Category Archives: Test

Test: PEUGEOT 3008 ACTIVE 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start EUR6

1

Zrelost aktuelne Peugeot game okrunjena je sa Crossover modelom 3008. Novi evropski auto godine nudi potpuni zaokret u odnosu na stari model, tačnije, stari i novi Peugeot 3008 kao da se u putu nisu sreli. Prva generacija je bila segmentno nedefinisana lutajući između monovolumena i SUV-a, iako joj se kvaliteta izrade, komfor i Peugeotova poslovična udobnost nisu mogli osporiti.

2Redizajn iz 2014. popravio je dojam, ali i osnovni koncept i dalje je patio od ”vagabundo” efekta. Međutim, i pored svih nedostataka, Peugeot je uspio prodati čak 900.000 primjeraka i to je faktor koji je Francuze natjerao da trezvenije urade drugu generaciju.

3Novi 3008 ne luta, on tačno zna gdje mu je mjesto i ima sve predispozicije da nadmaši prethodnika. Gabariti su mu kompaktniji, a dizajn znatno moćniji i agresivniji. Devet je centimetara duži, dva niži, dok mu je širina jednaka starom modelu. Međuosovinski razmak je povećan 7 cm, a prtljažnik simbolično veći za 8 litara (512-520), ali i dalje pravo utočište za odlazak na odmor bez brige o prostoru.

4Najjači segment prvog 3008 bio je zapravo enterijer. Masivan, inovativan i sa visokim stepenom završne obrade djelovao je kao da sjedite u Audiju. E, sad, Peugeot je morao ponoviti ove reference, što mu je i pošlo za rukom, a cijela slika je podignuta na sljedeći nivo zahvaljujući i-Cockpit koceptu uređenja, koji napreduje iz godine u godinu, a kod verzije 3008 nudi Peugeotov vrhunac unutrašnjeg modernističkog uređenja.

5Minijaturno kolo upravljača ”drži” se samo na dva kraka i osigurava gušt u vožnji jednako kao i kod ostalih modela. Ploča sa instrumentima je remek djelo digitalizacije, a više različitih postavki, rasporeda i boja garancija su da u ovom automobilu nikada neće biti dosadno.

6Masivni aluminijski tasteri ispod centralnog displeja jedina su ”mehanička” ostavština za vozača, koji sve važnije funkcije podešava preko ekrana osjetljivog na dodir, što je postao standard u opremljenijim verzijama vozila PSA grupacije.

7Pri inicijalnom kreiranju modela 3008 iz 2008. godine, stručnjaci u Peugeotu su razmatrali pogon koji je trebao imati i off-road mogućnosti. Klasični 4×4 namjerno je izbjegnut budući da stvara ograničenja, poput rasporeda težine, oduzimanje prostora u unutrašnosti i prtljažniku itd. Novi model nasljeđuje ovaj koncept i ostaje pri osnovnom prednjem pogonu, koji je takođe potpomognut elektronikom Grip Control kao doplatnom opcijom, a cijena varira od 750 do 1482 KM, zavisno od osnovnog nivoa opreme vozila.

Zanimljivo, malo snijega koji nas je osvježio krajem februara pokazalo je da testni model sa prednjim pogonom ima potencijalni problem sa proklizvavanjem i zato bi ovaj auto bilo grijeh konfigurisati bez Grip Controla, koji je u ovoj generaciji stepen bolji.

8Vožnja sa novom 3008-icom na račun nižeg težišta i šireg traga točkova zadržava dobre vozne osobine sa akcentom na udobnosti na dužim relacijama. Iako koristi istu modularnu platformu EMP2 kao kompaktni 308,  novi 3008 dodatno donosi sve prednosti crossover segmenta – povišen i pregledan položaj, robusniji ovjes i psihološki osjećaj veće sigurnosti. Nema za njega prostora u blatu ili na skliskim podlogama gdje 4×4 pogon dobija poene, silazak sa asfalta svodi se na izletišta i utabane planinske staze, gdje beneficije dolaze od povišene podnice (219 mm) i masivnih guma koje minimalno prenose trenje u unutrašnjost.

9Poslije nižerangiranih modela 2008 i 308, nova 3008-ica pogonjena sa 1.6 BlueHDi dizelašem od 120 KS nudi najbolju autonomiju. Krenuli smo od potrošnje, jer smo kod manjih modela očekivali niži prosjek, no, najveći od njih je to ponudio. Tačnije, prosjek od 6,2 litra je otprilike isti kod sva tri modela, ali pobjednik na račun mase i većeg aerodinamičkog otpora je 3008. Zahvaljujući odnosima u 6-stepenom ručnom mjenjaču ovaj model sa 120 konja je solidno pokretljiv, uvjerljiv je kod preticanja i na kraju nerastrošan iako ima tank za gorivo zapremine od svega 53 litra.

10Sudeći po prethodniku Peugeotov imidž u ovom pomodnom crossover segmentu je jako dobar. Nova generacija je sasvim drugačiji i znatno zreliji auto sa nizom savremenih sistema pomoći u vožnji sa ukupnim dojmom poželjnog vozila. Klasa kompaktnih crossovera vozi uzlaznom putanjom u Evropi i svaka nova generacija bez obzira na ”bedž” nudi funkcionalnost, praktičnost i moć na svoj način. Novi 3008 nudi potpun paket, iako se recimo cjenovno našao na terenu nenadmašnog Qashqaija. (AdM)

11TEHNIČKI PODACI

Motor: četiri cilindra u redu

D-Š-V: 4,45 x 2,1 x 1,62 m

Međuosovisnki razmak: 2,68 m

Prtljažnik: 520 lit

Zapremina motora (ccm): 1.560

Snaga kW/KS: 88/120 pri 3.500 o/m

Ob. moment: 300 Nm pri 1.750 o/m

Mjenjač: Ručni, 6-stepeni

Ubrzanje: 11,2 s

Max brzina: 189 km/h

Potrošnja: (o/g/p): 3,5/4,7/3,5 lit

Masa: 1.375 kg

Tank za gorivo: 53 lit

Dimenzije točkova: 215/65 R17

Garancija: 4 god/120.000 km

Cijena test modela po cjenovniku: 50.924 KM

Cijena sa popustom: 47.867 KM

————————————————

Opcijska oprema:

-El. preklopivi vanjski retrovizori (356 KM)

-Profilirani alu uzdužni krovni nosači (394 KM)

-Zatamnjena zadnja stakla (356 KM)

-NAVIGACIJA 3D (2.063 KM)

-Prednji parking senzori (375 KM)

-17″ alu felge “Chicago” (225 KM)

-Paket “Sigurnost” (769 KM)

-Metalik boja (1.032 KM)

12Sve dostupne verzije po redovnim cijenama

Benzinske verzije

1.2 PureTech 130 S&S Access – 38.245 KM

1.2 PureTech 130 S&S Active – 41.996 KM

1.2 PureTech 130 S&S Allure – 45.373 KM

1.2 PureTech 130 S&S GT Line – 50.624 KM

1.2 PureTech 130 S&S EAT6 Active – 44.810 KM

1.2 PureTech 130 S&S EAT6 Allure – 48.186 KM

1.2 PureTech 130 S&S EAT6 GT Line – 53.438 KM

1.6 e-THP 165 S&S EAT6 Active – 49.499 KM

1.6 e-THP 165 S&S EAT6 Allure – 52.875 KM

1.6 e-THP 165 S&S EAT6 GT Line – 58.127 KM

13Dizelske verzije

1.6 BlueHDi 100 S&S Access – 39.370 KM

1.6 BlueHDi 100 S&S Active – 43.122 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S Access – 41.058 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S Active – 44.810 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S Allure – 48.186 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S GT Line – 53.438 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 Active – 47.623 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 Allure – 51.000 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 GT Line – 56.251 KM

2.0 BlueHDi 150 S&S Active – 47.623 KM

2.0 BlueHDi 150 S&S Allure – 51.000 KM

2.0 BlueHDi 150 S&S GT Line – 56.251 KM

2.0 BlueHDi 180 EAT6 S&S GT – 65.442 KM

*EAT6  – Automatski mjenjač

14151617

 

 

 

TEST Peugeot 508 Allure 2.0 HDi BlueHDi 180 EAT Stop&Start Euro6

1

Drska i podmukla utakmica igra se u srednjoj klasi zadnju deceniju. Peuegot je svoju igru i taktiku sa modelom 508 složio tako da objedinjuje srednju i višu srednju klasu, te na taj način konkurentnije napada rivale i masovnije privlači publiku. Međutim, pročitani protivnik lagano gubi posjed. Nakon četiri godine dobrih igara i neophodnog podmlađivanja kroz optičko osvježenje i tehnološku evoluciju, rivali poput: Passata, Insignije i Superba su stekli prednost, iako cijenom ne mogu parirati.

2Zreliji dojam Peugeot 508 ostavlja sa restilizovanim prednjim krajem, koji za klasu ”šije” modele proizvedene u periodu 2011-2014, iako je dizajn stvar čistog ukusa. Prethodniku su osporavali nedorečenost i bljedoću prednje maske i izgleda svjetlosnih tijela, koju je gajio agresivni 407. Dobar dio inspiracije za vizuelno dotjerivanje dizajneri su pronašli u modelu 308, pa su nova maska hladnjaka i ”urezani” dizajn farova po defaultu sjeli na prednji dio 508-ce s modelskom 2015. godinom.

3Po sličnom nizu podmlađivanja enterijer je ”naoko” dotjeran, iako su glavne novosti vezane za infotaintment sistem. Update je sofwara je učinjen brže i jednostavnije od hardwera, pa 508 sad praktičnije i potpunije dozira informacije preko centralnog ekrana.

