Category Archives: Oldtimeri

TUCKER TORPEDO (1948) – PROJEKTIL NA TOČKOVIMA

1948 Tucker Torpedo

Amerika poslije Drugog svjetskog rata bila je prava meka za automobilske dizajnere i entuzijaste, koji su američkim kupcima nudili potpuno nove oblike automobila. Među njima je bio i Preston Tucker, koji je 1946. godine nakon saradnje sa Fordom, otvorio vlastitu kompaniju i zamislio masivan i atraktivan porodični automobil. I zaista, Tucker Torpedo je svojom pojavom 1948. godine bio nesumnjivo najatraktivniji i najmoderniji automobil svog doba, oblikom jako sličan podvodnom projektilu.

Tucker-Torpedo-1948Masivna, aerodinamički optimizirana karoserija, posjedovala je neobični fastback coupe završetak, dok se na prednjem dijelu pored standardnih svjetala isticalo i centralno svjetlo, koje se okretalo zajedno sa upravljačem. Unutrašnjost je također bila maksimalno luksuzna, a od tehničkih specifičnosti isticao se nezavisni ovjes i četiri disk kočnice, te sigurnosni pojasevi na svim sjedištima.

tucker torpedo interiorJedina mana ovog automobila jeste bio smještaj motora iz stražnje osovine (po uzoru na VW Bubu), što je negativno uticalo na voznu dinamiku. Masivni 5.5 litarski V6 inače predviđen za pokretanje helikoptera je sa 166 KS nudio vrhunske mogućnosti; ubrzanje do 100 km/h za deset sekundi i maksimalnu brzinu od 200 km/h. Odlične brojke za 5,5 metara dug i dvije tone težak automobil sa motorom straga.

48 tucker torpedoZbog svega navedenog, Tucker je izazvao bijes velike trojke iz Detroita, koja je opasno sabotirala ovaj projekat putem konstantnih kontrola i tužbi za prevaru na koje je izgubljena velika količina novca, pa je masovna proizvodnja otišla u zaborav. No uspjelo se ručno proizvesti 51 primjerak, pa je ovaj automobil danas pravi raritet. Tuckerov san, ovjekovječen je i holivudskim ostvarenjem Francisa Forda Coppole „Tucker – čovjek i njegov san“. I zaista, Tucker Torpedo je ostao nedosanjani san i još jedan dokaz kako veliki jedu male bez obzira na kvalitet.

tucker torpedo

CIZETA MORODER (1991-95) – ZABORAVLJENI AUTOMOBIL SNOVA

cizeta moroder b

Još jedan nadasve rijedak automobil našao je mjesto u našem vremeplovu. U pitanju je Cizeta Moroder, zajedničko djelo nekadašnjeg Lamborghinijevog inženjera Zampollija i muzičkog kompozitora Giorgia Morodera, koji su pri razvoju automobila zaposlili dosta bivšeg Lamborghinijevog ljudstva. Stoga ne čudi što Moroder opasno sliči Lamborghini Diablu.

Cizeta_Moroder_V16T_1988_93_09Kada se pojavio 1988. godine Moroder je oduševio bogatu klijentelu, koji su jedini i mogli izbrojati paprenih 300.000 dolara. No u proizvodnju je krenuo tek 1991. godine, ali s razlogom, jer je razvoj trajao pune tri godine. Zato je Moroder bio pravi tehnološki dragulj. Ručno sklapanu aluminijsku karoseriju, pokretao je 6.0 litarski 16-cilindarski motor sa 530 KS, prvi nakon Drugog Drugog Svjetskog rata i jedini do dolaska Bugatti Veyrona.

cizeta moroderOvaj vrhunski spoj dva V8 motora je Moroderu omogućavao vrhunske performanse; ubrzanje do 100 km/h za 4 sekunde i maksimalnu brzinu od 328 km/h. Iako je bila osuđena na uspjeh, Cizetu Moroder uništila je ekonomska kriza s početka 90-tih, zbog koje su i bogataši odustajali od skupih igračaka. Zato se u četiri godine prodalo samo nekih desetak modela. Ipak, Cizeta nije otišla u istoriju, već je kompanija preselila u SAD, gdje i sada posluje.

