Category Archives: Savjeti

PROLJETNA NJEGA AUTOMOBILA

proljetnociccenjeauta

 

 

Duga hladna zima i sve nedaće koju ona nosi sa sobom, konačno su iza nas. Ipak, na većini automobila zima je ostavila sitna oštećenja od kamenčića i ostatke soli za posipanje cesta na najskrovitijim mjestima. Upravo zbog toga, sa prvim suncem, vašem ljubimcu treba podariti pažnju kakvu zaslužuje. Većina vozača čišćenje svojih automobila shvata previše površno, odnosno bitno im je samo ono što se vidi, dok za zavučene i skrivene dijelove prepune prljavštine gotovo i ne mare.  To posebno dolazi kod izražaja nakon dugog zimskog perioda, kada se u šupljinama automobila nataloži prljavština i posipni materijal, koji pogoduju nastajanju hrđe.

 

 

 

Kako bismo automobil oslobodili svih zimskih naslaga, preporučljivo je prije svega temeljito pranje. Najbolje rezultate nesumnjivo će pružiti ručno pranje, zahvaljujući kojem se možete posvetiti i najskrivenijim dijelovima, koje zaposlenici u autopraonicama uglavnom zaobilaze. Posebnu pažnju treba posvetiti pranju podnice, kao i uklanjanju ostataka soli sa pogonskog sklopa i unutar blatobrana.

 

 

 

Ostatak vozila, a naročito žljebove, pragove i unutrašnjost vrata najbolje je oprati ručno i blago saprati vodom. Sitna oštećenja na laku, kao i tragove korozije treba temeljito očistiti, zaštititi i prelakirati. Automobilskom laku je potrebno prići s mnogo pažnje. Sitna zahrđala oštećenja treba išmirglati i popuniti olovkom u boji laka ili čak prelakirati. Nakon toga preporučuje se detaljno poliranje cijelog vozila. Hromirane ukrasa najbolje je također premazati pastom za poliranje.

 

 

 

Ne treba zaboraviti ni unutrašnjost, koju treba temeljito oprati deterdžentom, usisati i izvući eventualne ostatke vlage. Kod temeljitog čišćenja, potrebno je izvaditi sjedišta i tepihe, te usisati i najsitnije čestice, koje često svojim raspadanjem uzrokuju neugodan miris u automobilu. Sjedišta je najbolje očistiti uređajem za vlažno čišćenje tepiha.

 

 

 

Povremeno pranje motora je preporučljivo, kako bi se lakše otkrili potencijalni gubici ulja, a samim time i kvarovi. Pri tome, mlaz vode treba držati što dalje od osjetljive elektronike. Aluminijski naplaci traže posebnu njegu, jer su veoma osjetljivi na sol, stoga ih je potrebno temeljito oprati i po potrebi ukoniti oštećenja.

 

 

 

Plastične dijelove poput branika i ukrasnih lajsni treba premazati sredstvom za zaštitu plastike, a isto se odnosi i na sve gumene dijelove. Suhe vodilice prozora premazane silikonom biće ponovo glatke i sjajne. Šarke vrata i cilindre vrata treba dodatno podmazati. U posudu uređaja za pranje stakla preporučljivo je usuti ljetno sredstvo i naravno zamijeniti ispucale gumice brisača.

 

 

 

Sve staklene površine, a naročito prednje vjetrobransko prednje staklo je potrebno detaljno očistiti od svih vrsta prljavštine i ukloniti prljavi film od izduvnih gasova i sredstva za odleđivanje. Svi navedeni postupci učinit će vožnju ugodnijom i sigurnijom, a i ukupni osjećaj u vožnji će biti mnogo povoljniji. Stoga, podarite svom limenom ljubimcu, pažnju koju zaslužuje.

