Category Archives: Test

TEST – DACIA LOGAN LAUREATE 1.2 16V

alt

Tekst i foto: Slaven Pašajlić

Svi znamo šta je Dacia Logan. Automobil koji je svojom pojavom 2004. godine izazvao pravu malu socijalnu revoluciju i u vrijeme supermodernih automobila krcatih opremom ponudio tehnički zastarjelu, ali maksimalno robusnu platformu i samo najosnovniju opremu za jednostavno prelaženje od tačke A do tačke B.

alt

Mnogi su se smijali i šprdali na račun kockaste rumunske limuzine, ali vrijeme je dokazalo suprotno i Logan je postao tržišni hit. Čini se da je ljudima u moru pretjerano sofisticiranih automobila nakrcanih silom kvarljive elektronike, nedostajao jedan sasvim jednostavan automobil na kojem se malo šta ima pokvariti. Nova narodna i radnička legenda je bila rođena.

alt

No, dolaskom petovratnog Sandera i njegove « terenske » izvedbe Stepway, Logan je nekako pao u zaborav (možda zbog toga što mnogi baš ne vole limuzine), pa je čak i facelift izvedba iz 2009. godine (na slikama) prošla gotovo neopaženo iako je bilo riječ o detaljno dorađenom i uljepšanom automobilu sa enterijerom iz Sandera.

alt

Bilo kako bilo, vrijeme je za veliki povratak, pa Logan kao simbol renesanse rumunskog automobilskog brenda i sinonim pouzdanog i kvalitetnog automobila pristupačne cijene, nakon osam godina postojanja na tržištu, konačno dobija novu izvedbu, koja je dobila dizajnerske, kvalitativne i tehničke novosti. Ukratko u pitanju je potpuno nov i generalno za čitavu klasu bolji automobil, što je dokazalo i sedmodnevno testiranje koje je uključivalo svakodnevnu gradsku vožnju, ali i putovanje od nekih 600 km sa kombinacijom autoputa i regionalne ceste.

alt

Prvo i osnovno, uz zadržavanje prepoznatljivog robusnog oblika i dimenzija, Logan je sada dobio osjetno elegantniji izgled, prvenstveno prednjeg i stražnjeg dijela, tu su dakle nova svjetla i branici, prošireni blatobrani, te elegantije kvake na vratima. Recimo da novi Logan sprijeda umnogome izgleda kao kopija VW Pola, a to nije nimalo loše, zar ne?

alt

alt

Sam Logan je u odnosu na stari dobio položeniji vjetrobran i izduženiji poklopac motora, izvajane blatobrane, manje staklene površine (naročito na stražnjima vratima). Usporedba sa facelift izvedbom iz 2009 to zorno prikazuje. Logan je konačno postao lijep automobil i to mu se mora priznati, iako se o ukusima generalno ne raspravlja.

alt

Kada je u pitanju enterijer, Logan je potpuno nov automobil sa instrument tablom i centralnom konzolom po uzoru na novi Lodgy (ponovo bez crvenog polja obrtaja). Kvaliteta korištenih materijala osjetno je bolja. Ok, i dalje je tu tvrda plastika, ali je ista ugodna oku i vrlo ugodna na dodir, a u Laureate paketu opreme ima i hromirane elemente, te elegantni CD MP3 audio uređaj sa velikim ekranom, USB ulazom i Bluetooth tehnologijom, kojim se upravlja putem komandi na upravljaču. Uz doplatu se nudi i vrhunski MEDIA NAV audio sistem sa ekranom osjetljivim na dodir. Sve već viđeno u Renaultu, ali ipak je ovo Dacia. Palac gore.

alt

Iako su to mnogi očekivali, prekidači za električno podizanje prostora i dalje su zadržani na centralnoj konzoli. U Daciji se ponose da su dosta uradili na zvučnoj izolaciji i generalnoj „kulturi“ vožnje. I zaista, usporedba sa starim Loganom prikazuje osjetno tiše iskustvo vožnje, uglađenije ponašanje u krivinama, direktniji upravljač i generalno udobniju vožnju postignutu ne samo kvalitetnijim sjedištima, već i doradom ovjesa, koji rupe „guta“ bolje od dvostruko skupljih automobila.

alt

Ponuda putničkog i prtljažnog prostora je bila i ostala jedna od najvećih prednosti rumunske limuzine. I novi Logan nudi više nego dovoljno prostora za pet osoba, na stražnju klupu se mogu bez problema uglaviti tri dječije sjedalice, a sve to prati osjetno bolji osjećaj boravka u automobilu, zahvaljujući manjim staklenim površinama i „mesnatijim“ vratima. Kako smo rekli, sve je za klasu bolje od prethodnika. Prtljažni prostor i dalje zaprema raskošnih  510 litara, ali tu je i novi trik – segmentno preklapanje stražnjeg naslona umjesto fiksnog naslona na prethodniku. Većini vlasnika prvog Logana samo će ovo biti dovoljan razlog za zamjenu auta.

alt
alt

Vrijedi spomenuti i kadicu u dnu prtljažnika pored rezervne gume u koju se može smjestiti obavezna oprema i slične sitnice, kako se ništa ne bi „kotrljalo“ po prtljažniku.

alt

Novi Logan je i automobil sa par nelogičnosti. Ok, dobio je čitav set zračnih jastuka i ESP, tempomat i limitator brzine, zatim indikator idealne izmjene stepena prenosa, pa čak i plinski podizač poklopca motora, ali su kao što smo već spomenuli prekidači za električno podizanje prostora i dalje zadržani na centralnoj konzoli, šarke prtljažnika i dalje zadiru u prtljažni prostor i kradu „litre“, a mnogi su očekivali i impulsno (tri klika) paljenje pokazivača pravca koje ima Lodgy. No, kompromisa mora biti. Da ne zaboravimo, Logan je konačno dobio automatsko pokretanje brisača prilikom aktiviranja uređaja za pranje stakla. Znamo, zvuči smješno, ali to nema ni Duster. Štednja na pogrešnim mjestima? Definitivno, ali ne više.

alt

Logan je konačno dobio i moderne motore, tačnije robusne, ali pomalo rastrošne 1.4 i 1.6 litarske benzince zamijenili su višetruko dokazani 1.2 16v sa 75 KS i ultramoderni 0.9 TCE turbo trocilindraš sa 90 KS, dok dizelske boje brani 1.5 dCi u verziji sa 75 i 90 KS. Odmah da kažemo, moderni TCE benzinac i jači dizelaš zasad nisu u ponudi u BiH. A i ne trebaju nam.

alt

Testirani model pokretao je osnovni benzinac, dobro znani 1.2 16v benzinac koji je odlična zamjena za 1.4 litarski 8-ventilac iste snage, a dostupan je i u LPG varijanti sa tvornički ugrađenom plinskom instalacijom. U saradnji sa petostepenim mjenjačem ugodnih hodova, radi tiho, lijepo se vrti, nudi solidne mogućnosti a troši do dvije litre manje od 1.4 litarskog motora. I zaista, uz slijepo praćenje indikatora idealne izmjene stepena prenosa može biti iznimno štedljiv.

alt

Preneseno u brojke – ubrzanje do 100 km/h traje 14,5 sekundi, brzinski špic je na 156 km/h, a prosjek potrošnje iznosi nekih 6 litara na 100 km. Nimalo loše za nešto manje od 1.000 kg tešku malu porodičnu limuzinu. Istina, ovako pogonjen Logan najbolje se osjeća na otvorenoj regionalnoj cesti, u gradu je vižljav, a ne plaši se ni autoputa, gdje putnu brzinu održava bez napora i pretjerane buke. Rekli bismo optimalan izbor, naročito uzme li se razlika u cijeni za novi turbobenzinac ili ultraštedljive dizelaše.

alt

Kada je u pitanju sigurnost, Dacia ne pravi kompromise, pa novi Logan iskorištava sve prednosti inžinjerstva grupe Renault kako bi putnicima ponudio najviši stepen zaštite. Elektronska kontrola stabilnosti je dio standardne opreme, dok ABS kočnice sada raspolažu i funkcijom pomoći pri naglom kočenju. Zbog bolje vidljivosti, dnevna su svjetla također dio serijske opreme, baš kao i vozačev i suvozačev zračni jastuk, te bočni zračni jastuci sprijeda. Sigurnosni pojasevi sprijeda imaju limitatore sile zatezanja, tu su i zvučni i vizuelni signal za nevezanje pojasa, kao i Isofix tačke za pričvršćivanje dječjih sjedišta. Kako je stari Logan imao tri EuroNCAP zvjezdice, od novog očekujemo najmanje četiri.

alt

U BiH Logan zasad dolazi samo sa dva motora – 1.2 benzincem sa 75 KS i 1.5 dizelašem iste snage, te dva nivoa opreme (Ambiance i Laureate) i sa početnom cijenom od 15.011 KM sa PDV-om za modela Ambiance 1.2 16V. Za tu cijenu Logan već serijski nudi raskošnu opremu koja pored gore navedene sigurnosne opreme uključuje servo upravljač, djeljivu stražnju klupu, zatamnjena stakla, indikator idealne izmjene stepeni prenosa, rezervni točak punih dimenzija, ručni klima uređaj, centralno daljinsko zaključavanje, samozaključavanje u vožnji i slično.

alt

Bogatiji Laureate kojeg toplo preporučujemo dodatno donosi Radio CD MP3 Bluetooth USB AUX sa komandama na upravljaču, svjetla za maglu, putni kompjuter, električno podesive vanjske retrovizore u boji karoserije, vozačevo sjedište i upravljač podesiv po visini, hromiranu masku hladnjaka, mjerač vanjske temperature, rukohvat (umjesto utora) na prednjim sjedištima i generalno elegantniji enterijer u tamnosivoj boji.

