoću tehnologije umjetne inteligencije i prepoznavanja bioloških signala analizom vozačevog emocionalnog stanja u realnom vremenu optimizirati i pojedinoj osebi prilagoditi prostor u kabini vozila. Tehnologija prati vozačevo emocionalno stanje  upotrebom senzora, koji čitaju njegove izraze lica, puls i provodnost kože (elektrodermalna aktivnost). Sistem prilagodi kabinu s obzirom na ocjenu pet osjetila i tako stvara bolju sredinu. Tehnologija mašinskog učenja umjetne inteligencije omogućava kreiranje osnove ponašanja korisnika, na osnovu čega slijedi identifikacija uzoraka i trendova i u skladu s tim prilagođava kabinu.

Sistem R.E.A.D. je predstavljen zajedno s tehnologijom V-Touch, koja se kao prva na svijetu odlikuje nadzorom pomoću virtualnih kretnji. V-Touch koristi 3D kameru, koja prati  korisnikove oči i prste, čime omogućava upravljanje nekih funkcija u vozilu preko nenametljivog zaslona, projiciranog na vjetrobranskom staklu. Pomoću jednostavnih kretnji prstima svi putnici u vozilu mogu mijenjati ambijent u kabini, uključujući osvjetljenje, klima uređaj i zabavni sistem, što znači da u vozilu više nisu potrebni dugmad ili zasloni na dodir.

Kia at CES READ MotionSljedeća funkcija inovativnog sistema R.E.A.D. je Kijino vibriranje sjedišta u skladu s emitovanom muzikom, što označi da putnici mogu prilikom slušanja “osjetiti” svoje omiljene pjesme. Tehnologija, koja se temelji na obradi signala, prilagođava vibracije sjedišta u skladu s frekvencijom zvukova emitovane muzike. Unapređenje udobnosti u kabini može se postići i masažnim vibriranjem sjedišta, a za veću sigurnost tu je i upozoravajuće vibriranje, koje aktiviraju napredni sistemi asistencije.

Kia je na svojem izložbenom prostoru posjetiocima ponudila mogućnost testiranja sistema u posebno dizajniranom modulu. Javnost tako po prvi put ima priliku doživjeti automobilsku tehnologiju, koja prepoznaje njihovo psihičko stanje na osnovu izraza na licu, provodnosti kože i pulsa. Posjetioci sajma svjedoče i prilagođavanju upravljačkih senzora u realnom vremenu  s obzirom na njihovo emocionalno stanje.

Kia CES 2019_4‘R.E.A.D. Now’ je kokpit za dvije osobe, koji simulira autonomnu vožnju po Las Vegasu, predlaže rutu i sadrži zabavni sistem, a temelji se na analizi vozačevog raspoloženja. Putnici mogu koristiti V-Touch sistem upravljanja pomoću pomjeranja ruku za igranje igrica, biranje muzičkog žanra, prilagođavanje izgleda kabine i pretraživanje po internetu prilikom traženja informacija.

‘R.E.A.D. Motion’ je kokpit za četiri osobe, koji simulira ‘mobilni radni prostor’, koji bi prema očekivanjima trebao predstavljati jednu od ključnih prednosti autonomnih vozila. Posjetioci  mogu testirati sistem kao ‘vodeći ljudi Kije’, koji se pripremaju za poslovni put i upotrebom V-Touch provjeravaju svoj raspored i bilješke sa sastanaka, pregledavaju e-mailove i sl. Upotrebljivost sistema na dugim putovanjima znači da putnici mogu daljinski preuzeti nadzor upravljanja kokpita R.E.A.D. Motion. Iskustvo završava video konferencijom uživo preko zaslona, projiciranog na vjetrobranskom staklu.

Kia na sajmu CES 2019 predstavlja i potencijalno rješenje za mobilnost u pametnim gradovima s konceptom ‘SEED Car’. Radi se o električnom četverotočkašu s dometom od dosegom 100 km, kojeg pokreće hibridni sistem okretanja pedala i elektro motora – biciklista mora okretati pedale, a pritom mu izdašno pomaže elektro motor. Koncept je namijenjen jednostavnijoj, zabavnijoj i sigurnijoj urbanoj vožnji, a Kia pritom želi istraživati kako omogućiti kratku vožnju s ličnim pokretnim uređajem.

REKORDNA PRODAJA PSA GRUPACIJE U 2018. GODINI

Peugeot grille

PSA grupacija je u protekloj 2018. godini upisala novi prodajni rekord. Uz rast od 6,8 posto u odnosu na godinu prije, ukupno je isporučeno 3,88 miliona vozila, a snažan pad prodaje u Kini, Latinskoj Americi, Africi i na Bliskom Istoku, kompenzirala je potpuna integracija Opela i jaka prodaja u Evropi, a malo je poznato da se PSA dobro pripremio za WLTP ciklus mjerenja potrošnje, te je izbjegao probleme sa eko normama, naročito kada su u pitanju dizelski motori. Najprodavaniji model grupacije očekivano je Peugeot 208 sa 295.000 prodatih jedinica, slijedi ga Peugeot 3008 sa 265.000 prodatih jedinica, a sjajnu su prodaju zabilježili i komercijalni modeli.

2020 CADILLAC XT6

2020-cadillac-xt6 3

Cadillac je odlučio popuniti prazninu između svojih SUV modela XT5 i Escalade, posebnim modelom imena XT6, koji donosi atraktivan dizajn, inspirisan konceptom Escala, tri reda sjedišta i V6 snagu.

2020-cadillac-xt6 4Iz Cadillaca obećavaju vrhunsku prostranost na svim sjedištima, te prtljažnik čija zapremina varira od osnovnih 356 do maksimalnih 2.228 litara, što i ne treba da čudi, obzirom da je XT6 dimenzijama na nivou Audija Q7.

2020-cadillac-xt6 5Poput ostatka Cadillac ponude i XT6 nudi impresivnu opremljenost, a jedina pogonska opcija je 3.6 litarski V6 sa 310 KS i 373 Nm obrtnog momenta, uparen sa 9-stepenim automatskim mjenjačem i prednjim pogonom, dok je integralni pogon opcija.

2020-cadillac-xt62020-cadillac-xt6 2