1991 Cizeta Moroder V16T

 

24 SATA ELEGANCIJE BEOGRAD 2013

alt

alt

Beograd će imati priliku da po treći put ugosti manifestaciju „24 sata Elegancije – Concours d’Elegance & Luxury salon”, trodnevni spektakl, posvećen rafiniranosti i kvaliteti, koji će biti održan od 06. do 08. septembra. Ovaj ekskluzivni događaj organizuju DEGORSI Luxury Consultancy i Srpski Savez za Istorijska Vozila, član FIVA-e, zajedno sa regionalnim partnerom Scuderia Zagreb, a pod patronatom srpske kraljevske porodice, uz veliku podršku Grand Casina Beograd, koji će svim prisutnima priuštiti nezaboravno iskustvo i mogućnost da se prepuste i podjele svoju strast prema klasičnim automobilima, eleganciji, stilu i prefinjenosti.  

alt

Okupljanje počinje na Belom Dvoru, u petak, 06. septembra svečanim otvaranjem  jedinstvene izložbe istorijskih odijela čuvene kuće elegancije KILGOUR of Savile Row, pod patronatom Princa Petra Karađorđevića i uz podršku Mumm šampanjca. Tokom večeri CHIVAS će predstaviti poznatog londonskog pisca i istoričara elegancije, James-a Sherwood-a, i njegovu posljednju knjigu,  „The Perfect Gentleman“ (u ediciji izdavačke kuće Thames & Hudson), koja se, na svoj način, bavi muškom elegancijom i tradicijom izrade prestižnih engleskih majstora.

alt

Subota 07. septembar je u znaku „Beograd Classic Car Show-a 2013” powered by UNIQA, na kojem će biti predstavljene prave automobilske zvijezde, kao što je FIAT 8V iz 1954. godine, jedan od najrjeđih sportskih automobila na svijetu (proizveden u samo 114 primjeraka), prvi serijiski Fiat sa motorom od 8V cilindara i zadnjim pogonom, kao i  nezavisnim vješanjem na sva četiri točka i Alfa Romeo 6C Pininfarina, iz 1949. godine, u vlasništvu najpoznatijeg kolekcionara na svetu, Corrado Lopresta.

alt

Ovaj model ima tri karburatora, 110 konjskih snaga, i razvija maksimalnu brzinu od 155 kilometara na sat. Ovaj dvosjed, poznat kao prvi model sa duplim svjetlima na svetu, prodat je aristokratskoj porodici na Siciliji, nakon čega putuje prvo u Englesku, a zatim, 1975. godine u Sjedinjene Američke Države, da bi se 2000.  vratio u svoju domovinu, Italiju, današnjem vlasniku.

alt

Prava poslastica biće Horch 853 Sport Coupe „Manuela“, dvosjed iz 1937. godine, naručen od strane nemačkog Auto-Union-a od najpriznatijih karoserista Erdmann & Rossi-Jos. Neuss, za uspješnog vozača Bernd Rosemeyer-a prema čijim željama je ovaj automobil i kosntruisan. Publika će vidjeti i fenomenalni Rolls Royce Wraith WXA 106 iz 1939. godine, koji je takođe konstruisan u saradnji sa kompanijom Erdmann & Rossi- Jos.

alt

Pored automobila koji stižu iz raznih dijelova Evrope, predstaviće se i fantastični automobili iz Srbije, zahvaljujući Srpskom Savezu za Istorijska Vozila i beogradskom Muzeju Automobila, koji čuvaju i održavaju tradiciju kolekcionarstva na našim prostorima.

alt

U 12:00.h usljediće „Auto Bild Grand Tour Historique“, paradni defile najljepših klasičnih automobila po stazi oko Kalemegdana kojom se vozila famozna trka Formule 1 davne 1939. godine, a koji će ove godine predvoditi fenomenalni McLaren-ov automobil MP4-12c Spider.

alt

Nastavak dana je posvećen „CHIVAS Concours d’Elegance 2013“, izložbi najljepših modela klasičnih  automobila, odabranih specijalno za ovu priliku, ispred Grand Casino Beograd,  koji je besplatan i otvoren za publiku. Ove prelijepe automobile ocjenjivaće stručni žiri, birajući najbolje u različitim kategorijama, što će kulminirati svečanom dodjelom nagrada i proglašenjem „CHIVAS Best of Show“ u popodnevnim satima. U  nastavku programa, magazin HELLO će prezentovati atraktivni photo session pod nazivom Stars & Cars, na kojem će poznate ličnosti biti ovjekovečene sa najljepšim modelima classic automobila.

Za više informacija posetite http://www.24hoursofelegance.com ili Facebook stranu 24 sata Elegancije.

„VOLVO – THE PASSION“ JE TEMA 25. IZDANJA IZLOŽBE TECHNO CLASSICA

alt

Najveća svjetska izložba klasičnih vozila zatvorenog tipa – TechnoClassica – ove godine slavi 25. rođendan. Volvo Cars Heritage odjel na istoj će nastupiti pod temom „Volvo – The Passion“ („Volvo – Strast“). Izložba će se održati od 10. do 14. aprila u njemačkom gradu Essen.

alt

Volvo strast – međunarodni pokret
Volvo automobili proizvode se u preko 100 zemalja širom svijeta, a u svim tim zemljama je evidentan interes, entuzijazam i strast za Volvo vozilima. Volvo strast je pokret koji pomiruje ljudske i kulturne razlike. Ne poznaje granice i nadilazi različitosti u polu, godinama, religiji i političkom uvjerenju. Svi su dobrodošli da dijele Volvo strast, a dobro mjesto za to bit će 25. izdanje TechnoClassice.