alt

Testirani model Logan Laureate 1.2 16v košta 16.384 KM i mogli bismo ga proglasiti pravom mjerom za porodično nastrojene kupce. Od doplatnih opcija imao je još metalik boju – 664 KM (preporučljivo), Alu felge – 458 KM (stvar ukusa), stražnje prozore na struju – 229 KM (nepotrebno), tempomat – 297 KM (obavezno) i kožni upravljač – 114 KM (toplo preporučljivo), što je ukupnu cijenu podiglo na 18.146 KM, što je poprilično, ali još uvijek mane od ulaznog dizelskog modela Ambiance dCi 75 koji košta 18.444 KM.

alt

Da ne zaboravimo, novi Dacia Logan, kao i ostali Dacia modeli u ponudi na bh. tržištu, dolazi sa garancijom od 5 godina ili 100.000 km, što je još jedan razlog za kupovinu.

alt

Sve u svemu, novi je Logan odrastao i postao puno ozbiljniji automobil od prethodnika, koji sada ravnopravnije parira osjetno skupljoj konkurenciji. Nije to više rumunski poluproizvod kojem se svi smiju, već konkretan i elegantan porodični automobil, koji i dalje nudi nenadmašan omjeru uloženo-dobiveno. Pravi izbor za radničke porodice. Ukratko, socijalna revolucija – klapa dva.

alt
alt

TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski, 4 cilindra, 16 ventila
Zapremina: 1.149 ccm
Snaga 55 kW/75 KS
Obrtni moment: 107 Nm
Dimenzije 4.346 x 1.994 x 1517 mm
Osovinski razmak: 2.634 mm
Prtljažnik: 510 litara
Spremnik goriva: 50 litara
Masa/nosivost: 974/531 kg
Najveća brzina: 156 km/h
0-100 km/h: 14,5 sekunde
Potrošnja (tvornički podaci): otvoreno 4,9 grad 7,7 prosjek 5,9 l/100 km
Emisija CO2: 137 g/km

alt

alt

TEST – RENAULT CLIO 0.9 TCe DINAMIQUE

alt

Tekst i foto: Slaven Pašajlić

Evo ga, evo ga! Jedan od najatraktivnijih noviteta 2013. godine konačno je stigao, a odaziva se na ime Clio IV. No, ovako bitan novitet zahtijeva malo osvrta na početke i razvojni put. Znate li da uspješna Clio priča traje već 22 godine, tačnije od 1990. godine kada je Renault predstavio zamjenu za nikad prežaljeni Renault 5.

alt

Clio je u te 22 godine postojanja osvojio čak 11,5 miliona kupaca širom svijeta. Za to vrijeme, postao je simbol malog praktičnog automobila, koji je elemente iz skupljih automobila približio širem krugu kupaca. Clio je i jedini automobil koji je dvaput osvajao titulu automobila godine i to odmah po pojavi 1991. godine, te u svojoj trećoj generaciji 2006. godine.

alt
alt

Pored toga, Clio II je 1998. godine bio prvi automobil u B segmentu sa četiri osvojene EuroNCAP zvjezdice, a Clio III je 2005. godine taj skor ponovo po prvi put u klasi podigao na maksimalnih pet zvjezdica. U međuvremenu su Clio Williams i Bacarra, te Clio Renault Sport i Clio V6 osvojili sportsku scenu. U Cliju je 2007. godine osvanuo i prvi 1.2 litarski turbobenzinac u segmentu, a godinu kasnije po prvi put stigao je i Clio karavan.

alt

Sve u svemu, Clio je kroz prethodne tri generacije bio istinski trensetter, pa nova, četvrta po redu generacija, nosi teško breme uspješnih prethodnika, te kao takva ima zaista težak zadatak da uspješno napiše novo poglavlje priče o popularnom francuskom mališanu.

alt

Ipak i Clio ima nekoliko “asova u rukavu” a to je prije svega atraktivan dizajnerski nastup, plod svojevrsne Renaultove dizajnerske renesanse, uz izuzetno bogatu ponudu opcija za personalizaciju automobila, kako izvana, tako i iznutra. Tu su i pristupačne inovativne tehnologije, kao što je kamera za vožnju unazad, ulazak u vozilo bez upotrebe ključa, R-Sound aplikacija, Bass Reflex sistem ozvučenja, šestostepeni EDC mjenjač sa dvostrukim kvačilom, te R-Link – integrisani touchscreen tablet za internet komunikaciju.

alt

Zanimljiv detalj je i amortizer za otvaranje poklopca motora, netipičan u klasi gradskih automobila. Na kraju, novi Clio nudi i mnogo zabave u vožnji, zahvaljujući bogatoj ponudi sposobnih i štedljivih motora, kao što je novi trocilindarski benzinac Energy TCe 90 ili Energy dCi 90 dizelaš, koji u prosjeku troši tek 3,2 litre na 100 km.

alt

Dakle, novi Clio je prvi Renaultov produkcijski model, koji u potpunosti predstavlja novi Renaultov dizajnerski jezik, prvi put viđen na atraktivnim konceptnim modelima, kao što je DeZir. Dominiraju blage konkavne i konveksne linije, bez agresivnih uglova. Iako vizuelno veći od Clija III, novi je francuski mališan dimenzijama gotovo identičan prethodniku, u dužinu recimo mjeri neprimjetna 3 centimetra više, širi je tek 1 centimetar, ali je i niži 4,5 centimetara. Sa dužinom od 4,06 cm, Clio je i najveći u klasi, a nesumnjivo najbolje i izgleda. Potvrdili su to i znatiželjni pogledi kako pješaka, tako i vozača na cestama BiH.

alt

Novi Renault Clio naročito se ističe svojim prednjim dijelom, kojim dominira maksimalno naglašen Renault logo na sjajnoj crnoj podlozi. Na njega se nastavljaju velika svjetlosna tijela, a tu su i odvojena i atraktivna LED dnevna svjetla u masci hladnjaka, koja danju djeluju itekako efektno. Sada dostupan isključivo u verziji sa pet vrata, novi Clio posjeduje sportsku siluetu, naglašenu skrivenim kvakama stražnjih vrata. U poređenju sa prethodnikom, novi je Clio mnogo dinamičniji, zahvaljujući nižem stavu, širem tragu točkova i smanjenjem razmaka između točka i blatobrana.

alt

Siguran i svjež, enterijer novog Clia, svojom samouvjerenošću i energijom, savršeno se uklapa u vanjski izgled automobila. Udobnost se spaja sa ergonomijom, zahvaljujući na prvi pogled avangardnoj, ali jednostavnoj i preglednoj instrument tabli inspirisanom krilom aviona, optimalno pozicioniranim MediaNav multimedijalnim sistemom na centralnoj konzoli, zatim širokom izboru boja i digitalnom brzinomjeru, te udobnim sjedištima i elementima od hroma i piano crnog laka. Tipičan Renault detalj je i izuzezno velik broj pretinaca strateški raspoređenih po cijeloj kabini.

alt

Atraktivnu unutrašnjost testnog primjerka, s najbogatijim paketom opreme Dynamique, definira sva sila piano laka i kroma, koji ovdje prekrivaju čak i upravljač i čine ga vrlo atraktivnim. Prostora na nešto tvrđim, ali i dalje veoma udobnim sjedištima ima dovoljno, naročito na prednjim, straga je očekivano skučeno, a prtljažnik mjeri za klasu odličnih 300 litara (+12 litara) a sa preklopljenom klupom 1.146 litara. Mana su mu malen otvor i stepenica koja nastaje preklapanjem stražnje klupe. Ne tražite rezervni točak. On je na listi opcija, a ako ga i uzmete, ponovo je s donje strane prtljažnika pa zamjena znači i jače prljanje ruku.

alt

Za ljepotu se mora trpiti, a najveći danak dobrom izgledu Clio je platio kada je u pitanju preglednost. Jednostavno kao da se vozite u bunkeru, a okretanje prema nazad prilikom vožnje unazad gotovo je suvišno zbog ogromnih C nosača krova i malog stakla. Parking senzori (doplata od 526 KM) su ovdje itekako neophodni.

alt

Eksterijerna i enterijerna personalizacija, jedna je od ključnih elemenata novog Clia. Tako kupci imaju mogućnost dodatno personalizirati svoj automobil, bogatim izborom različitih kučišta retrovizora, maski hladnjaka, stražnjeg difuzora, donje zaštite vrata i oblika felgi, a tu je i veliki izbor grafika za krov. Testni je model imao 572 KM vrijedan Trendy Plava paket, koji donosi unutrašnje ukrasne elemente, vanjske hromirane dodatke (poput koplja na boku), naljepnicu na krovu, te presvlake i prednju armaturu u kombinaciji crne i plave boje. Nekima će zasmetati tolika količina plastičnih umetaka, ali i to je dio Clio šarma.

alt

Kada su u pitanju vozne osobine, Clio IV uživa sve blagodati nove verzije Alijansine B platforme, pa nudi još više udobnosti, bolje vozne mogućnosti i niži nivo buke. Štednjom na svakom koraku masa automobila je smanjena za dobrih 100 kg, no to se u vožnji baš i ne osjeti.  U gradskoj je vožnji Clio lagan i okretan, dok na otvorenoj cesti suvereno drži pravac. Mala zamjerka ide ogromnim kučištima retrovizora, koja pri brzinama iznad 100 km/h uzrokuju veliko vrtloženje i buku.

alt

Clio očekivano prati i sigurnosne standarde, te je zahvaljujući brojnim sigurnosnim elementima osvojio maksimalan rezultat od pet EuroNCAP zvjezdica. Ovaj rezultat, postignut u dodatno pooštrenoj proceduri testiranja, što još jednom dokazuje Renaultovu ekspertizu u oblasti pasivne sigurnosti. Ukupan zbir od 85 bodova, te vrhunske ocjene u segmentu zaštite djece, zaštite pješaka, te sigurnosne opreme, naglašavaju poboljšanje novog Clija u odnosu na sjajnog prethodnika. Novi je Clio ujedno i jedan od najsigurnijih automobila u svojoj klasi.

