Category Archives: Motociklizam

MOTO GP KATAR – LORENZO POBJEDOM OTVORIO SEZONU

Pravi triler viđen je na otvaranju nove MotoGP sezone. Najbolje pozicionirani starter, Jorge Lorenzo, pružio je fantastičnu vožnju, uz pojačani tempo na početku i završnici trke. Španac je poveo trku i držao čelo do trećeg kruga, kada ga je izgubio od aktuelnog prvaka Caseya Stonera na Hondi.

 

 

 

Australac je do 19. kruga (od 22) držao čelnu poziciju uz sitno, ali konstantno povećanje prednosti, koje je u najboljem momentu iznosilo oko dvije sekunde nad Lorenzom. Međutim, njegova brzina je naglo počela da opada u 17. krugu, te je dva kruga poslije morao ponovo gledati u leđa Lorenzu na Yamahi.

Stoner prokockao dvije pozicije
Pored gubitka prve, Stoner je dva kruga prije završetka trke ispustio i drugu poziciju, kada ga je zaobišao timski kolega Dani Pedrosa, te ispustio sigurno vodstvo i petu pobjedu u Kataru. Do kraja se nije ništa mijenjalo na vrhu. Lorenzo je poslije tri druga i jednog trećeg mjesta konačno dohvatio najvišu stepenicu podija u Dohi. Prethodno je pobjeđivao 2006. i 2007. u klasi do 250 kubika.

 

 

 

Edwards najbrži na CRT mašini
Najbolje plasirani treći tvornički motocikl, Ducati, bio je u rukama Nickya Haydena, koji je ciljem prošao kao šesti, dok je Rossi okončao start sezone na 10. mjestu. Od debitanata na CRT motociklima, najbolji plasman ostvario je iskusni Colin Edwards (NGM tim) na Suter/BMW mašini sa 58 sekundi zaostatka za Lorenzom.

Sljedeća trka vozi se 29. aprila u španskom Jerezu. Prošle godine najbrži je bio Lorenzo. (Ad.M.)

Rezultati utrke
1.J. Lorenzo (ŠPA, Yamaha) 42:44,214
2.D. Pedrosa (ŠPA, Honda) +0,852
3.C. Stoner (AUS, Honda) +2,908
4.C. Crutchlow (VB, Yamaha) +17,114
5.A. Dovizioso (ITA, Yamaha) +17,420
6.N. Hayden (SAD, Ducati) +28,413
7.A. Bautista (ŠPA, Honda) +28,446
8.S. Bradl (NJEM, Honda) +29,464
9.H. Barbera (ŠPA, Ducati) +31,384
10.V. Rossi (ITA, Ducati) +33,665
11.B. Spies (SAD, Yamaha) +56,907
12.C. Edwards (SAD, Suter) +58,088
13.De Puniet (FRA, ART) +1:10,650
14.Y. Hernandez (KOL, BQR-FTR) +1:15,943
15.A. Espargaro (ŠPA, ART) +1:26,733
16.I. Silva (ŠPA, BQR-FTR) +1:43,327
17.M. Pasini (ITA, ART) +1:47,419
18.J. Ellison (VB, ART) +1:51,882
19.M. Pirro (ITA, FTR) 7 krugova

MOTO GP – NAJAVA SEZONE 2012

Tekst: Admir Muharemović

Noćnom utrkom u Kataru, 08. aprila kreće nova MotoGP sezona, jedinstvena po povratku na ‘1000 kubika’ i formatu prilagođenom malim timovima. Pored 12 standardnih, od ove godine će voziti i devet vozača na jefinijim CRT mašinama, s kojim organizator namjerava omasoviti, te finansijski održati šampionat.

 

 

Ove nedjelje kreće nova MotoGP sezona, jedinstvena po povratku motora na ‘1000 kubika’ i pravilniku koji je privukao devet novih motocikala po niskobudžetnom sistemu CRT (Claiming Rules Team). Upućeni predviđaju da će se voziti dvije trke unutar jedne. Naime, od 21-og motocikla na startu, njih devet će voziti trku za sebe na prerađenim uličnim motociklima u ramovima prototipova (godišnja cijena najma motocikla između 600.000 i 800.000 eura), sa malom iznimkom na Aspar koji je ‘prošvercovao’ Aprilijine Superbike mašine i najuspješnije ih iskoristio u CRT konceptu. Nakon zaostataka od čak 10 sekundi po krugu na prvim testiranjima, Randy de Puniet je na privatnom testiranju CRT timova u Jerezu imao tek 0,3 sekunde zaostatka za Hectorom Barberom na satelitskom Ducatiju. Ipak, teško je vjerovati da će ijedan CRT motocikl moći parirati tvorničkim kada se sezona zakotrlja.