Šest Volvo automobila koji simoblizuju Volvo strast bit će prikazano na Volvo štandu:
– 1934 TR679 sedan sa sedam sjedišta, veoma rijedak veliki Volvo u izvrsnom stanju
– 1953 PV445 Valbo Convertible, prekrasan ručno izrađen crveni kabriolet
– 1954 PV445 Ringborg Pickup, prelijepi radni automobil
– 1953 Ockelbo-Volvo Sports Racer, izrađen na šasiji Ferrarija iz 1950-tih godina
– 1963 1800S, jedini postojeći Volvo obojen u test boju broj 87
– 2009 Caresto Hot Rod Jakob Woody, divlji hot rod
 
Odgovornost za adekvatan nastup Volva na sajmu Technoclassica preuzima Volvo Cars Heritage, odjeljenje koje se brine za istoriju i nasljeđe švedske kompanije i njene automobile. Volvo Cars Heritage štand će biti smješten u halu 3, broj štanda je 3.0-257.

Za više informacija o klasičnim Volvo vozilima posjetite www.volvocars.com/heritage ili kontaktirajte heritage@volvocars.com. Možete posjetiti i TechnoClassica stranicu http://www.siha.de/

VW BUBA – ISTINSKA AUTOMOBILSKA LEGENDA

bubaf

 

 

Ko još nije čuo za VW bubu i njen značaj u cjelokupnoj automobilskoj historiji” Ova nesvakidašnja automobilska legenda, nastala je sredinom 30-tih godina prošlog stoljeća, kada je njemački imperator Adolf Hitler naumio motorizirati cijelu njemačku naciju solidnim, ali prije svega jeftinim automobilom, koji će potvrditi superiornost njemačke tehničke kulture. Ovako zahtjevan projekat mogao je dovršiti samo najbolji njemački konstruktor tog doba, slavni Ferdinand Porsche.

 

 

 

Porsche je okupio tim vrhunskih tehničara i posao je mogao započeti. Tako je 1932. godine svjetlo dana ugledao prvi prototip, nazvan projekt 12. Međutim, zbog nesuglasica sa dobavljačem motora Zundapp, prototip je brzo zaboravljen. Zatim se neuspješno sarađivalo sa proizvođačem NSU. Sve u svemu, projekt nije napredovao planiranom dinamikom. Ipak, dolaskom Hitlera na vlast 1933. godine, počela je gradnja modernih cesta i njemački je imperator zahtijevao od Porschea da što prije napravi prvi narodni automobil.

 

Nakon opsežnih testiranja u svim mogućim uslovima i brojnih pogonskih varijanti, buba je konačno 1938. godine dobila zeleno svjetlo za gradnju u novoizgrađenoj tvornici Volkswagenwerk. Iako se vozilo prvobitno nazivalo KDF Wagen, svi su ga od milja zvali Kafer (buba). Međutim, uskoro se zaratilo, te je bubu na proizvodnim trakama zamijenio Kubelwagen, vojno vozilo sa pogonom na sva četiri točka. Taj se koncept pogona planirao ugrađivati i u civilnu bubu.

 

 

 

Po završetku rata, tvornicu su preuzeli britanci i nastavili sa proizvodnjom bube. Prodajni rezultati bili su sve bolji, a tvornicu 1948. godine ponovo preuzima Ferdinand Porsche. Uspješna priča se nastavlja i već tada je svaka četvrta buba bila planirana za izvoz širom svijeta, naročito SAD-a. Godine 1952. četverocilindarski boxer motor zapremine 1131 ccm snage 24,5 KS biva zamijenjen jačim 1.2 litarskim motorom sa 34 KS, a buba je tada dobila i veća stakla, svjetla, unutrašnjost, te kabriolet verziju.

 

 

 

Do kraja postojanja, buba je doživjela nekoliko poboljšanja, ali je osnovna linija generalno ostala nedirnuta. Dizajnerske uzore, Buba je pronašla u češkoj Tatri T97, koja je čak pokrenula i tužbu, prekinutu njemačkom okupacijom. Slučaj je ponovo pokrenut nakon drugog svjetskog rata i Volkswagen je 1962. godine Tatri isplatio 3 miliona njemačkih maraka kompenzacije.