alt

Novi Renault Clio, zahvaljujući bogatoj ponudi usavršenih benzinskih i dizelskih motora, savršeno spaja nisku potrošnju goriva sa prijeko potrebnom zabavom u vožnji. Novi Clio je prvi Renault model, koji koristi novi trocilindarski turbobenzinac Energy TCe 90. Takav je pokretao i testni model.

alt

Prvi Renaultov trocilindraš pravo je čedo downsizing manije a želi ponuditi savršen balans mogućnosti i ekologije. Ovaj turbobenzinac zapremine tek 900 „kubika“, sa svojih 90 KS dostupnih pri 5.000 obrtaja u minuti, te obrtnim momentom od 135 Nm pri 2.500 obrtaja u minuti (90% obrtnog momenta dostupno od 1.650 o/min), nudi mogućnosti na nivou klasičnog usisnog 1.4 litarskog benzinca. S druge strane, zahvaljujući start&stop sistemu u prosjeku troši tek 4.5 litre na 100 km, odnosno emitira 99 g/km CO2. To kažu tvornički podaci. Praksa je nešto drugačija, pa ovaj trocilindraš kao i svaki drugi može biti izuzetno štedljiv kad vozite penzionerski, ali i izuzetno žedan kada poželite biti malo brži.

alt

Ugrađeni Start&Stop sistem funkcioniše nenametljivo, a maleni se benzinac gotovo neoprimjetno pali i gasi prilikom svakog dužeg stajanja, odnosno čim ubacite u ler i otpustite kvačilo. Pored njega novi Clio nudi i brojne druge solucije, koje pomažu u smanjenju potrošnje goriva, kao što je ECO mode, koji omogućava smanjenje potrošnje za 10 posto, modifikacijom parametara motora, odnosno slabijim odazivnom na gas i limitiranjem broja obrtaja, te indikator idealne izmjene stepena prenosa. U efikasnost konkretnog paketa, kao i opštu štedljivost svojih novih motora u Renaultu očito ne sumnjaju, pa su je odlučili i dodatno naglasiti smanjenje rezervoara goriva, i to za punih 10 litara, sa 55 na 45.

alt

Renaultov trocilindraš ponaša se kao isvaki drugi. U leru je malo nemiran, pri davanju gasa naglašeno frkče, a sve to prati zvučna kulisa daleko jačeg motora. U saradnji sa petostepenim mjenjačem, kojeg poznajemo iz Clia III (čak je i ručica identična), ovaj motor sasvim solidno pokreće francuskog mališana. Do 100 km/h stiže za 12,2 sekunde, dostiže maksimalnih 182 km/h, a potrošnjom je šarolik. U gradu će popit 7,5 do 8 litara, na otvorenom se umiri na 4,5 litara, a vožnjom po autoputu u skladu sa ograničenjima trošit će nešto više od 6 litara. Reklo bi se sasvim očekivano.

alt

Na kraju dolazimo do stavke opremljenosti. Kao tipični Renault, Clio tu ne škrtari, te već serijski nudi sve potrebno za sigurnu i udobnu vožnju. To podrazumijeva ABS, ESP, pomoć pri kretanju na uzbrdici, automatsko paljenje pokazivača smjera u slučaju naglog kočenja, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, mogućnost isključenja zračnog jastuka za suvozača, ISOFIX sistem pričvršćivanja dječijih sjedalica, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem – Renault kartica, električni varijabilni servo upravljač, putni računar, tempomat i limitator brzine, LED dnevna svjetla, svjetla s dvostrukom optikom, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, pokazivači smjera u vanjskim retrovizorima, grijano zadnje staklo, tonirana zadnja stakla, električno pokretanje stakala sprijeda, sistem BASS REFLEX, upravljač podesiv po visini i dubini, hromirani umeci (ručica mjenjača, ručica za otvaranje vrata, digitalni mjerač brzine), vozačevo sjedište podesivo po visini, djeljiva zadnja klupa u odnosu 1/3 – 2/3, pribor za pušače.

alt

Testni model sa najjačim paketom Dinamique, posjeduje još i klima uređaj, multimedijski sistem MEDIANAV s ugrađenim ekranom na dodir 7″ s funkcijama MP3 AUX Bluetooth USB, kartografija Evrope (područje Adriatc), način vožnje ECOMODE, vanjski retrovizori u boji karoserije, vanjske ručke vrata u boji karoserije, dodatni hromirani umeci: ukrasna maska, svjetla, armaturna ploča, Renault kartica “Slobodne ruke”, senzor za kišu, impulsno otvaranje stakla na vozačevim vratima, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, dodatno hromirani vent. otvori na armaturnoj ploči, hromirani elementi na prednjoj maski, bočnim dijelovima karoserije i na prtljažnim vratima, svjetla za maglu sprijeda, aluminijumski naplatci 16” PASSION.

alt

Osnovna cijena modela Dinamique Energy TCe90 Stop & Start iznosi 25.743 KM. Testni je model imao i nekoliko doplata kao što je nemetalik boja – 366 KM, paket Trendy plava (Unutrašnji ukrasni elementi Trendy plava + Vanjski kromirani dodaci + Naljepnica na krovu Trendy plava + Presvlake i armaturna ploča u kombinaciji crna/plava Trendy Plava)  – 572 KM, te  naslon za ruke – 172 KM, što je ukupnu cijenu podiglo na 26.835 KM do registracije.

alt

Ako vam ova cifra zvuči mnogo, ne zaboravite da se zapravo radi o top verziji. Clio je naime, dostupan već od 20.938 KM u verziji Autihentique 1.2 16v, kojem samo treba dodati paket Cool, koji za dodatnih 998 KM donosi klima uređaj i Radio MP3 AUX, Bluetooth, USB, čime se dobija kompletno opremljen mališan pogonjen provjerenim benzinskim motorom. Konkurenti nisu ništa jeftiniji, a mnogi su i osjetno skuplji. Baš tako, Clio IV se bori protiv čak 40 konkurenata, a najopasnii su Opel Corsa, Škoda Fabia, Peugeot 208, VW Polo, Ford Fiesta. Njih Clio napada atraktivnim upadljivim dizajnom, provjerenim ergonomskim kvalitetama, bogatom opremom i vrhunskom sigurnošću, kojoj je sada pridodat i moderni downsizing turbobenzinac. Francuski šarm dobijate serijski.

alt
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, 12 ventila
Zapremina: 898 ccm
Snaga 66 kW/90 KS pri 5.250/min
Obrtni moment: 135 Nm pri 2500/min
Dimenzije 406,2 x 173,2 x 144,8 cm
Osovinski razmak: 258,9 cm
Prtljažnik: 300/1.146 litara
Spremnik goriva: 45 litara
Masa/nosivost: 1009/425 kg
Najveća brzina: 182 km/h
0-100 km/h; 12,2 sekunde
Potrošnj:a (tvornički podaci) 3,9/4,5/5,5 l/100 km
Emisija: CO2 104 g/km

TEST – DACIA LODGY 1.5 DCI AMBIANCE 7 SJEDIŠTA

alt

Renault je sa Dacijom zaista napravio dobar posao i izmijenio poimanje automobila. I dok se neki i danas podsmjehuju, prodajni rezultati govore suprotno – Dacia je uspješna priča. Shvatili su to i u Volkswagenu, pa za 2014. godinu pripremaju novi podbrand automobila, koji bi koštali oko 6.000 eura – 8.000 eura.

alt

Nakon prvih sramežljivih koraka sa Loganom, MCV-om i Sanderom, te zanimljivog izleta sa modelima Stepway i Duster, Dacia je napravila sljedeći evolucijski korak naprijed, te predstavila punokrvni porodični MPV model imena Lodgy. Zanimljiv naziv vuče korijene iz engleskog jezika, te nagovještava glavnu značajku automobila – prostranost, mada su tu i dalje provjerene Dacia vrijednosti – pouzdanost i robusnost, te naravno prihvatljiva cijena.

alt

Sasvim očekivano, Lodgy nije ljepotan, ali nije ni ružan. Istina glomazan je poput manjeg autobusa, a tako se i vozi, jer ipak je u pitanju monovolumen. Lodgy evidentno odlikuju dimenzije jednovolumena iz segmenta C, ali i cijena jednovolumena iz segmenta B. Zanimljiva kombinacija, koja znači da je namjenski prilagođen porodicama, koje su u potrazi za višenamjenskim vozilom po umjerenoj cijeni, te su dosad u većini slučajeva tražili polovno vozilo upitne tehničke ispravnosti. Novo je ipak novo.

alt

Dužina od 4,5 metara i visina od 1,75 metara obećavaju više nego dovoljno putničkog i prtljažnog prostora. A tako je i u realnosti. Na prednjim sjedištima vlada raskoš, u drugom redu su također tri punopravna sjedeća mjesta, dok dodatna dva sjedišta u prtljažniku nude potpunu iskoristivost, za razliku od većine ostalih sedmosjeda, gdje su ova sjedišta predviđena samo za djecu ili za vožnju odraslih na kraće realcije. Lodgy je dakle potpuno iskoristiv sedmosjed. Istina, pristup je malo nespretan zbog udaljenosti klupe od samih vrata, ali to je već traženje „dlake u jajetu“.

alt

alt

Prtljažnik je također veoma važna stavka svakog porodičnog automobila. U standardnoj varijanti sa pet sjedišta Lodgyjeva „špilja“ mjeri raskošnih 827 litara, a 207 litara kada je u upotrebi svih sedam sjedišta. No, kada se uklone sva stražnja sjedišta, Lodgy postaje „dostavnjak“ sa čak 2.617 litara prtljažnog prostora, što uz nosivost od preko 600 kg zaista veseli. Tu je i dodatnih 30 litara prostora u raznoraznim pretincima. Porodične potrebe ispunjene.