4Međutim, modernizacija centralnog grebena nije izvršena u potpunosti kao recimo u maniru 308-ice sa pročišćenom konzolom. Ovdje još uvijek vlada konzevativno uređenje, s obzirom da su kontrole klimatizacije i radio uređaja ostale na nivou starog modela.

5Šta nije popravljeno? Potpuno nepraktičan ”deck” ispod volana sa vozačeve lijeve strane na kojem se deaktiviraju start/stop funkcija i ESP sistem su vjerovatno i najveći promašaj još od izvornog modela iz 2011, koji nažalost nije ispravljen.

6S druge strane, prostrani enterijer i udobnost još uvijek kriju tajnu ugođenosti kod ovog modela u odnosu na konkurenciju. Ugođaj tamno sive boje sjedišta, tapacirunga, te dekoracija u izradi hroma i piano laka djeluje poput luksuzno uređenog dnevnog boravka.

7Dvolitreni HDi od 180 KS sa Euro 6 normom najjači je agregat uopšte u ponudi Peugeot prodajne mreže na bh. tržištu. Jako je tih od prvog paljenja i obzirom na masu vozila i automatski mjenjač sa šest brzina s kojim je standardno uparen, primjetno ekonomičan.

8U poređenju sa bratskim modelom DS5 sa istom konjicom i takođe automatskim mjenjačem, motor je manje agresivan, jer upravo mjenjač nije adrenalinski kalibriran. Update-ovana automatika nije na nivou naprednih i energičnih mjenjača sa dvostrukim kvačilom ala DSG kod Passata, ali sasvim korektno obavlja promjene brzina bez suvišnih trzanja i zapinjanja.

9Standardno, pored vožnje u normalnim uslovima, automatski mjenjač je moguće ubaciti u Sport režim sa malo više režanja u višim obrtajima između šaltanja ili vožnju prilagođenju lijenom ”puzanju” po zimskim uslovima.

10Peugeotova perjanica je veliki kalibar, i pojavom i gabaritima. Zanimljivo, iako modeli ovih gabarita poprilično smaraju u neprirodnom korištenju u gradskoj zoni, upravljanje 508-icom  ipak nije toliki teret. To i jeste nekakva mala prednost. Na magistralnoj cesti se osjeti masa veća od 1,5 tona, ali ne i pretilost, jer ”zlatni” dizelaš od 180 KS poprilično dobro podnosi dobro raspoređenu masu. Ipak, dinamičnija vožnja po bržim krivinama donosi primjetno naginjanje i ono tipično ”valjanje” francuski mekše podešenog ovjesa, a nedostaje i preciznijeg doziranja upravljačem. Izlaskom na autoput i linearnu vožnju pravcem kreće plovidba praćena poprlično zdravim dizelašem, a navedni nedostaci se brišu, jer ovjes ne trpi agresvnije bočne sile.

11Istovremeno, dizelaš vuče zdravo čak do 230 km/h, a temeljitija izolacija putničkog prostora u odnosu na prve modelske godine zadržava grubu buku van kabine i to je još jedan dolaz da 508-ica ima dokazano zreliji i kvalitetniji nivo gradnje u poređenju sa nekadašnjim modelom 407.

12Peugeotova službena potrošnja (5,1 lit. prosječno) gubi još jednom zdravorazumsko uporište, ali, držeći se realnih brojki za limuzinu ovih gabarita, mase, snage i automatskog mjenjača, 8 litara u prosjeku (jesenji režim sa višim temperatutnim prosjekom) je fantastičan rezultat, koji je na rubu ekonomičnog.

13U pogledu finansija novi uvoznik Peugeota za BiH zadnjih godinu dana pravi primamljive ponude i atraktivne skale s popustima. Navedeni model sa redovnom cijenom od 58.769 KM i  više od 4.000 KM vrijednosti dodatih opcija uz grandiozni popust moguće je ”pazariti” za 51.783 KM do registracije. Ovaj model ima svoje reference, a cijena mu je jedna od istaknutijih s kojom u poznim godinama drži svoj skromni dio tržišnog udjela i nemoćno prepušta veći tržišni dio i bolji tržišni status Passatu, Insigniji i Superbu. (AdM)

14TEHNIČKI PODACI

Motor: četiri cilindra

D-Š-V: 4,83 x 2,07 x 1,46 m

Međuosovisnki razmak: 2,82 m

Prtljažnik: 530 lit

Zapremina motora (ccm): 1.997

Snaga kW/KS:130/180 pri 3.750 o/m

Ob. moment: 400 Nm pri 2.000 o/m

Mjenjač: Automatski, 6-stepeni

Ubrzanje: 8,5 s

Max brzina: 230 km/h

Potrošnja: (o/g/p): 3,8/4,2/5,1 lit

Masa: 1.540 kg

Tank za gorivo: 72 lit

Dimenzije točkova: 215/55 R17

Garancija: 4 god/120.000 km

Cijena test modela sa popustom: 51.783 KM

————————————————

U cijenu ključene doplate:

LA05 – FULL LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa

dugih na kratka svjetla (SMARTBEAM) (2438 KM)

UB07 – Prednji parking senzori + električno preklopivi vanjski

FULL LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa

dugih na kratka svjetla (SMARTBEAM) (2438 KM)

FULL LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa

dugih na kratka svjetla (SMARTBEAM) (2438 KM)

FULL LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa

dugih na kratka svjetla (SMARTBEAM) (2438 KM)

FULL LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa

dugih na kratka svjetla (SMARTBEAM) (2438 KM)

-Full Led prednji farovi + aut. prilagođavanje – 2.483 KM

Prednji parking senzori + električno preklopivi vanjski

-Retrovizori + sistem za kontrolu mrtvog ugla + kamera

za pomoć pri parkiranju + retrovizori sa osvjetljenjem – 1.135 KM

-Specijalna metalik boja – perla bijela – 1587 KM

pri vožnji unazad + vanjski retrovizori sa osvjetljenjem (1.135 KM

15Sve dostupne verzije po redovnim cijenama

 Benzinske verzije

1.6 e-THP 165 Stop&Start Euro 6 Active – 47.179 KM

1.6 e-THP 165 Stop&Start Euro 6 Allure – 51.644 KM

1.6 e-THP 165 AUTOMATIK Stop&Start Euro 6 Active – 49.467 KM

1.6 e-THP 165 AUTOMATIK Stop&Start Euro 6 Allure – 53.933 KM

16Dizelske verzije

1.6 BlueHDi 120 Stop&Start Euro 6 Active – 47.192 KM

1.6 BlueHDi 120 Stop&Start EAT6 Euro 6 Active – 49.647 KM

2.0 BlueHDi 150 Stop&Start Euro 6 Active – 50.193 KM

2.0 BlueHDi 150 Stop&Start Euro 6 Allure – 54.569 KM

2.0 BlueHDi 180 Stop&Start EAT6 Euro 6 Allure – 58.769 KM

2.0 BlueHDi 180 Stop&Start EAT6 Euro 6 GT – 68.333 KM

17181920

TEST Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 Start&Stop Euro6

1

Konkretniji od 208-ice, a povoljniji od 308-ice

Tržište crossovera na bazi gradskih modela uzima sve više maha. Zrelost Peugeotovog modela 2008 motivisala je dizajnere i inžinjere da optički podmlade i tehnički dotjeraju ovaj privlačni mali crossover, koji od prvog pojavljivanja djeluje konkretnije i privlačnije od većine rivala.

2Izmiksani stil gradskog i nazovi terenskog vozila po novoj klasnoj nomenklaturi označen je kao crossover. Veća, robusnija i svestranija 208-ca sa višom i preglednijom tačkom sjedenja, te mrvu više prostora u kabini i gepeku, poznata je kao Peugeot 2008. Francuzi su sa ovim modelom ponudili opciju 3u1, jer pored uloge urbanog i SUV vozila, 2008-ca službeno mijenja i istovremeno nadopunjuje gamu kao karavanska izveba.

3Ovaj model zvanično egzistira od 2013, a Peugeotov je ozbiljan odgovor na konkurentske modele: Renault Captur, Nissan Juke, Suzuki Sx4, Opel Mokku, Fiat 500X, Mazda CX-3, Citroen C4 Cactus itd. Zanimljivo da se u ovoj vrelini tek trebaju priključiti modeli iz VW grupacije, a iako nije bio posebna prijetnja, spoment ćemo da se odlukom GM-a, nakon kratke egzistencije na tržištu, povukao Mokkin tehnološki blizanac Chevrolet Trax. Dake, košnica je već puna, a u nadolazećim godinama će se dodatno puniti.

4Po uvriježenim zakonima tržišta, nakon polovine odsluženog staža, dolazi lagano podmlađivanje i tehnički update s kojim svaki model dobije nove adute i adekvatnije ”preživi” tranziciju do lansiranja potpuno nove generacije. Takav zahvat nakon više od pola miliona prodatih jedinica zasluženo je dobila 2008-ca.

5Šta je konkretno novo na ovom modelu? Robusnija i ujedno agresivnija prednja maska, te ”urezaniji” farovi došli su kao mimikrija sa aktuelnim korporativnim dizajnom, koji povezuje skoro sve nove Peugeot modele. Nazad su sada svjetlosna tijela sa 3D efektom, koja potvrđuju modernu orijentaciju. Novi izgled je atraktivniji i više muževniji, a podjednako je privlačan i muškim i ženskim vozačima.