HLADNI START

hladnistart

 

 

Jutarnji minusi, svojstveni zimskim uslovima vožnje, veliko su iskušenje za limene ljubimce na četiri točka. Već pri samom ulasku u automobil mogu nastati problemi zbog sniježnog ili ledenog pokrivača, koji se preko noći nakupio na automobil. Bočica sa tečnošću za odleđivanje bravica apsolutna je obaveza, ukoliko želite ući u automobil bez problema, a nemate daljinsko otključavanje. Struganje zaleđenog stakla treba obavljati lagano i oprezno, kako se staklo ne bi oštetilo, a idealno bi bilo koristiti sprej za odleđivanje. Osim vjetrobranskog stakla, obavezno je ostrugati i bočna stakla.

Kada ste već ušli u automobil, uzmite u obzir sa čime se susreće motor vašeg automobila. Grijanje u mjestu nije preporučljivo, već je idealno odmah krenuti ali lagano i sa što češćim mjenjanjem brzina do 3000 obrtaja u minuti. Na taj način će se motor i mjenjač ravnomjerno ugrijati. Preporučljivo je odmah uključiti i grijač stražnjeg stakla, kojem će trebati osjetno više vremena da obavi svoju zadaću.

Sama vožnja treba biti što opreznija, zbog činjenice da hladne gume ne pružaju idealan kontakt sa podlogom. Ubrzavanje i kočenje treba obavljati sa rezervom i pomno pratiti dešavanja u saobraćaju radi blagovremene reakcije. Kako bi izbjegli zamagljivanje stakala, grijanje usmjeriti na vjetrobran i uključiti na maksimum. Prvi jutarnji zimski start može zadati mnogo glavobolja, ali uz malo strpljenja i dobru pripremu ništa nije nepremostivo.

LANCIMA PROTIV SNIJEGA

lancimaprotivsnijegab

Ponekad i najbolje zimske gume ne mogu izaći na kraj sa snijegom i ledom. U tom slučaju pomaže metalni obruč, odnosno lanci, koji bi trebali biti dio obavezne opreme svakog automobila tokom zimskih mjeseci jer nikad se ne zna…

 

 

 

Postavljanje lanaca za većinu je vozača veliki problem, stoga ne bi bio naodmet poneki trening na suhom dok ne zagudi. Lanci se kao što je poznato montiraju na pogonske točkove, kako bi se povećala kvaliteta prenosa snage na zaleđenu ili zasnježenu podlogu. Obično se uz njih dobije i odgovarajuće uputstvo, koje može biti od velike koristi. Treba znati da su lanci najefikasniji u kombinaciji sa zimskim, a ne ljetnim gumama.

Prije samog postavljanja lanaca trebalo bi provjeriti njihovu ispravnost, te da li uopšte odgovaraju profilu vaše gume, a čak i nakon stavljanja potrebno je povremeno se zaustaviti i provjeriti njihovu zategnutost, kako olabavljene karike ne bi oštetile lak na blatobranu. Lance bi trebalo isključivo koristititi na snijegu ili ledu, a nipošto na asfaltu bez snijega, jer to može oštetiti i gume i ovjes vašeg automobila. Također, magična granica vožnje sa lancima je 50 km/h.

 

 

 

Klasični lanci su još uvijek najbolji izbor, mada postoje i plastični surogati, koji osim lagane montaže i mogućnosti vožnje i po asfaltu, nude i nešto lošije mogućnosti na snijegu. Lancima je potrebna i odgovarajuća njega. Osim što se znaju nepopravljivo zaplesti, gotovo ih redovno zbog djelovanja soli i mehaničkih oštećenja snažno napada hrđa. Zato bi korištene lance poslije zime trebalo temeljito oprati i osušiti, a potom i premazati antikorozivnim sredstvom, jer će nas samo tako dugo služiti.

TAJNA ZIMSKIH GUMA

tajnazimskihguma

 

 

Nekada davno u počecima automobilske industrije, obavezna zimska oprema bila je krajnje jednostavna, oko točka se omotovalo uže, što je bilo sasvim dovoljno, obzirom na malu snagu automobila, Vremenom je počeo razvoj specijalne zimske gume, a jedno vrijeme su u upotrebi bile i takozvane ekserice, koje su pružale odličan oslonac, ali i uzrokovale drastično oštećenje cesta, pa su ubrzo ukinute. Ipak, današnje zimske gume su prava visoka tehnologija, te omogućavaju bezbjednu vožnju i pri najnižim temperaturama.