alt

U unutrašnjosti je napravljen evidentan kvalitativni skok u odnosu na ostale modele u ponudi, prvenstveno Logan i Sandero, pa se može reći da je Lodgy kvalitetom materijala na nivou osjetno skupljih automobila. Posebna pažnja posvećena je i tradicionalnom problemu slabe zvučne izolacije, pa je Lodgy po ovom pitanju veliki korak naprijed. Automobil je konačno dobio prekidače za otvaranje prozora na vratima, a ne na centralnoj konzoli, tu je i impulsni (tri klika) prekidač za pokazivač pravca, kao i automatsko paljenje brisača prilikom aktivacije brizgaljki za pranje.

alt

Mnogima će zvučati smiješno, ali ovo su detalji koji su dosadašnjim Dacia modelima, zbog štednje nedostajali. No Lodgy pravi i presedan, pa zavisno od verzije, nudi bogatu opremu kao što je 7-inčna touch screen navigacija, Bluetooth, radio, USB, AUX konekcija i još mnogo toga, što ne očekujemo u niskobudžetnom automobilu.

alt

I ispod prednjeg poklopca Lodgy donosi novosti, odnosno modernije motore kao što je 1.2 litarski turbobenzinac sa 115 KS. Istina tu je i dalje provjereni 1.6 litarski benzinac sa 85 KS, koji realno i nije najsretnija opcija, ali nije ni za odbaciti. Najbolji izbor, zbog mase i dimenzija, te namjene automobila su nesumnjivo 1.5 litarski dizelaši sa 90 i 110 KS, koji nose štedljivi Eco2 potpis.

alt

Testni model pokretao je osnovni dizelaš sa 90 KS. Iako na papiru izgleda slabašan, u praksi se dokazao potpuno suprotnim. U saradnji sa robusnim i preciznim petostepenim mjenjačem sa izuzetno kratkim početnim i rastegnutim krajnjim prenosnim odnosom, iznenađujuće agilno pokreće masivnu karoseriju, naročito pri startu sa semafora, tek malo posustane kad je maksimalno popunjen, a iako mu nedostaje šesti stepen prenosa, nejverovatno je štedljiv i u prosjeku troši tek 5 litara na 100 km. Na otvorenoj regionalnoj cesti uz malo pažnje pije tek 4 litre, dok u gradu ili na autoputu trebate baš pretjerivati da bi potrošnja prešla 6,5 litara. Sjajno. Sa druge strane nije smetalo na cesti jer „stotku“ hvata za 12,5 sekundi i postiže maksimalnih 170 km/h. Većini porodičnih vozača više nego dovoljno. Upitno je da li verzija sa 110 KS, koja istina ima šest stepeni prenosa može ponuditi nešto više, osim razlike u cijeni.

alt

Kada su u pitanju vozne osobine, od Lodgyja ne treba očekivati čuda, jer je u pitanju masivni MPV. Ipak, ponudit će dovoljno agilnosti i udobnosti, prije svega zbog tvrđe podešenog ovjesa, idealnog za naše ceste. U krivinama ne treba pretjerivati, a nije loše razmišljati o pravovremenom kočenju, jer masa ipak čini svoje, pa su Lodgyjeve kočnice pod posebnim opterećenjem, ali ipak adekvatno vrše svoju funkciju. Glavna politika vožnje ovog automobila ostaje „samo lagano i bez pretjerivanja“, naročito ako imate putnike u prtlažniku, koji će osjetiti svaku naglu promjenu pravca i udarnu rupu.

alt

U BiH Lodgy dolazi s 3 nivoa opreme (Base, Ambiance i Laureate) i sa početnom cijenom od 19.342 KM sa PDV-om za model Base 1.6 85. Ulazni dizelski model Ambiance 1.5 dCi 90 sa pet sjedišta košta 25.562 KM, dok za najskuplji Laureate 1.5 dCi 110 sa sedam sjedišta treba izdvojiti 30.917 KM.

alt

Testni model Ambiance 1.5 dCi 90 sa sedam sjedišta predstavlja neku vrstu zlatne sredine. Iziskuje 27.110 KM, te serijski nudi ABS + sistem pomoći pri naglom kočenju, prednje zračne jastuke za vozača i suvozača, bočne zračne jastuke, zatamnjena stražnja stakla, uzdužne krovne nosače, branike u boji karoserije, vanjske ručice na vratima u crnoj boji, čelične naplatke od 15 inča, servo upravljač, ISOFIX sidrišta za dječiju sjedalicu, putni kompjuter, pretinac i naslon za ruke između prednjih sjedišta, djeljivu stražnju klupu i daljinsko centralno zaključavanje.

alt

Sa doplatnim paketom Ambiance Plus, vrijednim 1.624 KM, koji na gore navedeno donosi još ručni klima uređaj i radio CD MP3 Bluetooth sa AUX i USB konekcijom, te komandama na upravljaču, ovako opremljen Lodgy predstavlja pravu mjeru i košta 28.734 KM. Možda zvuči mnogo za jednu Daciju, ali ovogo više nije Dacia na kakvu smo navikli. Eventualno vrijedi doplatiti maglenke (243 KM), sistem elektronske kontrole stabilnosti (513 KM), pomoć pri parkiranju straga (406 KM) ili metalik boju (798 KM). Ako vam je treći red sjedišta višak, od ove cijene oduzmite cijelih 1.550 KM.

alt

Informacija radi, najskuplji paket Laureate sreijski donosi ručni klima uređaj i radio CD MP3 Bluetooth sa AUX i USB konekcijomm te komandama na upravljaču, električno podesive retrovizore u boji karoserije, maglenke, vozačevo sjedište podesivo po visini, vanjske ručice u boji karoserije, upravljač podesiv po visini i hromirane dodatke u enterijeru. Dakle tek malo šminke bez koje se može živjeti.

alt

Dacia Lodgy, kao i ostali Dacia modeli u ponudi na bh. tržištu, dolazi sa garancijom proizvođača od 5 godina ili 100.000 km. Svakako treba spomenuti da se novi Dacia Lodgy proizvodi u novoj tvornici u Tangeru, prvoj tvornici automobila na svijetu bez emisije izduvnih gasova i bez ispuštanja otpadnih voda.

alt

U svakom slučaju ovoliko „komad“ auta sa navedenom opremom po ovakvoj cijeni jednostavno ne postoji. Dacija je dakle ponovo napravila dobar posao, što potvrđuju i brojni pogledi koje ovaj automobil privlači, bez obzira što nosi Dacia znak. Mnogi su se čak i čudili da iz Rumunije stiže ovako prostran i kvalitetan automobil. Dakle voziti Daciju skoro pa da više nije ispod časti.

alt

TEHNIČKI PODACI:
Zapremina motora: 1.461 ccm
Snaga: 66 Kw/90 KS pri 3.750 o/min
Obrtni moment: 200 Nm pri 1.750 o/min
Maksimalna brzina: 170 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,4 sekunde
Prosječna potrošnja goriva: 5 litara na 100 km
Emisija CO2: 109 g/km
Pogon: prednji
Mjenjač: 5 brzina
Kočnice: disk/doboš
Dimenzije pneumatika: 185/65 R15
Dužina automobila: 4.498 mm
Širina automobila: 1.751 mm
Visina automobila: 1.684 mm
Međuosovinski razmak: 2.810 mm
Razmak od tla: 119 mm
Prtljažnik: 207/827/2.617 litara
Masa praznog vozila: 1.280 kg
Maksimalna masa vozila: 1903 kg
Rezervoar za gorivo: 50 litara

alt

TEST – RENAULT TWINGO RS

alt

alt

Renault uživa dugačku i izuzetno bogatu sportsku tradiciju, a kako bi dašak tih uspjeha osjetili i obični vozači, brine se Renault Sport odjeljenje, zaduženo za razvijanje sportskih verzija standardnih Renault modela. Aktuelnu RS ponudu čini „papreni“ trio – Megane, Clio i Twingo. Ok, za Megane RS sa 265 KS već i ptice na grani znaju da skida skalp i daleko skupljim i jačim automobilima, dok je Clio RS sa 200 KS svojevrsni simbol gradskih sportaša.

alt

No, šta je sa najmanjim predstavnikom, Twingom RS? Odlučili smo provjeriti sedmodnevnim druženjem u svim mogućim uslovima, odnosno « patnjom » u gradu, kraćim putovanjem, ali i « rastezanjem » na stazi. Da kažemo na prvu – iako najmanji i najslabiji, Twingo RS opravdava Renault Sport reputaciju, oduševljava podvozjem i kočnicama, te predstavlja idealan automobil za ulazak u svijet sportaša.

alt

Dizajnerski je Twingo RS izuzetno upadljiv, obzirom da sa prednjim spojlerom u stilu Formule 1, proširenim blatobranima, izvajanim pragovima, velikim krovnim spojlerom i stražnjim difuzorom, te crno-bijelom kombinacijom boje (testni model) izgleda poput pravog malog cestovnog ratnika. Ni traga standardnom, naglašeno feminiziranom, običnom Twingu.

alt

Ista “ratnička” tematika, nastavlja se i u enterijeru, kojim vladaju profilisana sjedišta i kvalitetni materijali. Potpuna suprotnost nedavno testiranom baznom Twingu 1.2 16v Trend, koji da budemo pravedni i košta upola manje. Dakle, Twingo RS u enterijeru koketira sa osjetno većim i skupljim modelima. Od simpatičnih « gadgeta », vrijedi izdvojiti i opcionalni R.S. Display (ugrađeni sistem telemetrije), koji se dokazao popularnom na modelima Clio R.S. i Mégane R.S.