6I dok se ”izlog” mogao dodatno uljepšati, unutrašnjost je ostala netaknuta. Budući da je infotaintment u centru pažnje kod svih modernih vozila, kod ovog modela pažnju prevashodno privlači maleni volan koji se brzo uvlači pod kožu, a nakon kojeg svaki standardni djeluje kao da golemu tepsiju držite u rukama. Vozač se brzo navikne i na povišen položaj sjednja, što je jedna od prednosti crossover klase. Kako se maleni 208 drži ispod 4 metra dužine, 2008 se protegao na  4,16m, a to već donosi nešto malo veći prostor u oba reda sjedenja i porast prtljažnika sa 285 na 360 litara.

7Manevrisanje sa 2008-com prolazi lagodno i ležerno, jer su i dalje u pitanju gabariti prilagođeni urbanim sredinama. S druge strane, pogonjen najjačim dizelašem od 120 konja nije u podređenom položaju na brzim dionicama, gdje se svakako osjeti karakter crossovera, što legitimiše njegovu svestranost. Dakle, ovaj model zaista može biti punopravni porodični ili zahvalan putni auto.

8Ako uzmemo u obzir Peugeotovu novu orijentisanost ka sportskom duhu uz zadržavanje prepoznatljive i tradicionalne udobnosti, nemoguće je pronaći ozbiljniju manu kod ovog modela. Međutim, na odabir motora se lako ”okliznuti”. Naime, nakon iskustva sa 308-com, i kod 2008-ce pogonjenje najjačom dizelskom verzijom od 120 KS naišli smo na problem s potrošnjom, dijelom indirektno pojačanom zbog malog 45-litarskog tanka za gorivo.

9Ovaj auto sa 120 dizelskih konja i 6-stepenim ručnim mjenjačem je izuzetno agilan, ali i jednako tako žedan. Odvrnete li brzinu iznad 130 km/h na autocesti kazaljka goriva će intenzivnije početi da pada, jer visina povećava otpor zraka, dok i u gradu u vožnji standardnim špicama dizelaš nije ni blizu ekonomičan spram tvorničkih podataka uprkos serijskoj start-stop funkciji. Na testu od okruglo 1.000 kilometara, uglavnom pređenih umjerenijim tempom, zabilježili smo prosjek od 6 litara, što ”naprvu” ne zvuči puno, ali fabričko mjerenje od 3,7 litara na svakih 100 pređenih kilometara se čini kao bajka.

10Nećemo se baviti potrebama pooštrenijih standarda testiranja potrošnje o kojima se već intenzivno govori, već zaključiti da bi potrošnja kod ovog modela morala biti niža, a dobro bi došao i bar 5 litara veći tank za gorivo. Ako bi već birali dizelsku verziju, osnovni HDi sa 75 KS bi otpisali, ali bi razmislili o srednjem i sve prisutnijem HDi-u od 100 konja, koji se u praksi pokazao ekonomičnijm, te ujedno i 1.500 KM povoljnijim od najjačeg dizela od 120 KS.

11Pogled na cjenovnik, opremu i opcije pozicionira 2008 između bratskog 208 i kompaktnog 308, tačnije bliži je 308-ici. Ovaj crossover je konkretniji od 208-ce, ali je cijenom ispod 308-ce. Međutim, ovaj odnos u praksi ne važi na bh. tržištu, jer je ovdašnji trend kupovine novog automobila podređen klasičnim oblicima, dok ”mješanci” još uvijek nisu počeli cijediti svoj potencijal. Analogno tome, u prodajnoj strukturi Peugeota na bh. tržištu, model 2008 još uvijek egzotika, koja ne može protiv modela: 208, 301, 308 i 508, koji su još uvijek prodavaniji. (AdM)

TEHNIČKI PODACI

Motor: četiri cilindra, 1.560 ccm

D-Š-V: 4,16 x 2,0 x 1,56 m

Međuosovisnki razmak: 2,54 m

Prtljažnik: 360 lit

Zapremina motora (ccm): 1.560

Snaga kW/KS: 88/120 pri 3.750 o/m

Ob. moment: 300 Nm pri 1.750 o/m

Mjenjač: Ručni, 6-stepeni

Ubrzanje: 9,6 s

Max brzina: 192 km/h

Potrošnja: (o/g/p): 3,3/4,3/3,7 lit

Masa: 1.200 kg

Tank za gorivo: 45 lit

Dimenzije točkova: 205/50 R17

Garancija: 4 god/120.000 km

Cijena test modela po cjenovniku: 43.411 KM

Cijena sa popustom: 35.814 KM

————————————————

Uključene važnije doplate:

17” alu felge – 477 KM

Metalik boja – 782 KM

Panoramski stakleni krov – 1.335 KM

12131415

Sve dostupne verzije po redovnim cijenama

 Benzinske verzije

1.2 PureTech 82 Euro 6 Access – 26.465 KM

1.2 PureTech 82 Euro 6 Active – 28.944 KM

1.2 PureTech 82 Euro 6 Allure – 32.183 KM

 1.2 PureTech 82 Stop&Start Euro 6 Active – 30.091 KM

1.2 PureTech 82 Stop&Start Euro 6 Allure – 33.330 KM

1.2 PureTech 110 Stop&Start Euro 6 Active – 31.142 KM

1.2 PureTech 110 Stop&Start Euro 6 Allure – 34.381 KM

 1.2 PureTech 110 Stop&Start EAT 6 Euro 6 Active – 33.956 KM

1.2 PureTech 110 Stop&Start EAT 6 Euro 6 Allure – 37.194 KM

1.2 PureTech 130 Stop&Start Euro 6 Active – 32.080 KM

1.2 PureTech 130 Stop&Start Euro 6 Allure – 35.318 KM

 Dizelske verzije

1.6 BlueHDi 75 Euro 6 Access – 30.179 KM

1.6 BlueHDi 75 Euro 6 Active – 32.658 KM

 1.6 BlueHDi 100 Euro 6 Access – 33.736 KM

1.6 BlueHDi 100 Euro 6 Active – 34.918 KM

1.6 BlueHDi 100 Euro 6 Allure – 38.157 KM

 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start Euro 6 Active – 36.471 KM

1.6 BlueHDi 120 Stop&Start Euro 6 Allure – 39.710 KM

TEST – Renault Kadjar Xmod Energy dCi 110

Renault Kadjar 10

Nakon izuzetnog uspjeha postignutog sa gradskim crossover modelom Captur, Renault je isti recept odlulčio isprobati i u uvijek popularnoj kompaktnoj klasi. Tako nam je stigao interesantan automobil zvučnog imena Kadjar (Kađar), nastalog kombinacijom riječi quad, što aludira na maksimalno zabavno i probojno vozilo sa pogonom na sve točkove, te jar, izvedenice francuske riječi koja znači agilnost. Ipak, nije tajna da je novi francuski crossover ništa drugo no brat blizanac planetarno izuzetno popularnog Nissana Qashqai, s kojim dijeli CMF platformu.

Renault Kadjar 15Renault u svoj prvi crossover C segmenta gleda kao na veliki generator rasta globalne prodaje i profitabilnosti, jer konačno ima model u izuzetno popularnoj klasi vozila, koja čini 25 posto globalne prodaje i čak 30 posto prodaje u Kini. Zbog toga se Kadjar i proizvodi na dva kraja svijeta. Evropske verzije tako dolaze iz pogona Palencia u Španiji, dok se kineske izvedbe proizvode lokalno u pogonu Wuhan, što automobil čini cjenovno pristupačnijim.

Renault Kadjar 12Dizajnersku je inspiraciju Kadjar imao u konceptnim modelima DeZir i Kwid, ali i u samom Capturu, naročito kad se pogleda prednji dio, dok je stražnji dio pak inspirisan modelom Clio. Konačan rezultat je tipično atraktivan Renault. No, Kadjar nije samo lijep. Sa dostatnim razmakom od tla, naglašenim plastičnim zaštitama (paket Xmod)  i velikim napadnim i odlaznim uglovima Kadjar poziva i na izlet izvan asfaltiranih cesta, a za razliku od “šminkerskog” Captura, posjeduje i opcijski pogon na sve točkove, preuzet iz Qashqaija.

Renault Kadjar 13Enterijer Kadjara je uređen ozbiljno, skladno i sa nekoliko prepoznatljivih detalja, a vrijedi izdvojiti mesnato i na dnu blago podrezano kolo upravljača, veliki 7-inčni TFT ekran R-Link 2 multimedijalnog sistema sa glasovnim upravljanjem i masivnu ručicu mjenjača, ispod koje se nalazi selektor pogona. Renault se hvali, kako je kvaliteta korištenih materijala izuzetna i bolja od one u Capturu, no tu i tamo se ipak pojavi poneki cvrčak, prvenstveno iz plastike centralne konzole. U odnosu na cijenu vozila pomalo neočekivano, no ni konkurenti nisu bezgrešni.

Renault Kadjar 3Zanimljivo je da je Kadjar dimenzijama (dužina 4,450 mm, širina 1.840 mm, visina 1.600 mm) veći od Nissana Qashqai, te nudi i 42 litre više putničkog prostora, odnosno ukupno 472 litre osnovne zapremine (1.478 litara maksimalne zapremine), a tu je i 30 litara prostora u raznoraznim pretincima za sitnice. To je prava porodična mjera. Nema sumnje, Kadjar je dizajnerski izuzetno atraktivan, naglašeno prostran i uzorno udoban francuski crossover.

Renault Kadjar 4Što se tiče opremljenosti, Kadjar je dostupan u kombinaciji sa četiri nivoa opreme: Life, Zen, Xmod i Bose Edition, te uz 10 opcijskih tematskih paketa. No, već standardni paket opreme Life donosi izuzetno bogatu opremu, kao što je ESP-elektronski sistem za kontrolu stabilnosti vozila, ASR-sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova, HSA-pomoć pri kretanju na uzbrdici, sistem aktivne pomoći pri kočenju u nuždi, 7-inčni ekran u boji, tempomat i limitator brzine, klima uređaj, automatska parking kočnica, LED dnevna svjetla, handsfree telefoniranje uz bluetooth i USB.