Tajna je u specijalnoj smjesi, koja osigurava izvrsnu elastičnost na niskim temperaturama, kada većina ljetnih guma bude tvrda poput kamena, te je upravljanje i kočenje gotovo nemoguće, a o povećanom trošenju gaznog sloja da ne govorimo Zlatno pravilo glasi, ljetne gume su na temperaturama ispod 7 stepeni celzijusa neupotrebljive i opasne. Za razliku od njih, zimske gume zadržavaju elastičnost do čak -40 stepeni celzijusa, ali su na užarenom asfaltu tokom ljetnih mjeseci prilično loše zbog trošenja i slabog držanja ceste.

 

 

 

Za vrhunske rezultate zimskih guma zadužen je i specijalni dizajn, odnosno oblik gaznog sloja, sastavljen od bezbrojnih lamela i brazda, koje istovremeno i dišu, te tako doprinose stabilnosti, dok dvije ili tri uzdužne brazde smanjuju opasnost od akvaplaninga (plutanja automobila). Iako će se mnogi požaliti na skupoću zimskih guma, dovoljno je izračunati koliko je ta investicija manja od posljedica saobraćajnog udesa. Idealno bi bilo imati dva kompleta guma, zimski i ljetni, ali zbog platežne moći naših građana, zimske gume se često nađu samo na pogonskim točkovima, što je još uvijek bolje rješenje od vožnje na ljetnim gumama, mada se rizikuje zanošenje stražnjeg kraja, pa je potreban dodatni oprez.

ZIMSKE NEDACE

zimskenedacec

 

 

Tipična bosanska zima, prevrtljiva i hladna, vozačima zna prirediti mnogo nevolja. Ipak, za većinu njih postoji rješenje. Evo nekoliko najčešćih problema i načina da ih se riješi. Ukoliko i po najvećem minusu želite ući u vaš automobil, preporučljivo je provjeriti stanje kedera, koji ukoliko su oštećeni propuštaju vodu i pri temperaturama ispod nule ostaju doslovno zalijepljeni. Otvaranje vrata na silu samo će pogoršati stvar, pa je preporučljivo kedere namazati specijalnim sredstvom, glicerinom ili vazelinom. Slično je i sa bravicama koje zimi lako lede, te je posjedovanje tečnosti za odleđivanje u đepu, gotovo obaveza.

 

 

 

Led na staklu s unutrašnje strane upućuje na prisustvo vlage u automobilu. Redovno čišćenje unutrašnjosti, te postavljanje novinskog papira ispod gumenih tepiha, moglo bi pomoći. Kako bi sačuvali brisače i sebe jutarnjeg struganja, odnosno odleđivanja vjetrobranskog stakla, uveče na isto stavite komad kartona ili plastične folije, te po potrebi odignite brisače, kako se isti ne bi zalijepili za staklo. Ukoliko i dođe do zaleđenja stakala, umjesto bjesomučnog struganja, koje oštećuje staklo, preporučujemo sredstvo za odleđivanje. Kako biste što prije odmaglili stakla, grijanje uključite na maksimum i usmjerite prema vjetrobranu, a bočne prozore odškrinite.

 

 

 

Niske temperature predstavljaju velik problem i za motorni prostor. Osnovno je već poznato, u zimskim uslovima preporučljivo je u motor sipati potpuno sintetičko ulje. Akumulator je posebna stavka, te je potrebno pripaziti na čistoću i ispravnost kontakta. U posudu za čišćenje stakla obavezno sipajte zimsko sredstvo, a ne običnu vodu koja će zalediti cijeli sistem. Prljanje automobila tokom zime, neizbježno je, stoga je čistoći svjetlosnih tijela potrebno pristupiti ozbiljno i redovno ih čistiti vodom ili pamučnom krpom. I na kraju najveća mora jutarnjeg paljenja, prazan akulumator. Situacija u kojoj pomaže samo posjedovanje kablova za paljenje i dobrodušan komšija. Na kraju, sve su to vozačke zimske radosti.