alt

Najvažnija stavka ovog, a i svakog RS automobila je pogonski agregat. U Twingu kuca 1.6 litarski 16v benzinac sa 133 KS i 160 Nm obrtnog momenta. Iako ne zvuči obećavajuće, to je sasvim dovoljno da tek 1.050 kg težak automobil do 100 km/h stigne za 8.7 sekundi i ostvari maksimalnih 200 km/h, a sve to uz prosjek potrošnje od nekih 7,5 litara na 100 km. Za vrhunske mogućnosti potrebno ga je držati u visokim obrtajima, odnosno preko 4.000 o/min, ali tada strada novčanik, jer se maleni rezervoar od 40 litara brzo prazni. No, gušt uvijek košta.

alt

Istina je da motor zvučnom kulisom daje dojam da ide dvostruko brže, a na visokim je brzinama i pomalo neugodan, ponajviše zbog nedostatka šestog stepena prenosa, ali uzmemo li sve u obzir, Twingo RS je solidan sportaš za vozače početnike ili tatine sinove koji odmah nakon polaganja vozačkog ispita jednostavno moraju imati « nabrijani » auto.

alt

Kada su u pitanju vozne osobine, u ovom je automobilu potrebno napraviti neke kompromise. Prostora na četiri odvojena sjedišta ima sasvim dovoljno, ali je potrebno prihvatiti popriličnu tvrdoću ovjesa, zbog kojeg gradska vožnja može biti prava patnja. Na otvorenoj cesti, Twingo dolazi do izražaja velikim rezervama u krivini, ali pravo lice pokazuje tek na stazi.

alt

Već i standardni Twingo RS se sjajno snalazi na zavojitoj cesti, odnosno stazi i vrlo ga je teško izbaciti iz takta. Ako vam to i uspije, ESP ga lako i brzo vraća na pravi put. No, kako bi Twingo do kraja dokazao svoje mogućnosti, neophodna i preporučljiva je doplata 1.551 KM vrijedne Cup šasije, koja u odnosu na standardnu donosi direktniji ovjes sa 10 posto tvrđim oprugama i 4 mm nižim težištem u odnosu na standardni model. Šlag na tortu su 17-inčne felge na koje su montirane gume dimenzija 205/40.

alt

Takav Twingo vozi se poput kartinga. Dojam pomalo kvari upravljač koji je prevelik i pomalo bezosjećajan, ali i dalje dovoljno precizan. Osim izvrsnog ponašanja u zavojima, najmanji se Renaultov sportski proizvod odlikuje i izvrsnim kočnicama – prednji su diskovi promjera 280, a stražnji 240 milimetara, što su brojke uobičajene za veće i teže automobile.

alt

„Nabrijani“ Twingo RS, dostupan je po cijeni od 27.351 KM. Uz naglašenu atraktivnost i vrhunske mogućnosti, ovako formirana cijena čini od Twinga RS istinskog favorita među gradskim trkačima.

alt

Istina, testni je model pored raskošne serijske opreme, kojoj ništa ne manjka (ABS, ESP, prednji i bočni zračni jastuci, daljinsko centralno zaključavanje, električni varijabilni servo upravljač podesiv po visini, tempomat i limitator brzine, putni kompjuter, dva nezavisna klizna stražnja sjedišta, klima uređaj, Radio CD MP3 sa USB, AUX i Bluetooth konekcijom, kožni upravljač, serijske 16-inčne felge)…

alt

…imao i dosta doplatne opreme poput Cup šasije (1.551 KM), automatskog klima uređaja (664 KM), Renault Sport monitora (615 KM), dodatno zatamnjenih stražnjih stakala (294 KM) i crnih ukrasnih naljepnica (393 KM), što je konačnu cijenu diglo na još uvijek prihvatljivih 30.868 KM.

alt

Ukupno gledano, riječ je o zanimljivoj maloj jurilici kao stvorenoj za ulazak u svijet sportskih automobila. Dojam performansi malo je ispod očekivanja, ali to Twingo RS nadoknađuje fantastičnim ovjesom i kočnicama. Dodamo li tome još i atraktivan izgled, bogatu serijsku opremu i prihvatljivu cijenu, jasno je da je riječ o privlačnom mališanu. Gotovo da ne postoji jeftiniji auto koji zauzvrat nudi više zabave u vožnji. Twingo RS nije samo šminker, već sposoban sportski automobil, a po mnogima i mnogo zabavniji od bratskog Clija i Meganea.

alt

Tehnički podaci
Dužina/širina/visina: 369 cm/ 165 cm/ 147 cm
Međuosovinski razmak: 237 cm
Zapremina prtljažnika: 165/960 litara
Masa vozila: 1.050 kg
Zapremina motora: 1.598 ccm
Maks. snaga: 98 kW (133 KS) pri 6750 o/min
Maks. okr. moment: 160 Nm pri 4400 o/min
Pogon/mjenjač: prednji, 5 stepeni manuelni
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,7 sek
Maks. brzina: 201 km/h
Deklarisana potrošnja – grad/otvoreno/prosjek: 9,0/5,6/6,7 litara
Emisija CO2 155 g/km
Spremnik goriva: 40 litara
Kočnice: disk 280 mm, disk 240 mm

alt

TEST – NISSAN NOTE 1.4 ACENTA

alt

alt

Stvoriti prostran, praktičan i udoban, a uz sve to i dizajnerski dopadljiv automobil, zaista je velika umjetnost. Upravo to pošlo je za rukom japanskom proizvođaču automobila Nissan kada je stvarao model Note. Koliko je automobil dizajnerski uspio govori činjenica da je od 2006. godine naovamo doživio samo jedan uistinu blag facelift zahvat. Upravo takav, osvježeni primjerak stigao je i na naš test.

alt

Zahvaljujući jednostavnoj, ali dopadljivoj kockastoj formi, Note unutar skromnih mjera (dužina – 4.100 mm, širina – 1.691 mm, visina – 1.550 mm, međuosovinski razmak 2.600 mm)  nudi mnoštvo unutrašnjeg prostora. Mnogi bi zbog MPV forme očekivali probleme sa parkiranjem, no Note ih nema, jer je kockasta karoserija krajnje pregledna, dok izbočine na prednjim svjetlima služe kao svojevrsni orijentiri.

alt

U današnjem svijetu neobičnih dizajerskih rješenja i čudnih karoserijskih oblika, Note pomalo djeluje obično i prejednostavno. Međutim, to nipošto ne znači da je Note dizajnerski nezanimljiv, nego je jednostavno običan. Ali to je upravo i njegov plus, jer će na taj način privući prave porodične vozače koji prije svega traže prostranost, a ne atraktivnost, koja kod većine konkurencije krade unutrašnji prostor. Note-ova kockasta karoserija ulijeva povjerenje kako u prostranost, tako i u solidnost, odnosno sigurnost. Zbog toga se Note čini poput skladno komponovane porodične simfonije.

alt

Note u unutrašnjosti donosi već poznati japanski minimalizam i već viđena rješenja iz drugih kućnih modela. Kokpit djeluje moderno i praktično uz solidnu kvalitetu upotrijebljenih materijala i mnoštvo korisnih pretinaca, od kojih onaj ispred suvozača zaista plijeni prostranošću, kao i onaj ispod suvozačevog sjedišta, koji bi mnogi šverceri poželjeli.

alt

Ponuda prostora na prednjim sjedištima je raskošna, mada se niti putnici nazad neće požaliti, zahvaljujući visini krova i kliznoj stražnjoj klupi, koja hodom od 160 mm i asimetričnim naslonima 60:40 diktira veličinu prtljažnika, koji varira od osnovnih 280 litara preko 437 litara sa klupom pomjerenom maksimalno naprijed do maksimalnih 1332 litre. Jedini minus predstavljaju neravne bočne stranice i podnica.

alt
alt

alt

Testni model pokretao je osnovni pogonski agregat, koji se pokazao kao sasvim dovoljan za 1.100 kg teško vozilo. U pitanju je 1.4 litarski benzinac sa 88 KS koji Note-u omogućava maksimalnu brzinu od 165 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 13,4 sekunde. Maleni benzinac nije baš primjer eksplozivnosti, pa brža vožnja rezultira povećanom potrošnjom. S druge strane laganom vožnjom može se postići prosjek od 6 litara. To još jednom dokazuje da je Note istinsko porodično vozilo predviđeno za laganiju vožnju. Kome to nije dovoljno na raspolaganju je jači 1.6 litarski benzinac sa 110 KS.

alt

Note krase dobre cestovne mogućnosti i zavidan komfor. Relativno mekan ovjes pruža dovoljno udobnosti i vozne dinamike. Petostepeni mjenjač pomalo je tvrd i neuglađen, dok kočnice zaslužuju samo pohvale. Ubrzanja su solidna, mada motoru na brzinama iznad 120 km/h pomalo nedostaje daha. Ipak, putnu brzinu od 130 km/h može bez problema održavati. U krivinama se Note ponaša prilično neutralno i uprkos velikoj visini ne pokazuje tendenciju opasnom naginjanju, a direktan upravljač pruža mnogo povratnih informacija sa ceste.

alt

Dolazimo do stavke cijene. Mnogi bi pomislili da je Note zbog egzotičnog japanskog porijekla skupa igračka, no to je greška, jer je ipak u pitanju cjenovno izuzetno pristupačan automobil sa početnom cijenom (1.4 Visia) od tek 22.000 KM sa PDV-om.

alt

Testni primjerak sa srednjim paketom opreme Acenta košta tek 1.000 KM više, a nudi izuzetno bogatu opremu: ABS, EBD, NBAS pojačivač kočione sile, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, automatski klima uređaj, komande audio uređaja, putnog računara, tempomata i Bluetooth sistema na upravljaču, audio sistem s CD-om i 6 zvučnika, priključak za MP3 player i USB, po visini podesiv servo upravljač, elektr. podizanje svih stakala, daljinsko centralno zaključavanje, kožni upravljač, vozačevo sjedište podesivo po visini, vozačev naslon za ruku, hromirani obrub maglenki, 16″ alu naplatci, tempomat, limitator brzine, automatsko paljenje svjetala, senzor za kišu i inteligentni ključ.