Renault Kadjar 7Ponudu agregata za KADJAR otvara turbobenzinski Energy 1.2 TCe sa 130 KS, dostupan uz prednji pogon ili Renaultov napredni sistem prilagođenijeg prijanjanja na podlogu Extended Grip. Od dva dizela, ulazni Energy 1.5 dCi sa 110 KS takođe je rezervisan samo za verzije sa prednjim pogonom ili opciono uz Extended Grip od treće razine opremljenosti Xmod, dok se  najjači dCi 130, uz ”blaži” pogonski sistem Extended Grip, može konfigurisati i uz 4WD pogonski sklop, a isti je dostupan je isključivo uz opremljenije izvedbe opreme Xmod i Bose Edition. Svi agregati serijski su opremljeni stop&start sistemom i ručnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa, dok je automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom EDC dostupan samo uz Energy dCi 110.

Renault Kadjar 8Testni model bio je pokretan 110 KS jakim dCi-jem i Extended Grip sistemom pogona. U pitanju je elektronski kontrolisan sistem kontrole trakcije s kojim se u uslovima slabijeg prijanjanja dodatno može regulisati način na koji će se obrtni moment prenositi na prednje točkove. U Renaultu su se odmah ogradili naglasivši da Extended Grip Kadjara neće pretvoriti u terenski automobil, no prednosti ovakve vrste pogona su brojne, naročito na zasnježenim cestama.

Renault KadjarU vožnji se Kadjar se ponaša poput većine automobila s prednjim pogonom, predvidljivo i upravljivo, no isto tako se zbog mesnatih guma i mekanog ovjesa, ali i mase od 1.400 kg voli i zaljuljati, što jeste malo neugodno, ali ne utiče na standardno solidnu upravljivost. U konačnici je Kadjar predvidljiv i razmjerno udoban putnički automobil, koji se najbolje snalazi na otvorenoj cesti.

Renault Kadjar 2Na višestruko dokazan i opjevan 1.5 litarski dCi ne treba trošiti previše riječi. U gradu je okretan i razmjerno štedljiv, a na otvorenom putu ugodan i dovoljno prigušen. Ok, možda mu treba malo vremena da se zaleti, ali sve je to u granicama normale. Uz dobar motor ide i solidno proračunat 6-stepeni ručni mjenjač, a sve skupa besprijekorno je zvučno izolovano i ide u prilog višesatnim putovanjima bez zamora. U svakom slučaju, mali dCi se u velikom crossoveru ponaša uzorno i udovoljava zahtjeve većine prosječnih, porodično nastrojenih vozača, koji će ipak ponajviše cijeniti prosječnu potrošnju od 5 litara na 100 km.

Renault Kadjar 14Avantura sa Kadjarom može početi već za 37.900 KM, koliko košta osnovni i primamljivo opremljeni benzinski model Life Energy TCe 130. Osnovni dizelski model Life Energy dCi 110 košta 42.180 KM, dok za testni Xmod Energy dCi 110 treba izdvojiti 46.589 KM. Uz poneki dodatak poput metalik boje, sistema pomoći pri parkiranju i R-Link2 navigacionog sistema, ta brojka raste na preko 49.000 KM, a to je već ozbiljna brojka. Garancija od 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara je standard, baš kao i mnogo elegantnija ključ kartica, koju ćete sada s ponosom staviti kao statusni simbol na stol u omiljenom kafić.

Renault Kadjar 6Renault Kadjar 5

 

 

TEST – RENAULT MEGANE COUPE GT LINE 1.6 DCI

Megane Coupe GT Line dCi

Prvo da pojasnimo smisao ovog automobila. Sanjate rabijatni Megane R.S. ali za isti naravno nemate novca. Pored toga, želite i imati razmjerno udoban i upotrebljiv automobil, odnosno ne treba vam klasična „tvrda“ jurilica. Na kraju ne želite baš svakodnevno voziti automobil sa 265 rastrošnih turbobenzinskih konja, već nešto „prizemnije“, po mogućnosti čak i dizel. Zvuči nespojivo?

Megane Coupe GT Line dCi 2E tu u priču ulazi posebno osmišljen paket opreme GT Line, dostupan u kombinaciji sa svim karoserijskim izvedbama francuskog kompaktnog modela (Berline, Coupe, Grandtour i Coupe-Cabriolet), koji na neki način premoščuje jaz između standardnog i vrhunskog Megana R.S., te izvana donosi atraktivne aerodinamičke dodatke i velike točkove, a iznutra sportski profilisana sjedišta i kvalitetne materijale. I to je sve.

Megane Coupe GT Line dCi 3Podsjetimo, krajem 2011. godine na testu smo imali isti ovakav automobil ali pokretan baznim 1.6 litarskim benzincem. Mnogi su ga tada opisali kao „gulaš bez mesa“ ili „forma bez sadržaja“, što generalno i nije greška, ali očigledno je da je ovom automobilu „šminka“ najbitnija, odnosno namijenjen je kupcima koji žele da im automobil izgleda atraktivno i sportski, iako je pod prednjim poklopcem neki sasvim običan motor.

Megane Coupe GT Line dCi 4Sada je priča malo drugačija. Na testu je bila najsvježija verzija (faza 3), koja donosi novi korporativni prednji kraj sa velikim tvorničkim logom, po uzoru na konept DeZir. No, prava poslastica krila se pod prednjim poklopcem. Tamo je „disao“ najnoviji 1.6 litarski dCi sa 130 KS. To je pravi biser moderne strojogradnje i još jedan dokaz sveobuhvatne downsizing manije. Jedna od tehničkih poslastica je i sistem rekuperacije kočione sile, odnosno dopunjavanje akumulatora prilikom kočenja.

Megane Coupe GT Line dCi 5U odnosu na 1.9 litarski dCi kojeg zamjenjuje, novi dizelaš iz manje zapremine izvlači više resursa i to zahvaljujući tehničkim finesama poput četiri umjesto dva ventila po cilindru, recirkulaciji izduvnih gasova i slično, a zbog serijskog start%stop sistema trebao bi biti i razmjerno štedljiv, pa Renault u prosjeku obećava tek 4 l/100 km. U stvarnosti je to naravno teško postići. Ipak, u ovom sportski nastrojenom Megane-u je pravi pogodak jer nudi razmjerno brzu vožnju po nižoj tarifi.

Megane Coupe GT Line dCi 6Baš tako, sa ovim ćete automobilom bez problema biti prvi na semaforu, no tada neće biti pretjerani štedljivac. Gradska stani-kreni vožnja i malo jača startovanja, rezultiraju potrošnjom od nekih 7 do 7,5 litara. Zvuči mnogo, ali to je rezultat prilične agresivnosti. Uz malo pažnje ova brojka može sigurno biti mnogo manja. Dokazuje to normalna vožnja magistralom, koja je nakon nekih 500 km završila sa potrošnjom od 4,4 l/100 km. To je za sportski nastrojen automobil sa 130 KS zaista malo.

Megane Coupe GT Line dCi 7S druge strane, sa ovim se automobilom može biti razmjerno brz, jer ubrzanje do 100 km/h traje 9,8 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 200 km/h. Većini vozača više nego dovoljno. Sam šestostepeni mjenjač, kratkih i preciznih hodova odlično leži u ruci, pa njegova prekomjerna upotreba u potrazi za sportskom vožnjom nije problematična. Oduševljavaju i kočnice, koje suvereno zaustavljaju automobil u svakom trenutku i ne pokazuju znakove umora.

Megane Coupe GT Line dCi 8Dizajnerski gledano, Megane Coupe GTLine krase specifični sportski detalji kako izvana, tako i iznutra, koji ga jasno diferenciraju od klasičnog Megana. Na prednjem dijelu vozila ističe se sportski profilisan branik sa velikim otvorima za zrak i zatamnjenim kučištima svjetala, dok stražnji dio krasi napuhan i detaljno stilizovan branik, u koji je inkorporiran i decentni difuzor zraka.

Megane Coupe GT Line dCi 9Sve navedeno zaokružuju zatamnjeni 17-inčni Celsium naplatci sa pneumaticima dimenzija 205/50 R17, metalizirana kučišta retrovizora i GT oznaka na poklopcu prtljažnika. Berline, Coupe i Grandtour izvedbe također posjeduju i 12 mm niži sportski ovjes, koji nudi osjetno bolje vozne osobine, u šta smo se i uvjerili.

Megane Coupe GT Line dCi 10Naime, ovaj se Megane vozi sjajno i ovjes definitivno nadilazi pogonski agregat, te je sposoban da izdrži i daleko jače benzince ili dizelaše. U slučaju da pretjerate, stvar spašava sistem za kontrolu stabilnosti, koji prilikom angažovane vožnje radi prekomjerno.

Megane Coupe GT Line dCi 11U unutrašnjosti GT Line paket donosi nekoliko detalja, specifičnih za vrhunski Megane R.S., kao što su školjkasta prednja sjedišta sa dodatnom bočnom potporom, aluminijske papučice nožnih komandi, instrument tabla sa analognim brojačem obrtaja, kožni upravljač i ručica mjenjač i slično. Osim toga, za ekskluzivnost se brinu i kvake, otvori ventilacije i umeci na prednjoj konzoli od poliranog karbona, te GT bedževi na oblogama vrata, naslonima za glavu i prednjoj konzoli.

