Category Archives: LE MANS SERIES

VELIKI TRIJUMF PORSCHEA NA OVOGODIŠNJOJ UTRCI 24 SATA LE MANSA

Porsche pobjednih utrke 24 sata Le Mansa

Rezime ovogodišnjeg izdanja kultne utrke 24 sata Le Mansa kratko bi glasio „Porsche se vratio, pokazao ko je gazda i konačno prekinuo dominaciju Audija“. Naime, u posljednjih 15 godina ekipa Audija pobjeđivala je na ovoj čuvenoj utrci čak 13 puta. Uz dvije pobjede koje su ostvarili na uvodnim 6-satnim utrkama izdržljivosti na stazama Silverstone i Spa-Francorchamps, u Audiju su s velikim samopouzdanjem, najavljivali 14. pobjedu u najprestižnijoj klasi LMP1.

No, veliki povratnih Porsche je imao spreman odgovor, jer ipak je u pitanju ekipa koja je u Le Mansu dosad pobjeđivala čak 16 puta, te sada upisala i 17. pobjedu. Već na kvalifikacijama se mogla vidjeti nadmoć hibridnih Porschea, jer su u utrku krenuli sa prve tri startne pozicije, ispred Audija i neočekivano sporih Toyota. Nissan se kao četvrta tvornička ekipa u klasi LMP1 hybrid nije proslavila. Dakle, čitava je utrka spala na dva slova – Audi i Porsche koji su se smjenjivali na vodećoj poziciji.

Na kraju je slavio Porsche 919 hybrid startnog broja 19, za čijim su se upravljačem smjenivali vozači Nico Hülkenberg, Earl Bamber i Nick Tandy, zanimljivo sve sami debitantni koji nikada prije nisu vozili utrku 24 sata Le Mansa. Iza njih su također za upravljačem Porschea završile mnogo razvikanije kolege Timo Bernhard, Mark Webber i Brendon Hartley. Audi se morao zadovoljiti tek trećim mjestom i to sa modelom kojeg je vozio trojac Marcel Fässler, André Lotterer i Benoit Tréluyer).

Porsche pobjednih utrke 24 sata Le Mansa 2Što se tiče ostalih klasa, najuzbudljivije je bilo u klasi LM GTE Pro gdje je fenomenalan vozački trojac jedine preostale tvorničke Corvette C7R (druga je uništena na kvalifikacijama), uspio da se odupre mnogobrojnim napadima vozača Aston Martina i Ferrarija. Čast Ferrarija odbranjena je pobjedom u „amaterskoj“ klasi LM GTE Am.

Ipak, vjerovatno jedan od najsretnijih nakon završetka „utrke svih utrka“ je hollywoodski glumac Patrick Dempsey. Zajedno sa Patrickom Longom i Marcom Seefriedom, u Porscheu 911 RSR, stigao je do izvanrednog drugog mjesta u klasi LM GTE Am i toliko željenog podijuma u Le Mansu koji im je prošle godine izmakao za dlaku. U tome im je mnogo pomogao i najveći tragičar utrke Paul Dalla Lana iza upravljača vodećeg Aston Martina koji je 45 minuta prije kraja trke završio u zidu.

Sve u svemu, još je jedno 83. po redu izdanje legendarne utrke iza nas. Oko 200.000 gledalaca na stazi i milioni u domovima širom svijeta imali su ponovo šta gledati. Budućnost ove utrke ostaje svijetla. Po prvi put od 1999. godine nastupaju čak četiri tvorničke ekipe, a brojne druge kompanije kao što je Ford, BMW i Mazda već sad najavljuju povratak u Le Mans sljedeće godine.

JAGUAROV POVRATAK U LE MANS ZA 75. ROÐENDAN

jaguarrodjendanskinastupulemansu

 

 

Jedan od načina Jaguarove proslave 75 godina postojanja, biće vraćanje branda na Le Mans 12. juna, sa modelom XKR GT2. "Motorsport je oduvijek bio važan za Jaguar. Naša dominacija u Le Mansu 50-tih godina prošlog vijeka bila je kamen temeljac u našoj istoriji i naš uspjeh u kasnim 80-tim i ranim 90-im koji je ojačao naš ugled kao jednog od velikih sportskih proizvođača", rekao je Mike O’Driscoll, direktor kompanije Jaguar.

"Gledajući u budućnost, naša nova gama visoperformansnih “R” modela – XKR i XFR, pomoći će nam učiniti brand Jaguar sinonim za motosport ponovno. Lijepo je biti natrag."

Takmičarski XKR GT2 za Le Mans vodi temelje od modela Jaguar RSR, koji dijeli mnoge komponente sa cestovnom verzijom XKR. Trkač koristi lagane aluminijske strukture i modifikovanu verziju 5-litrenog V8 kompresorskog motora oznake AJ133, sa preko 500 KS. Vozačka postava uključuje Marca Goossensa, Ryana Dalziela i Paula Gentilozzia, koji su testirali automobil tokom američke Le Mans serije, ranije ove godine.

"Velika je stvar vratiti se u Le Mans, nakon 15 godina, rekao je Paul Gentilozzi. Staza je kao nijedna druga na svijetu. To je izazov za svakog vozača, ali znam da imam iznimno talentovane timske kolege, i dat ćemo sve od sebe da napravimo uspjeh sa našim Jaguarom XKR GT2 s brojem 81!" (Ad.M.)