alt

Sa doplatom za metalik boju od 500 KM, testni model košta 23.500 KM, te nesumnjivo predstavlja jednu od najzanimljivijih opcija za kupovinu ili što bi naš narod rekao pravi komad auta. Kompaktni monovolumeni oduvijek su bili traženi, a Note je uprkos kašnjenju svojim skladnim dizajnom, praktičnim vrijednostima i cijenom zauzeo dobru poziciju. Dokazuje to i testirana verzija, pa je zapravo čudno što ovaj automobil nije češća pojava na domaćim cestama.

alt

Tehnički podaci:
Motor: benzinski, 4 cilindra
Ventili: 4 po cilindru
Zapremina. 1386 ccm
Snaga 65kW(88 KS)
Obrtni momenat: 128 Nm pri 3.200 o/min
Mjenjač: 5 stepeni, manuelni
Pogon: na prednje točkove
Kočnice naprijed/nazad: disk/bubanj, ABS, EBD
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,4 sekundi
Maksimalna brzina: 165 km/h
Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,2 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km. Emisija CO2 139 g/km.

alt

alt

TEST – NISSAN X-TRAIL 2.0 DCI 4×4 LE

alt

alt

Kada bi nekog na prvu pitali koje sve Nissanove modele poznaje, većina bi “s pika” spomenula Micru, Qashqai, Juke, Murano, Pathfinder. Uz manje poznate Navaru i Note to bi skoro bila gotovo potpuna i većini poznata ponuda Nissan modela. No, jedan se automobil konstantno zaboravlja i zapostavlja.

alt

To je Nissan X-Trail, robusni terenac, koji je možda i najkonkretniji Nissanov 4×4 model, a koji je na tržištu još od 2001. godine, te je nedavno kozmetički i tehnički modernizovan. Za razliku od Qashqaija, koji je čistokrvni crossover, Murana koji je “šminkerski” SUV, te Pathfindera kao glomaznog full-size terenca, X-Trail je nekako zlatna sredina. Stoga je potpuno nejasno zašto je ovaj automobil toliko zapostavljen i nepoznat.

alt

No, bilo kako bilo, X-Trail u posljednjem osvježenom izdanju, opremljen bogatim LE paketom opreme i pokretan provjerenim Renaultovim 2.0 litarskim dizelašem dobili smo na višednevni test i podvrgli ga svojevrsnoj torturi, odnosno kombinaciji klasične terenske vožnje, gradske gužve i dužeg puta kako regionalnim cestama, tako i autoputem. Da kažemo na prvu, X-Trail se očekivano dokazao kao svestrani allrounder i višestruko iskoristiv automobil.

alt

Dizajnerski je X-Trail klasični terenac. Jednostavne kockaste linije i masivna pojava izazivaju strahopoštovanje, ali i gube u borbi sa sve “zaobljenijom” konkurencijom. Ipak, ovo je pravi muški auto i nekako nam se baš sviđa taj grubijanski nastup. Pored masivnog prednjeg branika, velikih blatobrana i uspravnih stražnjih svjetala, unikatan detalj predstavljaju krovni nosači sa integrisanim dodatnim svjetlima.

alt

Terenski osjećaj nastavlja se i u enterijeru, kojim također dominiraju jednostavnost, ravne linije i kvalitetni materijali, nevjerovatan broj pretinaca i slično. Pregledna instrument tabla i selektor pogona identični su onima iz Qashqaija. Testni je model imao i stakleni panorama krov, koji je dodatno podizao osjećaj prostranosti, te veliki ekran osjetljiv na dodir, smješten na centralnoj konzoli, na koji se projicira slika sa kamere za vožnju unazad, što je kod ovako glomaznog automobila prijeka potreba.

alt

Prostora za pet osoba, koje će uživati u maksimalnom komforu ima sasvim dovoljno, a naslon stražnje klupe se da i podešavati po nagibu. Masivna sjedišta više su usmjerena na udobnost, nego na dinamičnu vožnju, što još jednom potvrđuje da je u pitanju “gospodski” automobil. Sve to prati i izdašan prtljažnik sa pregršt pretinaca i ladica, osnovne zapremine 603 litre, koje preklapanjem stražnje klupe rastu na cijelih 1.774 litre, zbog čega ni selidbe nisu problem.

alt

Glavna stavka testnog vozila je 2.0 litarski dCi dizelaš. Njegovih 150 KS i 320 Nm upareni sa šestostepenim manuelnim mjenjačem suvereno pokreću preko 1.600 kg težak automobil, te realno ne postoji potreba za jačim motorom, jedino bi možda automatski mjenjač, vrijedan doplate od 3.000 KM bio bolja opcija. Moderni dizelaš nudi više nego solidne vozne mogućnosti, a kada se uzmu u obzir gabariti oduševljava prosjek potrošnje od nekih 8 litara. U gradu ili na autoputu će popiti i 10 litara, što je opet ok, dok će na otvorenoj cesti tražiti tek 6 litara. Sjajno!

alt

Kada su u pitanju vozne osobine, X-Trail se ponaša kao klasični terenac. Neravnine upija bez problema, ali se voli zaljuljati. Ništa neobično, a i rezerve je sasvim dovoljno. Iako koncepciju i komponente ovjesa dijeli sa Qashqaijem, zbog boljih prigušivača, X-Trail je i mnogo tiši. No, srce svega čini pametni All-Mode 4x4i pogon, koji nudi opciju prenosa snage samo na jedan par točkova, mada je preporučljivo držati ga u poziciji AUTO, kada pametna elektronika uvijek nudi dovoljno gripa. Opcija LOCK, namijenjena je čistokrvnoj terenskoj vožnji, gdje X-Trail uz odgovarajuće gume ne zna za prepreku.

alt

Nakon svega navedenog, sasvim je jasno da X-Trail nije jeftina igračka, ali pogledom u konkurenciju nije ni preskup. Cijene startaju od 51.500 KM, za šta se dobija sasvim pošten komad automobil. No, testni primjerak nakrcan svom opremom i sa cijenom od 67.800 KM zvuči skupo, ali zato i nudi gotovo sve što modernom čovjeku treba – ABS, EBD, ESP, tempomat, kožni upravljač i ručicu mjenjača, prednje i bočne zračne jastuke, djeljivu stražnju klupu, maglenke, grijane bočne retrovizore, automatski klima uređaj, radio s CD-playerom, DDS – pomoć pri kretanju na nizbrdici, komande audio, putnog računara i Bluetooth sistema na upravljaču, servo upravljač podesiv po visini i dubini, navigacijski uređaj, kožna sjedišta grijana sprijeda i nazad, elektr. podizanje stakala prednjih i zadnjih vrata, elektr. pomicanje prednjih sjedišta, elektr. podesivo vozačevo sjedište po visini, električni panoramski krovni otvor, BOSE premium audio sistem, alu. naplatke 18″ s pneumaticima 225/55/R18, električno preklopive i podesive vanjske retrovizore, atermička zatamnjena stakla s UV filterom, xenon svjetla i slično.

alt

Da rezimiramo, X-Trail nije automobil koji prati trendove. To je robusan i udoban putnički i terenski automobil, savršen spoj off-road izgleda, limuzinske udobnosti i ekonomičnosti dostojne klasičnog kompakta, koji će svom vlasniku ponuditi puno zabave u svim uslovima korištenja. Ko želi biti moderan neka uzme Qashqai ili Murano. X-Trail je uz Pathfinder, možda i posljednji pravi izdanak Nissanove porodice terenaca i stoga je dobro što ga japanci kao takvog drže u ponudi. U svakom slučaju sjajan automobil.

alt

Tehnički podaci:
Motor: 4-cilindrični, turbodizelski, common rail.
Radna zapremina – 1.995 ccm.
Maksimalna snaga 110 kW – 150 KS pri 4.000 okr/min.
Maksimalan obrtni moment 320 Nm pri 2.000 okr/min.
Prenos snage: Pogon na sva četiri točka. Šestostepeni ručni mjenjač.
Ubrzanje od 0-100km/h za 11,2 s.
Maksimalna brzina – 190 km/h.
Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,5 l/100 km, kombinovano 6,4 l/100 km.
Emisija CO2 168 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.635 mm. Širina – 1.790 mm. Visina – 1.700 mm.
Međuosovinski razmak – 2.630 mm.
Prtljažnik od 603 do 1.774 litara.
Masa praznog automobila – 1.605 kg.

alt

TEST – VOLKSWAGEN HIGH UP! 1.0 75 KS

alt

alt

Volkswagen i mali gradski automobili sve dosad baš i nisu bili uspješna kombinacija. Jednostavno, čini se da ljubitelji proizvođača iz Volfsburga nisu željeli voziti ništa manje od Pola. Potvrda toga dolazi u vidu činjenice da modeli Lupo, a naročito Fox nisu česta pojava na evropskim cestama. No, konkurencija u klasi gradskih superminija sve je veća, zbog skupog goriva i gradskih gužvi traže se mali i štedljivi auti, a VW kao sveobuhvatan proizvođač ne želi prepustiti dio kolača ni u jednom jedinom automobilskom razredu.

alt

Tako nam je stigao novi najmanji VW neobična imena Up! Da to mu je ime, iako su ga mnogi ignorišući uskličnih već preimenovali u Upi. Simpatično. Da kažemo nešto na prvu, iako minijaturan, ovaj automobil posjeduje sve što smo od VW-a navikli i to će biti najjači adut u  borbi sa konkurencijom tipa Renault Twingo, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo, Kia Picanto, Chevrolet Spark i slično. Osim toga, Up! ima konkurenciju i u vlastitom dvorištu u vidu tehničkih i dizajnerskih blizanaca Škode Citigo i Seata Mii. Up! je novi pojam narodnog auta za razliku od Pola i Golfa, koji su cijenom odavno napustili kategoriju narodni u smislu cjenovne pristupačnosti. Mada, ni Up! nije pretjerano jeftin, a i ne mora biti. Ipak je to VW.