Megane Coupe GT Line dCi 12Kada je u pitanju ponuda prostora, akcenat je stavljen na vozača i suvozača. Zbog coupe forme i debelih prednjih sjedišta, na zadnjoj klupi ne treba očekivati čuda, ali će se za sitnije muškarce, žene, a naročito djecu ipak naći mjesta, dok je prtljažnik sa 377 litara (991 sa preklopljenom stražnjom klupom) dovoljan za svakodnevne potrebe, mada mu je otvor prilično uzak.

Megane Coupe GT Line dCi 13Cijena testnog vozila formirana je na sljedeći način. Megane Coupe GT Line Energy dCi košta ponosnih 42.128 KM. Kao takav donosi potpuni opremu koja ozmeđu ostalog uključuje ABS + sistempomoćiprinaglomkočenju (BAS), ESP sistem za kontrolu stabilnosti vozila + sistem protiv proklizavanja (ASR), zračni jastuk za vozača i suvozača, bočne zračne jastuke i zračne zavjese, handsfree karticu za otključavanje i pokretanje vozila, putni kompjuter, automatski dvozonski klima uređaj, Radio CD MP3 4x15W sa komandama na upravljaču, Bluetooth i USB konekcijom, električni progresivni servo upravljač, tempomat i limitator brzine, vozačevo sjedište podesivno po visini i nagibu i u leđnom dijelu, upravljač podesiv po visini i dubini, kolo upravljača i ručicu mjenjača presvučene kožom, prednja RS sjedišta, električno podesive i preklopive vanjske retrovizore, pomoć pri parkiranju straga, dodatno zatamnjeno stražnje i bočna stakla, te 17-inčne Celsium aluminijske naplatke.

Megane Coupe GT Line dCi 14Na to je dodat PaketR-LINK – Multimedijski sistem R-Link s ugrađenim ekranom na dodir 7″ s funkcijama MP3 AUX Bluetooth USB + navigacijski sistem TOM TOM + Kartografija cijele Evrope + povezanost s internetom vrijedan 1.350 KM, zatim paket EASY – Renault kartica “Slobodne ruke” + Automatska parking kočnica + Pomoć pri kretanju na uzbrdici, koji košta 801 KM, te metalik boja vrijedna 1167 KM. Sve zajedno rezutiralo je cifrom od ponosnih 45.446 KM. Mnogo je to novca za dizelski sportski automobil, pa Renault uvoznici nude i popust od 2.750 KM, nakon kojeg automobile košta 42.696 KM.

Megane Coupe GT Line dCi 15Puno ili malo, odlučite sami. No, nije to velika svota za imućnije mlade ljude, kojima je potreban dizajnerski atraktivan automobil, koji ne mora nužno imati 200 KS i više pod pred njim poklopcem. Još kad se uzme u obzir kompletna oprema, kojoj gotovo ničeg ne manjka, cijela stvar izgleda sasvim ok.

Megane Coupe GT Line dCi 16Za kraj da kažemo još i ovo. Predstavljanje Megane GT Line paketa pored vrhunskih R.S. i GT izvedbi, još jednom potvrđuje želju Renaulta da svojim kupcima ponudi živopisne automobile, sportskog izgleda za svakodnevnu upotrebu. Moramo priznati da su u tom poduhvatu i uspjeli, jer je testni Megane izazivao pažnju gdje god se pojavio, naravno sve do trenutka otvaranja poklopca motora i ukazivanja dizelskog motora. No, “šminka” je ovom automobilu sve, a na tom polju zaista nema mane.

Megane Coupe GT Line dCi 17Tehnički podaci:

Motor: redni, 4 cilindra

Zapremina: 1.598 ccm

Snaga: 96 kW (130 KS) pri 4.000 o/min

Obrtni moment: 320 Nm pri 1.750 o/min

Mjenjač: manuelni sa šest stepeni

Dimenzije: 4,310 mm x 1.808 mm x 1.423 mm

Prtljažnik: 377 litara

Dimenzije guma: 205/50 R17

Masa: 1.205 kg

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,8 sekundi

Maksimalna brzina: 200 km/h

Potrošnja (tvornički podaci): grad 4,8 l, otvoreno 3,6 l, prosjek 4,0 l

Cijena test vozila 45.446 KM

Megane Coupe GT Line dCi 18

TEST – NISSAN NOTE 1.2 ACENTA

Nissan Note

Moglo bi se reći da Nissan ima bogatu tradiciju stvaranja gradskih MPV modela, jer je s prvom generacijom modela Note, od 2006. godine uspio pronaći skoro milion kupaca. To je još jednom potvrdilo činjenicu da je Nissanu pošlo za rukom da stvori prostran, praktičan i udoban, a uz sve to i dizajnerski dopadljiv automobil.

Nissan Note 2No, vrijeme neumoljivo teče, pa je prvi Note morao pod nož, odnosno značajniju operaciju podmlađivanja. Suprotno trendovima rasta, Nissanov igrač u B segmentu je zadržao tipičnu, istina maksimalno „popeglanu“ monobox formu i gotovo identične dimenzije prethodnika, ali sada naravno donosi moderne linije, prostraniji enterijer, brojne tehnološke inovacije, štedljivije motore i bolju voznu dinamiku.

Nissan Note 3Kada je u pitanju izgled, novi se Note snažno naslanja na koncept Invitation iz 2012. godine, te izgleda više nego skladno i razmjerno atraktivno za naglašeno porodični automobil. U odnosu na manju Micru i veći Juke, s kojima i dijeli platformu, dizajnerski je prilično suzdržan i nadasve dopadljiv. Tako i treba. Ipak, razvučena maska hladnjaka i velika prednja svjetla, te izlomljena stražnja svjetla donose taman dovoljno ekstravagancije.

Nissan Note 4Obzirom da želi maksimalno udovoljiti zahtjevima evropskih kupaca, novi Note je razvijan u Nissanovim tehnološkim centrima u Velikoj Britaniji i Španiji. Čak se i proizvodi u britanskom Sunderlandu, što znači da je u pitanju pravi evropski automobil, ali sa dokazanim japanskim genima. Zbog činjenice da klasični MPV automobili i nisu pretjerano popularni, dizajneri su se svojski potrudili od Note-a napraviti gradski automobil sa MPV kvalitetama. I u tome su, možemo reći, uspjeli.

Nissan Note 5Bilo kako bilo, zahvaljujući jednostavnoj formi, Note unutar skromnih mjera (dužina – 4.100 mm, širina – 1.695 mm, visina – 1.530 mm, nudi mnoštvo unutrašnjeg prostora, dijelom i zbog međuosovinski razmaka od 2.600 mm) koji je dostojan nekog kompaktnog modela. Mnogi bi zbog MPV forme očekivali probleme sa parkiranjem, no Note ih nema, jer je karoserija dovoljno pregledna. Testni model imao je i doplatni Around View Monitor sistem koji nudi « ptičiju perspektivu » i parkiranje čini igrarijom.

Nissan Note 6Noteova unutrašnjost je osmišljena da ponudi maksimalnu prostranost i praktičnost, te naravno preglednost svih potrebnih funkcija. I zaista u novom Note-u je sve na svom mjestu i krajnje jednostavno za kontrolu. Istina malo nervira kontrola putnog kompjutera neprirodno smještena s lijeve strane upravljača, ali je zato masivna centralna konzola sa ekranom osjetljivim na dodir i velikim okruglim kontrolerom svih raspoloživih funkcija zaista dobro rješenje.

Nissan Note 7Note u unutrašnjosti donosi već poznati japanski minimalizam i već viđena rješenja iz drugih kućnih modela. Iako je upravljač podesiv samo po visini, pronalazak idealnog položaja nije problematičan. Kokpit djeluje moderno i praktično uz solidnu kvalitetu upotrijebljenih materijala i mnoštvo korisnih pretinaca, od kojih onaj dvodijelni ispred suvozača zaista plijeni prostranošću.

Nissan Note 8Zanimljiv detalj je i Eco dugme, smješteno pored ručne kočnice, koje ne štedi gorivo smanjenjem odaziva motora kao u Renaultu ili Daciji, već za cilj ima treniranje eko vožnje. Pritiskom na njega iznad instrumenata se pojavljuje plava uska svjetlosna zavjesa i tako vas obavještava vozite li se ekološki ili ste pak previše “stisnuli” papučicu gasa.

Nissan Note 9Ponuda prostora na prednjim sjedištima je zaista raskošna, mada se niti putnici nazad neće požaliti, iako padajuća linija krova krade koji centimetar. No, stvar spašava klizna stražnja klupa, koja hodom od 160 mm i asimetričnim naslonima 60:40 diktira veličinu prtljažnika, koji varira od osnovnih 325 odnosno 411 litara sa klupom pomjerenom maksimalno naprijed (295 – 381 litra sa rezervnim točkom).

Nissan Note 10Obaranjem stražnjih sjedišta prtljažni se prostor povećava na 929 litara (899 sa rezervnim točkom), a odlučite li se napuniti svoj Note sve do krova tada ćete imati zapreminu od čak 1.495 litara (1465 sa rezervnim točkom). Porodice sa malom djecom posebno će cijeniti otvaranje stražnjih vrata pod uglom od 90 stepeni, što značajno olakšava unošenje djece u sjedalicu.

Nissan Note 11Kada je u pitanju motorna ponuda, Note je dobio novi 1.2 litarski trocilindarski benzinac u usisnoj sa 80 i turbo varijanti sa 98 KS, dok čast dizelaša brani Renaultov provjereni 1.5 dCi sa 90 KS. Testni model pokretao je ulazni benzinski motor, koji sa 80 KS na papiru zvuči dostatno za tek nešto preko tonu težak automobil.

