Category Archives: Reportaža

REPORTAŽA SA WTCC UTRKE U MONZI 14. I 15.05.2011. GODINE

wtccmonza

 

 

Talijani imaju brojne tradicije, a jedna od njih je da redovno posjećuju dvije lokacije na kojima se okupljaju najzagriženiji ljubitelji oktana. To su dom Enza Ferrarija – Imola i dom Juan Manuela Fangia – Monza. Mi smo zahvaljujući kompanijama Monroe i Chevrolet posjetili Monzu i ispratili 5. i 6. utrku Svjetskog turističkog automobilskog šampionata. Podsjetimo, prošle smo godine u istom aranžmanu po prvi put pohodili WTCC u češkom Brnu.

 

 

 

Posjetiti Monzu, svojevrsni hram automobilskog sporta, poseban je doživljaj. Legendardna staza datira još od 1922. godine, a tokom duge istorije više puta je modifikovana i prilagođavana novim trkaćim standardima. Podsjetnik na tradiciju je u prirodnoj veličini isklesana statua Juana Manuela Fangia i njegovog Mercedes bolida, pored koje se slikaju svi koji kroče na stazu.

 

 

 

Staza je vremenom osvježavana, a poslije zadnjih izmjena duga je ukupno 5.793 m, a u dvije utrke WTCC-a vozači su vozili po devet krugova. Poznati zavoji Di Lesmo, Ascari i Parabolica najbolja su mjesta za akciju. Vozi se u smjeru kazalje na satu, a najveća zabilježen brzina od 369 km/h postavio je Juan Pablo Montoya 2005. u bolidu McLaren Mercedesa MP4-20. Zanimljivo je da je čitava staza opasana prelijepim parkom, pa nije bilo čudno vidjeti lokalce kako uživaju u izletu sa porodicom, dok u pozadini grme trkaći automobili.

Sezona turba – nedodirljivost Chevroleta

 

 

 

WTCC. kao relativno mlad šampionat, pod kapom FIA-e, postoji od 2005. godine, kao nasljednik ETCC-a, a pored tvorničkih ekipa, otvoren je i za samostalne „privatnike“. Dvije utrke sa svojevrsnom rotacijom prvih osam iz prve utrke, koji obrnutim redosljedom startaju u drugoj utrci, nudi pregršt uzbuđenja i bespoštedne borbe. Ono što je najzanimljivije kod WTCC-a jeste da u njemu nastupaju automobili koje viđamo na cestama, poput BMW-a serije 3, Chevroleta Cruze ili Seat Leona, koji za pogon koriste standardne, ali maksimalno ojačane benzinske i dizelske motore. To ovaj sport čini „pristupačnijim“ širim masama gledalaca.

 

 

 

Sedma sezona FIA-nog krovnog touring šampionata krenula je kao eksperiment za uvođenje 1.6 litarskog turbo motora, te racionalnijem formiranju grida za drugu utrku. Šampionat je napustila tvornička ekipa BMW, zbog čega smo ostali uskraćeni za majstorije Britanca Andya Priaulxa, tri puta šampiona i dva puta pobjednika utrke u Monzi. Budući da je bavarski proizvođač ostao prisutan uz privatne timove, ali i kao dobavljač motora, osvježenje za šampionat napravio je tim Polestar, čiji boravak je blijed, ali opravdan, jer je u pitanju test za ulazak tvorničke ekipe od 2012.

 

 

 
Monza je prethodnih sezona bila najplodnija za dizelske Seate koji su slavili šest puta. Tri pobjede je upisao BMW, dvije Alfa Romeo i jednu Chevrolet. Statistika se zahvaljujući Huffu promijenila na račun Chevroleta.

 

MONROE uz Monteira
Ovo je druga sezona ugovora, a moguće i zadnja Monroevog partnerstva sa WTCC-om. Ove godine su povećali budžet pa jednog od vozača sa najviše skupljenih najbržih krugova na kraju sezone čeka ni manje ni više nego motocikl Ducati Multistrada. Naravno, nezavisni vozači i dalje dobivaju novce (3.500 eura za svaki najbrži krug), a iako je riječ o malim svotama, oni ipak s tim plaćaju dio zavisnih troškova, poput opreme, dijelova, hotela i sl.

 

 

 

Monroe je drugu sezonu ugovora postao privlačniji sponzor, koji se vezao uz Tiaga Monteira, jednog od dva aktuelna WTCC vozača sa F1 iskustvom u CV-u.