alt
Dizajnerski gledano Up! nije ljepotan, ali nije ni ružan, Jednostavno, dimenzije do u milimetar identične Lupu i kockasta forma, dizajnerima nisu dali mnogo manevarskog prostora. Ipak, sa par zanimljivih detalja poput “nasmijanog” branika, masivnog VW loga naprijed i nazad, izlomljenih bočnih stakala i potpuno zastakljenog stražnjeg dijela, stiglo se do prilično simpatičnog automobila.

alt
Za razliku od osebujnog Renaulta Twingo, kojeg smo vozili par dana prije, Up! je njemački hladan i proračunat. Bitan podatak za gradsku upotrebu – zbog kutijastog oblika, preglednost je odlična pa je parkiranje jednostavno, jedino malo smeta forma prozora.

alt
Jednostavna kockasta forma i dosadan dizajn imaju svoj razlog, a on se otkriva ulaskom u kabinu. Prvo vas dočekuju masivna vrata i debeli prag – miriše na Passat. Ponuda prostora oduševljava i na nivou je za broj većih auta.
alt

Ono što posebno oduševljava je prostranost stražnje klupe, a jedina je mana izuzetno komplikovan sistem preklapanja sjedišta (koja se nisu htjela vratiti u početni položaj), čiji su sjedeći dio i naslon spojeni u jedno, poput sportskih sjedišta. Vrijedi pričekati petovratnu verziju, koja će biti skuplja za nekih 700 KM.

alt
Pored sasvim solidne prostranosti za maksimalno četiri osobe, Up! nudi i prtljažnik zapremine 251 litar, što je rekord klase, a isti osvaja i dvostrukim dnom. Maksimalna zapremina iznosi odličnih 950 litara.

alt
Jednostavnim kokpitom, začudo bez srednjih otvora za ventilaciju, dominira maleni upravljač podrezanog donjeg dijela, te velika instrument tabla sa naglašenim brzinomjerom, dok je brojač obrtaja minijaturan, poput pokazivača nivoa goriva.

alt
Pored toga, prednja armatura u sjajnom piano laku pomalo smeta svojom refleksijom, ali izgleda skupo i elegantno.  Zanimljiv, ali pomalo očekivan detalj, prozori se spuštaju električnim putem, ali na vozačevoj strani ne postoji taster za suvozačev prozor, što znači da se, želite li otvoriti suvozačev prozor, morate protegnuti.

alt
Kada je u pitanju ponuda motora za maleni Up!, VW se odlučio za provjerene trocilindarske motore. Tačnije u ponudi je samo jedan motor zapremine 1.0 litara u dvije verzije snage – 60 i 75 KS. Mi smo na testu imali jači motor, mada smo probali i slabiji, a možemo reći na prvu da većih razlika zaista nema. Bilo kako bilo, minijaturni benzinac suvereno pokreće tek 850 kg tešku karoseriju i nudi sasvim pristojne performanse u gradu. Istina, za adekvatan nastup treba ga zavrtiti u veće obrtaje, što će nagraditi frktavim zvukom, koji koketira sa sportskim vozilima.

alt
Iako nije namijenjen dugim putovanjima, Up! se dobro snalazi naročito na otvorenoj regionalnoj cesti, a neće se uplašiti ni autoputa. Potegnut će do 170 km/h ako baš treba, dok putnih 130 km/h održava sa lakoćom i uz uistinu malo buke. Jedina mana motora je nemiran rad u “leru”, ali to je nešto što se kod trocilindraša teškom mukom izbjegava. No, sve se to zaboravlja posjetom benzinskoj pumpi, koja će biti vrlo rijetka, obzirom da ovaj mališan u prosjeku troši 5 litara, odnosno u gradu se drži oko brojke 6, dok se na otvorenoj cesti “vrti” oko brojke 4. Dizel se ovdje zaista ne isplati.

alt

Maleni motor u malenoj karoseriji ne obećava baš mnogo zabave u vožnji, ali Up! nudi sasvim suprotno. Točkovi na samim krajevima karoserije, kratak međuosovinski razmak i u slučaju testnog vozila  velike 16-inčne felge i 15 mm kraći ovjes nude zaista gotovo sportski nastup. Istina vozili smo i standardni Up sa tankim 14-inčnim točkovima, koji ne nudi nešto manje agilnosti, ali i osjetno više udobnosti. Bilo kako bilo Up! se vozi kao i svaki drugi mali auto, možda je nijansu tvrđi – tipično VW.

alt
Sigurnost se kod Up!-a piše velikim slovima. Testirani Up! je na tom polju koketirao i sa dva puta većim automobilima zahvaljujući doplatnom Driver assistance paketu koji objedinjuje ESP, ABS, ASR, EBV i EDTC, te najzanimljiviju funkciju “City emergency brake” koja pomoću LIDAR skenera prati razmak između automobila ispred, te u slučaju loše reakcije vozača automatski aktivira kočnice.

alt
Stižemo i do najvažnije stavke, a to je cijena. Naravno od jednog  VW-a, koliko god malen ili velik bio ne možete očekivati bagatelnu ponudu. Ipak, Up! se može kupiti već za nekih 16-tak hiljada KM. Istina testni model nije pokazatelj stvari jer je bio nakrcan brojnim doplatnim opcijama, zbog kojih je nesumnjivo atraktivniji, ali i bezobrazno skup – cijelih 22.317 KM je na nivou kompakta. Ipak je ovo gradski automobil, kod kojeg oprema i ne igra veliku ulogu, već je naglasak na praktičnosti. Čisti primjer je Navigon “maps+more” infotainment sistem, koji je prava mala igračka, ali koji se montira kao klasični navigacijski uređaj, pa ga prilikom svakog izlaska iz automobila morate izvaditi, jer u protivnom rizikujete posjetu lopova.

alt
Dakle, Volkswagen je sa modelom Up! pokazao da maleni auti ne moraju obavezno biti siromašni. Unutar 3,54 metra iznenađujuće je prostoran i robustan, a pogonjen 75 KS jakim trocilindrašem nudi i uvjerljive vozne osobine. Masivna pojava, jednostavna forma, vrhunska kvaliteta izrade, sve su to odlike velikih automobila, koje je VW unio i u klasu pikavaca. Dakle Up! nastupa poput velikog automobila, što donekle opravdava očekivano visoku cijenu. U svakom slučaju itekako zanimljiv gradski automobil i direktna konkurencija šminkerskim mališanima poput Fiata 500.

alt

Tehnički podaci
Motor: benzinski, redni 3-cilindrični, smješten naprijed poprečno, radna zapremina 999 cm³, maksimalna snaga 55 kW/75 KS pri 6.200 okr/min, maksimalni obrtni moment 95 Nm pri 3.000 do 4.300 okr/min, dvije bregaste osovine u glavi motora, četiri ventila po cilindru.
Prenos snage: Na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač,
Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 171 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,2 s. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,0 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Emisija CO2 108 g/km.
Dimenzije: Dužina – 354 cm. Širina – 164 cm. Visina – 149 cm. Međuosovinski razmak – 242 cm. Prtljažnik – 251/950 litara. Težina praznog vozila – 929 kg.

alt
Serijska oprema testiranog modela: ABS sistem, Tire Mobility Set – kompresor 12V i sredstvo za dihtovanje guma, elektromehanički servo upravljač, branici u boji vozila, držač za čaše naprijed i nazad, dvostruko dno prtljažnika podesivo, “Easy Entry” sistem sa “memory” funkcijom na vozačevoj strani, vozačevo sjedište podesivo po visini, hromirane kvake za otvaranje vrata u unutrašnjosti, asimetrično preklopiv naslon zadnje klupe, dva naslona za glavu nazad podesiva, centralno daljinsko zaključavanje, termoizolaciona bočna stakla i zadnji vjetrobran zeleno tonirani, električni podizači prednjih stakala, ogledalo u štitniku za sunce i na suvozačevoj strani, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zračne zavjese naprijed, osvijetljen pretinac za rukavice sa poklopcem, kućišta vanjskih retrovizora i kvake na vratima u boji vozila, okviri ventilacije, rotirajuće kontrole radio uređaja i sistema za ventilaciju u “shiny” crnoj boji, manuelno podesiva vanjska ogledala, elektronska blokada motora, emisioni koncept EU5, hrom aplikacije na prednjim svjetlima, dnevna svjetla, brisač zadnjeg stakla, grijanje zadnjeg vjetrobrana, zadnje svjetlo za maglu, dvotonska sirena, paket za pušače, čelični točkovi 5Jx14″ sa gumama 165/70 R14, ukrasni poklopci točkova sa hromiranim VW logom, presvlake sjedišta od tkanine dizajn “Structure”, instrument tabla u “High Black” dizajnu, crne aplikacije, kožni volan 3 kraka, kožna ručica mjenjača i ručne kočnice, sigurnosni šarafi za alu. točkove, dodatna zaštita od otuđenja, grijanje prednjih sjedišta, hromirani okviri ventilacije i rotirajuće kontrole radio uređaja i sistema za ventilaciju, elektro podesiva i grijana vanjska ogledala uključujući asferično staklo na vozačevoj strani, prednja svjetla za maglu, lakometalni točkovi 5.5Jx15″ “Spoke” sa gumama 185/55 R15, hrom elementi na rotirajućem prekidaču za svjetla i ventilacije, presvlake sjedišta od kombinacije tkanine dizajn “Dots” i imitacije kože, Instrument tabla u “High Chrome” dizajnu, hrom aplikacije.