Nissan Note 12U praksi je ipak nešto drugačije. Ok, Note sa ubrzanjem do 100 km/h za 13,7 sekundi i maksimalnom brzinom od 170 km/h nije brzac, ali se u brojnim situacijama može prepoznati nedostatak “pluća”. U odnosu na 1.4 litarski četverocilindraš kojeg je zamijenio, trocilindraš radi veselo, ali teško nabire obrtaje. Na višim (iznad 3.000) postane već razmjerno agilan, ali to plaća povišenom potrošnjom, čije tvorničke okvire (prosjek ispod 5 litara) nismo mogli postići ni pomoću filmskih trikova.

Nissan Note 13Zbog rezervoara zapremine 41 litar, čini se da kazaljka pada brže nego što bi trebalo. Nije nam mnogo pomogao ni sistem automatskog gašenja i paljenja prilikom stajanja, koji je dio serijske opreme svih motora. U gradu smo nekako uspjeli trošiti ispod 8 litara, a na otvorenom 5. što znači prosjek od nekih 6,5 litara. I to je opet ok.

Nissan Note 14Da zaključimo. Note je sa ovim motorom tipično gradsko prometalo za laganu vožnju bez “srkleta”. Poslužit će i za putovanje, naravno lagano i bez pretjeranih želja za dinamičnom vožnjom. Jači benzinac je zasigurno bolji izbor, a Renaultov dizelaš vjerovatno i najbolji.

Nissan Note 15Bez obzira na izbor motora, Note krase dobre cestovne mogućnosti i zavidan komfor. Relativno mekan ovjes pruža dovoljno udobnosti i vozne dinamike. Petostepeni mjenjač pomalo je tvrd i neuglađen, dok kočnicama treba malo jači pritisak. U krivinama se Note ponaša prilično neutralno i uprkos visini ne pokazuje tendenciju opasnom naginjanju, a upravljač pruža dovoljno povratnih informacija sa ceste.

Nissan Note 16Posebna je pažnja posvećena sigurnosti, pa tako Note po prvi put u B segment donosi inovativni Safety Shield paket sigurnosnih tehnologija, koji je sve dosad bio rezervisan za premium vozila, a koji objedinjuje sisteme kao što je upozorenje na mrtvi ugao, upozorenje na neželjeno napuštanje vozne trake, te detekciju pokretnih objekata i kameru za vožnju unazad. Note je i prvi automobil B segmenta koji posjeduje Around View Monitor (AVM) – Nissanov nagrađeni sistem koji nudi « ptičiju perspektivu » prilikom parkiranja vozila. Sve u svemu, Note je istinski sigurnosti trendsetter, a o pojednostavljenom parkiranju da i ne govorimo.

Nissan Note 17Testirali smo dakle 1.2 Acenta izvedbu, s osnovnom motorizacijom i drugim po redu paketom opreme, koji donosi ABS, EBD, ESP, prednje i bočne zračne jastuke i zračne zavjese, automatski klima uređaj, audio sistem sa četiri zvučnika, AUX, USB i Bluetooth konekcijom, putni kompjuter, podesivo kolo upravljača, električno podizanje svih prozora, električno pokretane i grijane retrovizore, tempomat i limitator brzine, centralno daljinsko zaključavanje, maglenke, 15-inčne alu felge i start&stop sistem. Kao takav Note košta 25.200 KM. Rekli bismo fer ponuda.

Nissan Note 18No, testni je model imao i brojne doplate poput paketa Look koji za doplatu od 700 KM donosi džepove na poleđini suvozačevog sjedišta, vozačev naslon za ruku, naslon za ruke na stražnjoj klupi, kliznu stražnju klupu, karakuri pregradu u prtljažniku i 16-inčne alu felge. Tu je i 1.600 KM vrijedan paket Connect koji donosi navigaciju, Around View sistem kamera za parkiranje, upozorenje na mrtvi ugao, upozorenje na neželjeno napuštanje vozne trake, te detekciju pokretnih objekata i kameru za vožnju unazad.

Nissan Note 19Slijedi paket Comfort koji za 800 KM uključuje panoramski stakleni krov sa UV zaštitom i inteligentni ključ. Sve to uz metalik boju od 500 KM je ukupnu cijenu podiglo na 28.800 KM. To je već poprilično za gradski MPV model sa slabašnim benzinskim motorom, jer se za samo 100 KM više može dobiti i osnovni dizelski model. Iako su navedene opcije neosporno korisne, za većinu je kupaca to nepotrebno, odnosno previše košta. Bolje je uložiti u sjajni i višestruko dokazani Renaultov 1.5 litarski dCi.

Nissan Note 20TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor:
benzinski, 3-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko,12V
Zapremina: 1198 ccm
Snaga: 59 kW/80 KS pri 6000/min
Obrtni Moment: 110 Nm pri 4000/min
Pogon: na prednje točkove
Mjenjač: ručni s pet stepeni
Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga polukruta torziona osovina
Kočnice: sprijeda diskovi, straga bubnjevi, ABS, ESP
Gume: 195/55 R 16
Dimenzije: 4.100 x 1.695 x 1,530 mm
Osovinski razmak: 2600 mm
Prtljažnik: 295/411/929/1.495 l.
Masa/nosivost: 1040/395 kg
Spremnik goriva: 41 l
Najveća brzina: 170 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,7 s
Potrošnja (tvor. podaci): grad 5,7 / otvoreno 4.0 / kombinirano 4,7 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,5 l/100 km
Nissan Note 21

TEST – RENAULT CAPTUR DINAMIQUE DCI 90 STOP&START

alt

Moda u automobilskoj industriji zaista ne poznaje granice, a proizvođači automobila se svojski trude da ponude nešto novo. U posljednje vrijeme su to mali gradski terenci koji se nestandardnim izgledom i dimenzijama ističu u saobraćaju. Priču o urbanim crossover modelima B segmenta započeo je Nissan Juke, automobil koji je dizajnom izazvao mnoštvo polemike, no zbog zanimljivog tržišnog pozicioniranja prodajni uspjeh nije izostao.

alt

Recept kvazi-terenca u mjerama klasičnog gradskog automobila, očigledno se sviđa kupcima. Prepoznali su to i svi ostali veliki proizvođači, te se mahom uključili u priču, pa je Juke tako dobio brojnu konkurenciju kao što je Opel Mokka, Chevrolet Trax, Peugeot 2008 i Ford Ecosport, a jedan od njih dolazi iz bratskog Renaulta i zove se Captur. Iako bi mnogi pomislili da je Captur zapravo tehnički blizanac Jukea, činjenica je da je francuski gradski crossover u potpunosti postavljen na platformu gradskog Clija.

alt

Našim je ljudima jako teško objasniti značenje pojmova SUV, crossover i terenac. Svi oni znaju samo za džipove i ne priznaju ništa drugo. Tako je u njihovim očima i Captur pravi džip iako niti tako izgleda niti ima pogon na sve točkove. No, to će imponovati budućim vlasnicima. Bilo kako bilo, Captur nema integralni pogon, niti ga Renault namjerava ponuditi u dogledno vrijeme.

alt

Generalno mu i ne treba, mada bi vjerovatno dobro došao zimi. Mnogi su očekivali barem neku vrstu elektronske kontrole trakcije, odnosno sistem Extended Grip Control kakav ima bratski Scenic X-Mod ili konkurentski Peugeot 2008 (Mokka i Trax imaju opciju 4×4 pogona) no i to je izostalo. Prednost ili mana pitate se? Prije ovo prvo, jer kupci gradskih terenaca uglavnom odbacuju skupi 4×4 pogon i razliku u cijeni radije ulažu u bogatiji paket opreme.

alt

Rekli smo da je Captur postavljen na platformu Clija. No, u odnosu na njega, Captur je duži za 6 cm (412 cm) i od tla je udaljen 20 cm (dostojno pravog terenca) što mu daje veliku praktičnost pri vožnji gradom (visoki ivičnjaci i ležeći policajci), a i za izlazak u prirodu. Naravno, Captur nije terenac i od njega se niti ne očekuju velika terenska svojstva ali će vas bez problema dovesti do omiljenog izletišta u prirodi.

alt

No, budimo realni, Capturovo prirodno stanište ipak su gradske ulice, a na njima se Renaultov prvi urbani crossover jasno ističe. Marketinški rečeno, Captur uspješno spaja najbolje od tri različita svijeta – izražajan stajling i povišenu poziciju sjedenja tipičnu za SUV vozila, zatim prostranost i modularnost enterijera tipičnu za MPV vozila, te agilnost i užitak u vožnji tipične za kompaktni gradski automobil.

alt

Dakle, Captur bi se u najkraćem mogao opisati kao “napuhani” Clio IV, ali to bi bila greška, jer osim nekoliko dizajnerskih elemenata i sličnih dimenzija (osim visine) Captur je gabaritima na pola puta između standardnog Clia i Clia Grandtour, a od obojice je daleko konkretniji i praktičniji automobil. Prosto je nevjerovatno da sa samo 6 cm viška Captur izgleda ovako “veliko” u odnosu na Clio. Povišena pozicija sjedišta i osjećaj vožnje većeg automobila dobija se gratis.

alt

Jedno se mora priznati odmah. Captur je lijep automobil. Njegove pažljivo izbalansirane i skladne, fluidne linije stvaraju izražajan stav. Kombinacija kompaktnih mjera, povišenog rastojanja od tla, velikih točkova i štitnika karoserije, čini svakodnevnu vožnju maksimalno zabavnom, a kao pravi francuz, Captur nudi brojne opcije podešavanja prema individualnim željama (njih čak 200). Sjajan detalj je dvobojna karoserija, odnosno atraktivan kontrast krova i ostatka karoserije.