 

 

 

Pored izbrendiranog Leona, Portugalac zauzvrat odrađuje školu sigurne vožnje za Monroe, demonstrirajući za svjetski poznatog proizvođača kako se ponaša automobil sa novim (Monroe) i 50 posto potrošenim amortizerima. I sami smo se uvjerili u drastičnu razliku po pitanju ponašanja vozila, kada su u pitanju novi i polovni amortizeri.

 

 

 

Ponovo smo se oduševili mogućnošću da na suvozačkom mjestu trkaćeg Seata Leon Monroe Experience pod kontrolom upravo Monteira upoznamo stazu na najbolji mogući način.

 

 

 

Naravno, zahvaljujući susretljivosti domaćina iz Monroe-a, imali smo pristup paddocku, boksovima, te grid walk-u (šetnja po stazi pred samu utrku).

 

 

 

Vikend pun dešavanja
Sam start nije toliko spektakularan kao kada se ispaljuju bolidi F1. no, ovdje je suština u naguravanju, jer se vozači nimalo ne štede, a auti trpe znatno veća oštećenja od jednosjeda. Dio kompenzacije gledateljima pripreme druge utrke kao uvod u WTCC utrku, a ove godine jedan od njih je bila Formula Renault 3.5. Grmljavina iz zapreminskih većih i jačih motora (V6 – 480 KS) i aerodinamične superiornosti, sve drži napetim, jer je zvuk ono što Formulu izdvaja od touring automobila. Spomenimo da je treći vozač Toro Rossa Daniel Ricciardo, inače sa punim radnim vremenom u timu ISR Racing ciljem u Monzi prošao kao prvi.

 

 

 

Činjenice sa utrka
Na prvoj WTCC utrci potpuno očekivao je slavio Robert Huff, a na podiju u Monzi, izoliranom od fanova, na kojem smo navikli gledati Vettela, Alonsa i Hamiltona, stajali su još i aktuleni prvak Yvan Muller i Tiago Monteiro, koji je po novom sistemu, imao osiguranu najbolju startnu poziciju u drugoj utrci, zahvaljujući 10. mjestu u prvoj rundi kvalifikacija. Žureći da objavimo informacije sa prve utrke, ''zapeli'' smo sa internet konekcijom u press centru. Na opšte iznenađenje, tražili su nam 20 eura za dan ili 30 za vikend. Zaista mnogo. Ništa bolje nismo prošli ni u Milanu – sat parkinga u centru, stajao nas je za naše pojmove velikih 5 eura. Zato ulaz na autodrom kada je na programu WTCC stoji 14 eura dnevno, dok je za djecu do 11 godina besplatan.

 

 

 

Druga runda, takođe sa devet krugova, što je svojevrsna kompenzacija za manju atraktivnost utrka od oni doživljenih na F1, ponovo je bila u znaku Chevroletovih vozača, a i ponovo je slavio Huff. Do njegove druge uzastopne pobjede, bar tri puta ga je snažnim poljupcima u ''stražnjicu'' mogao izgurati timski kolega Yvan Muller, no Britanac je izdržao napade, te dvostrukim trijumfom prekinuo niz nepobjedivosti na ovoj stazi. Još je rano za prognoze, ali Huffy je na pravom putu da postane šampion za sezonu 2011.

 

 

 

Orlandom do Monze
Ove godine, put od Sarajeva do Monze smo savladali sa novim Chevroletovim monovolumenom Orlandom, pokretanim moćnim dvolitarskim dizelašem sa 163 KS. Uz osjetni komfor i potrošenih 6,5 litara dizela u prosjeku, Chevroletov novajlija je bio ugodan i ekonomičan saputnik, te bismo ga toplo preporučili kao putni automobil. Uskoro slijedi detaljan tekst istog.

 

 

 

Nažalost, sve što je dobro kratko traje. No, ponovo smo se uvjerili da se u WTCC voze prave muške utrke, kakve su karakteristične i prisutne u touring šampionatima. Posebno kada se voze na mjestu prepunom istorije kao što je Monza. Na kraju možemo samo reći da zbog svoje jednostavnosti i pristupačnosti, te nevjerovatno atraktivnih i zabavnih vožnji, WTCC treba postati obaveza svakog ljubitelja automobilskih utrka.