Category Archives: Formula 1

FORMULA 1 U DANSKOJ?!

f1-copenhagen-gp-2020-map-2017-copenhagen-gp-2020-map-5702841

Konzorcij organizatora ulične F1 utrke u Kopenhagenu, ušao je u finalnu fazu pregovora sa čelnicima ovog takmičenja, kako bi se pomenuta utrka u F1 kalendaru našla već 2020. godine. Ukoliko sve prođe po planu, F1 bolidi bi, po uzoru na stazu u Bakuu, prolazili kroz strogi centar danske prijestolnice, pa čak prelazili i preko dva gradska mosta, što bi nesumnjivo bilo izuzetno atraktivno za gledat.

Projekat su već odobrile i državne vlasti, kraljevska porodica, te gradske vlasti, no uz opasku da bi se za finansiranje trebala naći privatna kompanija. Naravno, svoj su glas dali i ekolozi, koji su izrazili zabrinutost zbog zagađenja i prometnog čepa, koji bi F1 vikend napravio.

Kako, god, popularnost utrke nije upitna, zbog brojnih F1 vozača iz obližnjih nordijskih zemalja (Marcus Ericsson, Kimi Raikkonen, Valteri Bottas), a posebno mladog vozača ekipe Haas, Kevina Magnusena, kojem bi ovo bila domaća utrka.

ASTON MARTIN ĆE BITI GLAVNI SPONZOR F1 EKIPE RED BULL

amrbr_logo_2018

Britanski proizvođač automobila Aston Martin, od sljedeće godine postaje glavni sponzor F1 ekipe Red Bull, za koju će od 2021. godine postati i snabdjevač motora, čime će prestati turbulentna saradnja sa Renaultom. To je suština novog ugovora, kojeg su mnogi predosjetili tokom predstavljanja supersportskog Aston Martina Valkyrie, kojeg je dizajnirao upravo glavni Red Bull dizajner Adrian Newey. U svakom slučaju, isti će nesumnjivo poremetiti odnos snaga u najbržem cirkusu na svijetu

SAUBER F1 TIM BI MOGAO POSTATI FERRARI JUNIOR F1 TIM

sauber f1 tim

Na marginama odluke F1 tima Sauber da odustane od prelaska na Hondine motore, te nastavi dugogodišnju tehničku saradnju sa Ferrarijem, zapravo se po svemu sudeći krije sve izglednija opcija da Sauber u sljedećih nekoliko godina zapravo postane Ferrarijev satelitski junior tim koji bi služio za profilisanje i evaluaciju novih vozača i njihovu pripremu za nastup u velikom Ferrariju.

 

Cijelu je priču nedavno potvrdio i predsjednik Ferrarija Sergio Marchionne, izjavom da Ferrari mora poraditi na odgajanju nove generacije vozača, te da se idejom da Sauber pretvori u rasadnik talenata već odavno bavi, obzirom da se posljednjih nekoliko godina pojavilo nekoliko izuzetno talentovanih vozača, no Ferrari nema prostora ni vremena da ih “odgaja” u šampionskom timu koji se bori za bodove, već im je potreban drugi slabiji tim.

RENAULT PREDSTAVIO F1 IZAZIVAČA ZA 2017.

Renault_87319_global_en

Renault je u Londonu predstavio novi jednosjed za novu sezonu Formule 1 pod nazivom R.S.17. Riječ je o potpuno novom bolidu razvijenom prema novom i izazovnijem tehničkom pravilniku.

Renault_87386_global_enZa razliku od prošlogodišnje tranzicijske godine, ovogodišnji bolid R.S.17 je potpuno nov. Ovogodišnji jednosjed ima redizajniranu arhitekturu agregata sa unutrašnjim sagorjevanjem i drugu generaciju ERS sistema koji je razvijen sa Infinitijem. Takođe, umjesto dugogodišnjeg partnera Totala, Renault F1 tim u novu sezonu ulazi sa kompanijom BP, odnosno sa Castrolom kao novim sponzorom i dobavljačem maziva.

Renault_87377_global_enRiječ je o potpuno novom bolidu, samostalno razvijenom i konstruisanom sa praznog lista hartije prema novom i izazovnom tehničkom pravilniku za sezonu 2017. R.S. 17 je prvi F1 jednosjed razvijen od strane Renault Sport Racing odjela iz dvije matične lokacije, Enstone u Engleskoj i Viry-Chatillon u Francuskoj.

Renault_87374_global_enR.S.17 su predstavili predstavnici tima, izvršni potpredsjednik Renault Grupe – Thierry Koskas, predsjednik Renault Sporta – Jérôme Stoll i direktor Renault Sport odjela – Cyril Abiteboul, kao i ambasador tima, četverostruki svjetski prvak Alain Prost, te ovogodišnji piloti Nico Hülkenberg i Jolyon Palmer, a na eventu se našao i rezervni vozač Sergey Sirotkin.

Renault_87380_global_en”Nadamo se da će Renaultov novi izazivač pokazati stabilnost i performanse na stazi, te donijeti bodove na svakoj utrci. Imamo snažan menadžment i svježu vozačku postavu. U naš projekat smo uključili snažnu grupu sponzora kao što su: British Petrol, Castrol, MAPFRE i SMP Racing. Mi smo najbrže rastuća F1 ekipa i naše performanse moramo dokazati na stazi osvajajući bodove na svakoj trci ove godine”, izjavio je na današnjem eventu direktor Cyril Abiteboul.