alt
alt

Uprkos kompaktnim mjerama (dužina 4,12 metara), Captur nudi naglašen osjećaj prostranosti i povišen položaj sjedenja, koji većina vozača toplo pozdravlja. Njegova kabina veselih boja umnogom podsjeća na Clio i nudi zaista ugodnu atmosferu, a tu su i brojne opcije podešavanja. Captur nudi udobnost dostojnu velikih MPV vozila, te veliki prtljažnik pravilnog oblika zapremine 377 – 455 – 1.235l, modularni enterijer (klizna stražnja klupa – 16 cm) i slično.

alt

Capturovu prilagođenost čovjeku naglašavaju i dvije inovacije – veliki pretinac za rukavice u obliku ladice, zapremine jedanaest litara, te  presvlake sjedišta s patentnim zatvaračem, koje se lako skidaju i peru u mašini na temperaturi od 30 stepeni Celzijusa.

alt

Zanimljiv detalj je i kadica za sitnice koja se umeće u utor za bocu između prednjih sjedišta, te elastične trakice na poleđini prednjih sjedišta umjesto klasičnog džepa.

alt

Captur nudi i opremljenost na nivou skupljih automobila, a neki od elemenata su hands-free ulazak, pomoć pri kretanju uzbrdo i parking senzori. Tu je i R-Link multimedijalni sistem sa ekranom osjetljivim na dodir, te Arkamys audio sistem.

alt

Obzirom da je postavljen na platformu novog Clija IV, Captur nudi odlične vozne mogućnosti, uz naglašenu udobnost i mirno ponašanje u vožnji, a povišen stav i veliki točkovi svoje nedostatke prikazuju tek u brzo odvezenim krivinama. Udobnost je također na vrhunskom nivou, s tim da se zadnja osovina zna ponekad javiti grubim udarcem. Ipak, primjetno je da je Captur nešto tiši od Clija.

alt

Ponuda benzinskih i dizelskih motora za Captur uključuje posljednja dostignuća Renault tehnologije, a posebna je pažnja posvećena smanjenju potrošnje i štetnih emisija. Među dostupnim benzinskim motorima su Energy TCe 90 (tri cilindra i samo 898 cm3) i TCe 120 EDC (četiri cilindra, 1198 cm3), dostupan s mjenjačem sa dvostrukim kvačilom (EDC, Efficient Dual Clutch). Jedini predstavnik dizelaša je 1.5 litarski dCi 90 sa 90 KS i 220 Nm, kakav je pokretao i testni model.

alt

Provjereni Renaultov dizelaš iako na papiru zvuči slabašno, više nego suvereno pokreće Captur. Istina zbog veće mase i gabaritnije karoserije, ali i nešto drugačije podešenog mjenjača, nešto je tromiji i rastrošniji od isto pogonjenog Clija, ali i dalje je to dobra mjera za Captura, jer u kombinaciji sa pomenutim petostepenim mjenjačem nudi ubrzanje do 100 km/h za u 13,1 s i maksimalnu brzinu od 171 km/h. Obećani tvornički prosjek potrošnje od 3,7 litara na 100 nismo uspjeli ostvariti, ali smo i dalje bili jako štedljivi. Captur se na otvorenoj cesti može zadovoljiti sa četiri litre, u gradu ne bi trebao trošiti preko 6 što znači da je prosjek potrošnje nekih 5 litara, što je uistinu sjajan podatak za automobil ovih gabarita i mogućnosti.

alt

Na kraju i o opremi, odnosno cijenema. Iako cijene Renaulta Captur u BiH startaju od 25.881 KM do registracije za početni model Authentique TCe 90 Start&Stop (26.880 KM sa paketom Cool koji donosi klima uređaj i MP3 audio sistem sa kontrolama na upravljaču), testni je model bio opremljen najbogatijim paketom opreme Dinamique koji u kombinaciji sa dizelskim motorom znači i 32.174 KM.

alt

Paket opreme Dynamique, koji je i najbogatiji, donosi sve bitno. Na popisu se nalaze; ABS, ESP, pomoć pri kretanju na uzbrdici, automatsko paljenje pokazivača pravca u slučaju naglog kočenja, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, ISOFIX sidrišta, Renault kartica “hands free”, električni progresivni servo-upravljač, putni računar, tempomat i limitator brzine, LED dnevna svjetla, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, pokazivači pravca u vanjskim retrovizorima, grijano zadnje staklo, tonirana zadnja stakla, električno pokretanje prednjih i zadnjih stakala, upravljač podesiv po visini i dubini, pretinac “Easy Life”, hromirani umeci (ručica mjenjača, ručica za otvaranje vrata, digitalni mjerač brzine), vozačevo sjedište podesivo po visini, djeljiva zadnja klupa u odnosu 1/3 – 2/3, pribor za pušače, automatski klima-uređaj sa senzorom kvalitete zraka, multimedijski sistem MEDIANAV s ugrađenim 7-inčnim displejom na dodir s funkcijama MP3 AUX Bluetooth USB, kartografija Evrope (područje Adriatic), ECOMODE sistem, vanjske ručke vrata u boji karoserije, senzor za kišu i svjetla, senzor vanjske temperature, impulsno otvaranje stakla na vozačevim vratima, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, ukrasni elementi na obruču upravljača, hromirani elementi na prednjoj maski hladnjaka, bočnim dijelovima karoserije i na prtljažnim vratima, dvobojna karoserija, dvostruko dno prtljažnika, prednja svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom i hromiranim obrubom, 17-inčne aluminijske felge…

alt

No to nije sve, jer je testni model na imao još neke dodatke, kao što je paket Captur Dynamique (narandžasti rub ventilacionih otvora, centralne konzole i prednjih zvučnika; narandžasti pretinac “Easy Life”; upravljač sa motivom Captur; odvojive dvobojne presvlake u boji motiv Captur) – 458 KM, naljepnice na krovu Captur – 549 KM i aluminijske felge 17-inčne crne Etoile sa dijamantnim odsjajem – 195 KM, a koji su konačnu cijenu podigli na 33.376 KM. Zvuči skupo, ali kada se u obzir uzme sve što automobil posjeduje mnogima i nije. Ipak, bez pola navedenih stvari se može, pa i cijena pada na razumniji nivo. Ne smijemo zaboraviti ni tvorničku garanciju od 5 godina ili 100.000 km.

alt

Na kraju da zaključimo, Renault Captur je mnogo više od povišenog Clija. On u B automobilski segment donosi dobrodošlo šarenilo i blještavilo, no ne gubeći iz vida potrebu da istovremeno bude racionalno praktičan. Pravi pomodni automobil, kojem ni nedostatak integralnog pogona neće umanjiti šanse u žestokoj konkurenciji.

alt

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, jedno bregasto vratilo (zupčasti remen), dva ventila po cilindru,
Obujam: 1461 ccm
Provrt x hod: 76,0 x 80,5 mm
Kompresija: 18:1
Snaga: 66 kW/90 KS pri 5600/min
Moment: 220 Nm pri 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni 5-stepeni
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga bubnjevi, ABS, ESP
Gume: 205/55 R 17
Karoserija: crossover niže klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 412 x 178 x 157 cm
Osovinski razmak: 253 cm
Prtljažnik: 377/455/1235 l
Masa/nosivost: 1177/559 kg
Spremnik goriva: 46 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 171 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,1 s
Potrošnja: grad  4,2 / otvoreno 3,4 / kombinirano 3,7 l/100 km
Potrošnja na testu: 4,8 l/100 km

alt

alt

TEST – DACIA LOGAN LAUREATE 1.2 16V

alt

Tekst i foto: Slaven Pašajlić

Svi znamo šta je Dacia Logan. Automobil koji je svojom pojavom 2004. godine izazvao pravu malu socijalnu revoluciju i u vrijeme supermodernih automobila krcatih opremom ponudio tehnički zastarjelu, ali maksimalno robusnu platformu i samo najosnovniju opremu za jednostavno prelaženje od tačke A do tačke B.

alt

Mnogi su se smijali i šprdali na račun kockaste rumunske limuzine, ali vrijeme je dokazalo suprotno i Logan je postao tržišni hit. Čini se da je ljudima u moru pretjerano sofisticiranih automobila nakrcanih silom kvarljive elektronike, nedostajao jedan sasvim jednostavan automobil na kojem se malo šta ima pokvariti. Nova narodna i radnička legenda je bila rođena.

alt

No, dolaskom petovratnog Sandera i njegove « terenske » izvedbe Stepway, Logan je nekako pao u zaborav (možda zbog toga što mnogi baš ne vole limuzine), pa je čak i facelift izvedba iz 2009. godine (na slikama) prošla gotovo neopaženo iako je bilo riječ o detaljno dorađenom i uljepšanom automobilu sa enterijerom iz Sandera.

alt

Bilo kako bilo, vrijeme je za veliki povratak, pa Logan kao simbol renesanse rumunskog automobilskog brenda i sinonim pouzdanog i kvalitetnog automobila pristupačne cijene, nakon osam godina postojanja na tržištu, konačno dobija novu izvedbu, koja je dobila dizajnerske, kvalitativne i tehničke novosti. Ukratko u pitanju je potpuno nov i generalno za čitavu klasu bolji automobil, što je dokazalo i sedmodnevno testiranje koje je uključivalo svakodnevnu gradsku vožnju, ali i putovanje od nekih 600 km sa kombinacijom autoputa i regionalne ceste.