 

 

 

Novi timovi

Debitantske ekipe u novoj MotoGP sezoni su: NGM Mobile Forward Racing, a njihovu mašinu Suter/BMW pod CRT pravilima će voziti Colin Edwards, čovjek sa dvije Superbike titule i preko 10 MotoGP podijuma. ASPAR – pored učešća u Moto2, Aspar od ove godine se širi i u Kraljevsku klasu. Vlasnik tima Jorge Aspar Martinez očekuje s velikim nestrpljenjem početak sezone, a njihov CRT projekat se zasniva na Aprilijinom Superbike motoru sa iskusnim MotoGP (de Puniet) i bivšim Moto2 (Espargaro) jahačima u sedlu. AVINTIA je jedini CRT tim koji će koristiti agregate Kawasakija i jedan od dva tima (uz Gresini) koji će koristit FTR ram. Na posljednjem testiranju, njihovi jahači su imali preko dvije sekunde iznad najbžeg CRT vozača Randya de Punieta. IODA Racing tim će ove godine debitovati u MotoGP klasi, uz agregat iz Aprilije RSV4 u ramu koji su sami razvili. GRESINI će kao jedini hibridni tim (jedan satelitski Hondin i jedan CRT motocikl) nastupati u 2012., a njihovu mašinu će pokretati prerađeni agregat iz Honde CBR 1000. PBM i SPEED – iako su među sporijim timovima, nadu vide u provjerenoj bazi Aprilije RSV4.

 

 

 

Tvornički timovi

Grid u 2012. će popuniti 12 tvorničkih motocikala (tri tvornička tima: Honda, Yamaha i Ducati) sa poznatim ‘satelitima’ koje prati najnaprednija tehnologija današnjice, preskupa za rentanje novajlijama (2,5 4,5 miliona po sezoni). Honda će nastupati sa Stonerom i Pedrosom plus nastaviti saradnju sa privatnim timom Gresini i LRC, čije boje će braniti Alvaro Bautista, odnosno Stefan Bradl. Tvornički Ducati računa na Valentina Rossija i Nickya Haydena, te dva satelitska tima, Cardion AB sa K. Abrahamom i Pramac sa H. Barberom u sedlu. Zanimljivo, Ducati GP12 će pored novog agregata imati i konvencionalni aluminijski ram, kakav koriste Honda i Yamaha. Za Yamahu će voziti dvojac Lorenzo – Spies, ali i Crutchlow – Dovizioso na satelitskoj Yamahi Tech3.

Tehnički pravilnik

Poslije pet sezona na 800 ccm, novi motori će biti limitirani na 1.000 kubika sa promjerom cilindara od 81 mm. Broj ageragata je ograničen na šest tokom sezone za tvorničke timove, dok će CRT računati na dvostruko. Minimalna težina motocikla podignuta za 4 kg (153 kg). Honda, Yamaha i Ducati, kao i njihovi sateliti će voziti sa tankom od 21 litar, dok će CRT imati dodatna dva litra.

VOZAČI I TIMOVI U 2012.
Casey Stoner – HONDA
Dani Pedrosa – HONDA
Jorge Lorenzo – YAMAHA
Ben Spies – YAMAHA
Valentino Rossi – DUCATI
Nicky Hayden – DUCATI
Andrea Dovizioso – TECH 3
Cal Crutchlow – TECH 3
Hector Barbera – PRAMAC
Stefan Bradl – LCR
Karel Abraham – CARDION
Alvaro Bautista – GRESINI
Michele Pirro – GRESINI*
Colin Edwards – NGM*
Randy De Puniet – ART ASPAR*
Aleix Espargaro – ART ASPAR*
Danilo Petrucci – IODA*
Ivan Silva – AVINITIA*
Yonny Hernandez – AVINITIA*
James Ellison – ART PBM*
Mattia Passini – ART SPEED*
*CRT

KALENDAR 2012.
08. april – Katar/Losail
29. april – Španija/Jerez
06. maj – Portugal/Estoril
20. maj – Francuska/Le Mans
03. juni – Katalonija/Catalunya
17. juni – V. Britanija/Silverstone
30. juni – Holandija/Assen
08. juli – Njemačka/Sachsenring
15. juli – Italija/Mugello
29. juli – SAD/Laguna Seca
19. august – SAD/Indianapolis
26. august – Češka/Brno
16. septembar – San Marino/Misano
30. septembar – Aragon/Motorland
14. oktobar – Japan/Motegi
21. oktobar – Malezija/Sepang
28. oktobar – Australija/Phillip Island
11. novembar – Valencia/Valencia