SLJEDEĆA F1 SEZONA BEZ UTRKE U NJEMAČKOM HOCKENHEIMU

F1 kalendar 2017

Ono što se već neko vrijeme nagađalo, sada je i zvanično potvrđeno. U kalendaru sljedeće F1 sezone neće biti utrke za VN Njemačke na stazi Hockenheim. Uprava njemačke staze nije našla zajednički jezik sa Bernijem Ecclestoneom, tačnije nisu željeli platiti iznos koji je vlasnik Formule 1 tražio za uključenost u F1 kalendar. Zanimljivo je da ove godine utrke za VN Kanade i Brazila nisu upitne, dok je utrka za VN Azerbejdžana u Bakuu pomjerena kako se ne bi se preklapala sa utrkom 24 sata Le Mansa. Kompletan i finalan kalendar F1 utrka za sljedeću sezonu izgleda ovako:

26.03. – Australija (Melbourne)
09.04. – Kina (Shanghai)
16.04. – Bahrain (Bahrain)
30.04. – Rusija (Sochi)
14.05. – Španija (Barcelona)
28.05. – Monako (Monte Carlo)
11.06. – Kanada (Montreal)
25.06. – Azerbejdžan (Baku)
09.07. – Austrija (Spielberg)
16.07. – Velika Britanija (Silverstone)
30.07. – Mađarska (Budapest)
27.08. – Belgija (Spa-Francorchamps)
03.09. – Italija (Monza)
17.09. – Singapur (Singapore)
01.10. – Malezija (Sepang)
08.10. – Japan (Suzuka)
22.10. – SAD (Austin)
29.10. – Meksiko (Mexico City)
12.11. – Brazil (Sao Paulo)
26.11. – Abu Dhabi (Abu Dhabi)

FIA OBJAVILA PRELIMINARNI KALENDAR UTRKA ZA 2017. GODINU

F1 calendar 2017

Međunarodna automobilistička asocijacija, objavila je preliminarni kalendar F1 utrka za sljedeću 2017. godinu. Sezona će kao i uvijek startati krajem marta u Australiji, no nekoliko je utrka (Montreal, Hockenheim, Brazil) još uvijek upitno. Provizorni kalendar izgleda ovako:

  1. mart – Melbourne, Australija
    9. april – Shanghai, Kina
    16. april – Bahrain, Bahrein
    30. april – Sochi, Rusija
    14. maj – Barcelona, Španija
    28. maj – Monte Carlo, Monako
    11. jun – Montreal, Kanada*
    18. junj – Baku, Azerbejdžan
    2. jul – Spielberg, Austrija
    9. jul – Silverstone, Velika Britanija
    23. juj – Budapest, Mađarska
    30. jul – Hockenheim, Njemačka*
    27. august – Spa-Francorchamps, Belgija
    3. septembar – Monza, Italija
    17. septembar – Sepang, Malezija
    1. oktobar – Singapore, Singapur
    8. oktobar – Suzuka, Japan
    22. oktobar – Austin, SAD
    5. novembar – Mexico City, Meksiko
    12. novembar – Sao Paolo, Brazil*
    26. novembar – Abu Dhabi, UAE

RED BULL DAO SVOJ PRIJEDLOG SIGURNOSNOG F1 KOKPITA

red bull sigurnosni F1 kokpit

F1 tim Red Bull dao je svoj prijedlog novog izgleda kokpita koji bi zaštitio glavu vozača, koji je automatski naišao na odobravanje vozača, koji su i tražili da se što prije nađe rješenje koje bi zaštitilo njihove glave u slučaju nesreće. Podsjetimo, svoja su rješenja istog problema već predstavili Mercedes i Ferrari.

ferrari sigurnosni F1 kokpitRazlog zabrinutosti vozača su tragični smrtni slučajevi poput onog Julesa Bianchija, koji su još jednom potvrdili da je vozačeva glava još uvijek itekako izložena brojnim neželjenim situacijama, dok je ostatak bolida dokazano vrhunski siguran.

F1 vozaci traze zatvoreni kokpitRješenje je u svojevrsnoj kupoli, odnosno poluotvorenom kokpitu koji će ponuditi vrhunsku zaštitu glave vozača ali bez smanjivanja vidnog polja vozača.

KAKVE ĆE PROMJENE DOŽIVJETI FORMULA 1 U SLJEDEĆOJ GODINI?

F1-2017

Međunarodna automobilistička asocijacija (FIA), odobrila je plan prema kojem bi bolidi Formule 1 od sljedeće sezone 2017. godine trebali postati brži, ali i sigurniji, zbog dodatka zaštite kokpita.

U cilju povećanja prosječnog prolaznog vremena po krugu od čitave 3 sekunde, sljedeći F1 bolidi će dobiti šire prednje gume (350 mm umjesto 245 mm), šire stražnje gume (405 mm umjesto 325 mm), te 150 mm šire prednje krilo i 200 mm šire stražnje krilo.

Pored toga, sama širina bolida će biti povećana sa 1.400 na 1.600 mm, a stražnji će difuzor biti viši i širi. Zbog svega navedenog i maksimalna dozvoljena masa bolida će biti povećana sa aktuelnih 702 kg na ukupno 722 kg.

Pored toga, sljedeće ćemo godine po prvi put vidjeti i štitnik kokpita, koji zagovaraju gotovo svi vozači. Razlog su tragični smrtni slučajevi poput onog Julesa Bianchija, koji su još jednom potvrdili da je vozačeva glava još uvijek itekako izložena brojnim neželjenim situacijama, dok je ostatak bolida dokazano vrhunski siguran.

Rješenje je u svojevrsnoj kupoli, a FIA zasad favorizira rješenje koje je ponudio Mercedes (na slici), a radi se o viziji poluotvorenog kokpita koji nudi vrhunsku zaštitu glave vozača ali bez smanjivanja vidnog polja vozača.