alt

Prvo i osnovno, uz zadržavanje prepoznatljivog robusnog oblika i dimenzija, Logan je sada dobio osjetno elegantniji izgled, prvenstveno prednjeg i stražnjeg dijela, tu su dakle nova svjetla i branici, prošireni blatobrani, te elegantije kvake na vratima. Recimo da novi Logan sprijeda umnogome izgleda kao kopija VW Pola, a to nije nimalo loše, zar ne?

alt

alt

Sam Logan je u odnosu na stari dobio položeniji vjetrobran i izduženiji poklopac motora, izvajane blatobrane, manje staklene površine (naročito na stražnjima vratima). Usporedba sa facelift izvedbom iz 2009 to zorno prikazuje. Logan je konačno postao lijep automobil i to mu se mora priznati, iako se o ukusima generalno ne raspravlja.

alt

Kada je u pitanju enterijer, Logan je potpuno nov automobil sa instrument tablom i centralnom konzolom po uzoru na novi Lodgy (ponovo bez crvenog polja obrtaja). Kvaliteta korištenih materijala osjetno je bolja. Ok, i dalje je tu tvrda plastika, ali je ista ugodna oku i vrlo ugodna na dodir, a u Laureate paketu opreme ima i hromirane elemente, te elegantni CD MP3 audio uređaj sa velikim ekranom, USB ulazom i Bluetooth tehnologijom, kojim se upravlja putem komandi na upravljaču. Uz doplatu se nudi i vrhunski MEDIA NAV audio sistem sa ekranom osjetljivim na dodir. Sve već viđeno u Renaultu, ali ipak je ovo Dacia. Palac gore.

alt

Iako su to mnogi očekivali, prekidači za električno podizanje prostora i dalje su zadržani na centralnoj konzoli. U Daciji se ponose da su dosta uradili na zvučnoj izolaciji i generalnoj „kulturi“ vožnje. I zaista, usporedba sa starim Loganom prikazuje osjetno tiše iskustvo vožnje, uglađenije ponašanje u krivinama, direktniji upravljač i generalno udobniju vožnju postignutu ne samo kvalitetnijim sjedištima, već i doradom ovjesa, koji rupe „guta“ bolje od dvostruko skupljih automobila.

alt

Ponuda putničkog i prtljažnog prostora je bila i ostala jedna od najvećih prednosti rumunske limuzine. I novi Logan nudi više nego dovoljno prostora za pet osoba, na stražnju klupu se mogu bez problema uglaviti tri dječije sjedalice, a sve to prati osjetno bolji osjećaj boravka u automobilu, zahvaljujući manjim staklenim površinama i „mesnatijim“ vratima. Kako smo rekli, sve je za klasu bolje od prethodnika. Prtljažni prostor i dalje zaprema raskošnih  510 litara, ali tu je i novi trik – segmentno preklapanje stražnjeg naslona umjesto fiksnog naslona na prethodniku. Većini vlasnika prvog Logana samo će ovo biti dovoljan razlog za zamjenu auta.

alt
alt

Vrijedi spomenuti i kadicu u dnu prtljažnika pored rezervne gume u koju se može smjestiti obavezna oprema i slične sitnice, kako se ništa ne bi „kotrljalo“ po prtljažniku.

alt

Novi Logan je i automobil sa par nelogičnosti. Ok, dobio je čitav set zračnih jastuka i ESP, tempomat i limitator brzine, zatim indikator idealne izmjene stepena prenosa, pa čak i plinski podizač poklopca motora, ali su kao što smo već spomenuli prekidači za električno podizanje prostora i dalje zadržani na centralnoj konzoli, šarke prtljažnika i dalje zadiru u prtljažni prostor i kradu „litre“, a mnogi su očekivali i impulsno (tri klika) paljenje pokazivača pravca koje ima Lodgy. No, kompromisa mora biti. Da ne zaboravimo, Logan je konačno dobio automatsko pokretanje brisača prilikom aktiviranja uređaja za pranje stakla. Znamo, zvuči smješno, ali to nema ni Duster. Štednja na pogrešnim mjestima? Definitivno, ali ne više.

alt

Logan je konačno dobio i moderne motore, tačnije robusne, ali pomalo rastrošne 1.4 i 1.6 litarske benzince zamijenili su višetruko dokazani 1.2 16v sa 75 KS i ultramoderni 0.9 TCE turbo trocilindraš sa 90 KS, dok dizelske boje brani 1.5 dCi u verziji sa 75 i 90 KS. Odmah da kažemo, moderni TCE benzinac i jači dizelaš zasad nisu u ponudi u BiH. A i ne trebaju nam.

alt

Testirani model pokretao je osnovni benzinac, dobro znani 1.2 16v benzinac koji je odlična zamjena za 1.4 litarski 8-ventilac iste snage, a dostupan je i u LPG varijanti sa tvornički ugrađenom plinskom instalacijom. U saradnji sa petostepenim mjenjačem ugodnih hodova, radi tiho, lijepo se vrti, nudi solidne mogućnosti a troši do dvije litre manje od 1.4 litarskog motora. I zaista, uz slijepo praćenje indikatora idealne izmjene stepena prenosa može biti iznimno štedljiv.

alt

Preneseno u brojke – ubrzanje do 100 km/h traje 14,5 sekundi, brzinski špic je na 156 km/h, a prosjek potrošnje iznosi nekih 6 litara na 100 km. Nimalo loše za nešto manje od 1.000 kg tešku malu porodičnu limuzinu. Istina, ovako pogonjen Logan najbolje se osjeća na otvorenoj regionalnoj cesti, u gradu je vižljav, a ne plaši se ni autoputa, gdje putnu brzinu održava bez napora i pretjerane buke. Rekli bismo optimalan izbor, naročito uzme li se razlika u cijeni za novi turbobenzinac ili ultraštedljive dizelaše.

alt

Kada je u pitanju sigurnost, Dacia ne pravi kompromise, pa novi Logan iskorištava sve prednosti inžinjerstva grupe Renault kako bi putnicima ponudio najviši stepen zaštite. Elektronska kontrola stabilnosti je dio standardne opreme, dok ABS kočnice sada raspolažu i funkcijom pomoći pri naglom kočenju. Zbog bolje vidljivosti, dnevna su svjetla također dio serijske opreme, baš kao i vozačev i suvozačev zračni jastuk, te bočni zračni jastuci sprijeda. Sigurnosni pojasevi sprijeda imaju limitatore sile zatezanja, tu su i zvučni i vizuelni signal za nevezanje pojasa, kao i Isofix tačke za pričvršćivanje dječjih sjedišta. Kako je stari Logan imao tri EuroNCAP zvjezdice, od novog očekujemo najmanje četiri.

alt

U BiH Logan zasad dolazi samo sa dva motora – 1.2 benzincem sa 75 KS i 1.5 dizelašem iste snage, te dva nivoa opreme (Ambiance i Laureate) i sa početnom cijenom od 15.011 KM sa PDV-om za modela Ambiance 1.2 16V. Za tu cijenu Logan već serijski nudi raskošnu opremu koja pored gore navedene sigurnosne opreme uključuje servo upravljač, djeljivu stražnju klupu, zatamnjena stakla, indikator idealne izmjene stepeni prenosa, rezervni točak punih dimenzija, ručni klima uređaj, centralno daljinsko zaključavanje, samozaključavanje u vožnji i slično.

alt

Bogatiji Laureate kojeg toplo preporučujemo dodatno donosi Radio CD MP3 Bluetooth USB AUX sa komandama na upravljaču, svjetla za maglu, putni kompjuter, električno podesive vanjske retrovizore u boji karoserije, vozačevo sjedište i upravljač podesiv po visini, hromiranu masku hladnjaka, mjerač vanjske temperature, rukohvat (umjesto utora) na prednjim sjedištima i generalno elegantniji enterijer u tamnosivoj boji.

alt

Testirani model Logan Laureate 1.2 16v košta 16.384 KM i mogli bismo ga proglasiti pravom mjerom za porodično nastrojene kupce. Od doplatnih opcija imao je još metalik boju – 664 KM (preporučljivo), Alu felge – 458 KM (stvar ukusa), stražnje prozore na struju – 229 KM (nepotrebno), tempomat – 297 KM (obavezno) i kožni upravljač – 114 KM (toplo preporučljivo), što je ukupnu cijenu podiglo na 18.146 KM, što je poprilično, ali još uvijek mane od ulaznog dizelskog modela Ambiance dCi 75 koji košta 18.444 KM.

alt

Da ne zaboravimo, novi Dacia Logan, kao i ostali Dacia modeli u ponudi na bh. tržištu, dolazi sa garancijom od 5 godina ili 100.000 km, što je još jedan razlog za kupovinu.

alt

Sve u svemu, novi je Logan odrastao i postao puno ozbiljniji automobil od prethodnika, koji sada ravnopravnije parira osjetno skupljoj konkurenciji. Nije to više rumunski poluproizvod kojem se svi smiju, već konkretan i elegantan porodični automobil, koji i dalje nudi nenadmašan omjeru uloženo-dobiveno. Pravi izbor za radničke porodice. Ukratko, socijalna revolucija – klapa dva.

alt
alt

TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski, 4 cilindra, 16 ventila
Zapremina: 1.149 ccm
Snaga 55 kW/75 KS
Obrtni moment: 107 Nm
Dimenzije 4.346 x 1.994 x 1517 mm
Osovinski razmak: 2.634 mm
Prtljažnik: 510 litara
Spremnik goriva: 50 litara
Masa/nosivost: 974/531 kg
Najveća brzina: 156 km/h
0-100 km/h: 14,5 sekunde
Potrošnja (tvornički podaci): otvoreno 4,9 grad 7,7 prosjek 5,9 l/100 km
Emisija CO2: 137 g/km

alt

alt