alt
Dodatna oprema na testnom automobilu: “maps + more” – Portabilna navigacija i infotainment sistem, sound “plus” paket – 6 zvučnika, dash pad u “black pearl” crnoj boji, visokog sjaja, klima uređaj, sport paket “Triangle” black (Lakometalni točkovi “Triangle” 6J x 16″, u crnoj boji, površinski visoki sjaj sa gumama 195/50 R16, Sportsko podvozje, karoserija spuštena cca 15mm, 65% zatamnjena zadnja bočna stakla i zadnji vjetrobran), “Driver assistance” paket – sistemi za pomoć vozaču (ESP elektronski program stabilnosti, uključuje ABS sa komfornim asistentom pri kočenju, ASR, EBV i EDTC, “City emergency brake” funkcija automatskog kočenja u slučaju nužde, taster za deaktivaciju suvozačevog zračnog jastuka), rezervni točak.

alt

TEST – RENAULT TWINGO 1.2 16v TREND

alt

Simpatični gradski mališani uvijek su dobar povod da se vratimo osnovama vožnje, jer samo se u malom gradskom automobilu mogu okusiti sve čari prometovanja. Ti pikavci unutar svojih skromnih dimenzija u pravilu nude sasvim dovoljno prostora, u vožnji su okretni, jednostavni za parkiranje, a sa njihovom malolitarskim motorima uvijek je zabavno. Sve u svemu, takvi auti kod svakog izazivaju simpatije.

alt

Jedan od najpoznatijih predstavnika te gradske „ergele“ nesumnjivo je Renault Twingo. Živopisni francuski kepec, koji je u prvoj generaciji, predstavljenoj 2003. godine, izgledom i mogućnostima izazvao pravu pometnju i uveo neka nova pravila oblikovanja gradskih automobila, u drugoj je generaciji iz 2007. godine pomalo izgubio kompas, prije svega po pitanju izgleda, odnosno utopio se u konfekcijsko sivilo. Osjetilo se to ponajbolje na prodajnim rezultatima.

alt

No francuzi su naučili lekciju i odlučili spasiti stvar temeljitim redizajnom i povratkom dizajnerskim korijenima. Da budemo načisto, iako ga službeno označavaju kao treću generaciju, u pitanju je zapravo temeljno redizajnirana druga generacija. Bilo kako bilo, takav redizajnirani primjerak Twinga pokretan osnovnim benzinskim motorom i opremljen osnovnim paketom opreme stigao je na naš test, te je kao takav idealan pokazatelj mogućnosti ovog automobila, jer u pitanju je bazni, a ne potpuno opremljeni model, kojim se često prikrivaju eventualni nedostatci. Konačno!

alt

Dakle, novi je Twingo u odnosu na prethodnika zadržao identične konture, ali je dobio osjetno svježiji dizajn, sposobnije i štedljivije motore i kvalitetniji enterijer, kao i veselije karoserijske boje, a od bezbrojnih kombinacija boja lako zaboli glava. Novi Renault Twingo dobija na značaju, time što je zapravo prvo vozilo koje odražava novi identitet dizajna kompanije Renault, odnosno na svom ekspresivnom prednjem dijelu donosi neke od stilskih elemenata koji će vizuelno odrediti sva buduća Renault vozila. Dizajnerska ekstravagancija je uvijek u modi i Renault joj se ambiciozno vraća. Tako i treba!

alt

Novi se Twingo dizajnerski evidentno vraća tradiciji. To je posebno vidljivo na izražajnom prednjem dijelu vozila, koji snažno koketira sa legendarnom prvom generacijom, gdje su uz glavni svjetlosni sklop dodana još dva okrugla svjetla u kojima se nalaze svjetla za maglu i dnevna svjetla, dok su pokazivači smjera sada smješteni niže na braniku. Nedostaju još samo simpatične tri škrge na poklopcu motora, koje su obilježile izvorni Twingo.

alt

Pored potpuno nove njuške, blage promjene su evidentne i na stražnjem dijelu. Tu se sada nalazi novi, mesnatiji branik, malena svjetlosna tijela, kao i dodatna svjetla za vožnju unazad na poklopcu prtljažnika. Simpatičan i originalan detalj. No, detalj koji nesumnjivo ne stari je ručica za otvaranje vrata. U Twingo se i dalje umjesto klasične kvake, ulazi uz pomoć malog potezača.

alt

Dakle, gledano izvana, novi se Twingo vratio na kolosijek. No, šta je sa putničkim prostorom. Budimo realni, unutrašnjost novog Twinga nije revolucionarna, ali je sasvim u skladu sa očekivanjima kada su u pitanju gradski auti.

alt

Dominiraju tvrdi, ali kvalitetni materijali, dok je ponuda putničkog prostora ostala neizmjenjena u odnosu na prethodnika. Dakle, prostora na prednjim, ali i na stražnjim sjedištima ne manjka.

alt

No ima i par sitnica koje nerviraju. Prvenstveno upravljač, koji je pomalo predimenzioniran. No, zato oduševljava centralno smještena instrument tabla, blago zakrenuta prema vozaču.

alt

Na obrubu iste, zatim na otvorima i kontrolama ventilacije (koje nevjerovatno podsjećaju na starinske šporete), te oblogama vrata nalaze se umeci u boji karoserije. Veselo i originalno, te odlično za razbijanje monotonije u naglašeno tamnom enterijeru. Nedostajao nam je samo brojač obrtaja, koji je kod skupljih verzija postavljen na stub upravljača.

alt
alt

Twingov prtljažnik osnovne zapremine 230 litara sasvim je u prosjeku klase, dok se preklapanjem klupe oslobađa iskoristivih 959 litara. Kao pravi gradski automobil, Twingo posjeduje i gotovo 30 litara raznoraznih pretinaca. Klizna, 50/50 preklopiva stražnja klupa i dalje je prepoznatljiv detalj Twinga. Testni je primjerak nažalost nije imao, a možemo reći da je kod ovakvog automobila to itekako dobrodošao detalj, jer svojim hodom od 22 cm naprijed-nazad omogućava višestruko uređenje kabine u skladu sa trenutnim potrebama.

alt

Ok, Twingo je ponovo lijep, a potvrdio je i praktičnost. No, šta se nudi pod prednjim poklopcem, odnosno kakva je ponuda motora. Francuski mališan ne nudi puno opcija, ali su one itekako provjerene i dokazane.  Osnovu čini 1.2 litarski 16v benzinac sa 75 KS, slijedi 1.2 TCE benzinac sa 100 KS, a tu je i 1.5 litarski dCi dizelaš sa 75 KS. Sve motore odlikuje živahan rad i veoma niska potrošnja goriva. Testni model je pokretao bazni 1.2 litarski benzinac, uparen sa pestostepenim manuelnim mjenjačem.

alt

Dobro poznati motorčić sasvim je dovoljna motorizacija za maleni Twingo, jer nudi ubrzanje do 100 km/h za 12,3 sekunde i maksimalnih 170 km/h. Dakle, nije brzac, ali ipak pokazuje dovoljno srčanosti, naročito u gradu, gdje i pripada. Ne plaši se ni otvorenog, regionalnog puta, kada će oduševiti izuzetno niskom potrošnjom od 4 do 4,5 litara litara, ali ni autoceste, gdje putnih 130 km/h održava bez problema i pretjerane buke u enterijeru.

alt

Mala konjica u pravilu malo i troši. Tako Twingo u gradu neće popiti više od 7 litara, na otvorenom uz malo pažnje će se spustiti i do brojke 4, što znači da prosjek iznosi nekih 5,5 litara. Uz rezervoar od 40 litara to znači rijetke posjete benzinskoj pumpi. Kada su u pitanju vozne mogućnosti od Twinga ne treba očekivati čuda. No, maleni je francuz itekako zabavan za vožnju što je pokazala i nešto žustrija vožnja planinskim putem. S druge strane kočnice u kombinaciji disk/bubanj uspješno izlaze na kraj sa 950 kg teškim automobilom. U svakom slučaju, Twingo se dokazuje kao sasvim upotrebljiv automobil.

alt

Cijene novog Twinga na domaćem bh. tržištu startaju od 15.499 KM, koliko košta testirani osnovni model pokretan 1.2 litarskim 16v benzincem sa početnim paketom opreme Trend. Iako osnova, ovaj paket nudi sve potrebno i realno ne postoji još mnogo stvari za doplatu, obzirom da isti nudi ABS kočnice, prednje i bočne zračne jastuke, električne podizače stakala, upravljač podesiv po visini, centralno daljinsko zaključavanje, klima uređaj, svjetla za maglu, tonirana stražnja stakla, putni kompjuter, tempomat i limitator brzine, audio uređaj sa komandama na upravljaču, te 14 inčne čelične felge. Reklo bi se, više nego što se očekuje od gradskog auta.

alt

Testni je primjerak od doplata imao tek metalik boju vrijednu 837 KM, što je ukupnu cijenu podiglo na 16.336 KM. Ako imate viška novca, doplata za kliznu stražnju klupu (467 KM) je više nego preporučljiva. Možda još 15-inčne alu felge i imate kompletan automobil, etablirane reputacije s kojim se nećete posramiti gdje god se pojavite. Čak naprotiv.

alt

TEHNIČKI PODACI:
Dužina/širina/visina: 369 cm/ 165 cm/ 147 cm
Osovinski razmak: 237 cm
Zapremina prtljažnika: 230/959 litara
Masa vozila: 950 kg
Zapremina motora: 1149 ccm
Maks. snaga: 56 kW (75 KS) pri 5500 o/min
Maks. okr. moment: 107 Nm pri 4250 o/min
Pogon/mjenjač: prednji, 5 stepeni manuelni
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,3 sek
Maks. brzina: 170 km/h
Deklarisana potrošnja: 6,7/4,2/5,1 litara
Spremnik goriva: 40 litara
Kočnice: disk 259 mm, bubanj 203 mm