 

 

 

Nakon 15.007.034 proizvedenih primjeraka, 1979. godine buba odlazi u historiju. ali samo u Njemačkoj, obzirom da je proizvodnja nastavljena u Meksiku i Brazilu. Posljednja buba serijske oznake 21.529.464 proizvedena je sredinom jula 2003. godine, 65 godina nakon prvog predstavljanja i 58 godina nakon početka serijske proizvodnje.

 

 

Buba je bila svojevrsni kult, često povezivan sa hipi kulturom 60- tih godina prošlog stoljeća. Također, ovaj je automobil bio i holivudska zvijezda u brojnim filmovima. Pored toga dokazao se i u sportskim takmičenjima. Iako često kritikovana zbog zastarjelog dizajna, slabih pogonskih agregata, prosječne udobnosti i visokog nivoa buke, Buba je bila i ostala automobil koji se najduže proizvodio u originalnom obliku i jedan od najprodavanijih narodnih automobila svih vremena.

 

 

VOLVO AMAZON KARAVAN SLAVI 50 GODINA POSTOJANJA

volvoamazonkaravanb

Novi Volvo karavan. Ekskluzivan karavan, dizajniran za evropske uslove stiže na švedsko tržište. Bit će predstavljen na sajmu automobila u Stockholmu i odgovor je Volva na dugoočekivani Amazon u karavanskom izdanju.

 

 

 

Odlomak je to iz Volvo press informacije objavljene 15. februara 1962. godine. Dva dana kasnije, 17. februara, sajam automobila u Stockholmu otvorio je svoja vrata. Sa novim modelom, Volvo je svog radnog konja pretvorio u prostrani salon, udoban i elegantan automobil sa velikim tovarnim prostorom i brojnim praktičnim vrijednostima.

Uporedo sa novim automobilom, Volvo je još sedam godina nudio i popularni model Duett, što je Volvo kupcima sa većim prevozničkim potrebama dalo više izbora. Za velike porodice, Amazon je olakšavao život, trgovački putnici putovali su u stilu, a majstori su imali bolji pristup teretnom prostoru. Karavanski Amazon kupce je pronalazio u svim dijelovima društva. Za razliku od ostalih automobila, on nije otkrivao socijalni status vlasnika.

 Novi karavan je novi Volvo model, koji u najvećoj mogućoj mjeri koristi komponente postojećeg Amazona u limuzinskoj izvedbi. To je rezultiralo brzim i prostranim putničkim automobilom sa izuzetno dobrim tovarnim sposobnostima. Četvero vrata i dvostruki poklopac prtljažnika naglašavaju pozitivan karakter, baš kao i dizajn, kvaliteta, ponašanje na cesti i ekonomičnost. Cilj je bio stvoriti prostran porodični automobil za duga putovanja i slobodno vrijeme – funkcionalan automobil, kojeg mogu koristiti i profesionalci. Ime mu je Volvo 221 Amazon.

Ovo je opis, koji se osim dijela koji govori o vratima prtljažnika, može iskoristiti za sve Volvo V modele. Cijena karavanskog Amazona sa motorom od 75 KS iznosila je 14.475 SEK, odnosno oko 1.000 SEK više nego sedan varijanta sa istim motorom. Pretvoreno u današnju vrijednost, njegova bi cijena iznosila oko 160.000 SEK.

 

 

 

Udobnost kao ključna osobina
U istinskom Volvo maniru, činjenica da se putnički prostor može jednostavno pretvoriti u prostor za spavanje je bila dodatno naglašena. No udobnost je bila važnija od prtljažnog prostora, obzirom da je Amazon bio prvi Volvo karavan baziran na putničkom automobilu, a ne civilizovan dostavni model poput Duetta.

Volvo tim je pri razvoju radio pametno i efikasno. Elegantne linije limuzinskog Amazona, uspješno su pretvorene u karavan. Prostrana stražnja sekcija dobijena je bez izmjena vanjskih dimenzija limuzine, što se prije svega treba zahvaliti dizajneru Janu Wilsgaardu. Na polovini krova, odnosno kod B nosača, ugrađeno je ojačanje, kako bi se zadržala čvrstoća karoserije. Bočna vrata su bila identična limuzinskim, dok je masivni stražnji dio nosio robusni podokvir, dok je stražnji ovjes redizajniran kako bi se osigurao što veći prtljažni prostor.

Pametna rješenja

Vrata prtljažnika su bila horizontalno podijeljena na dva dijela. U donjoj polovini, nosač tablice je visio, što znači da je registarska tablica bila vidljiva čak i kada je poklopac spušten. Poklopac je u tom položaju imao uporište u braniku, pa je mogao poslužiti i kao stepenica, odnosno oslonac prilikom smještaja stvari na krovni nosač, inače veoma popularnu stavku dodatne opreme. Praktično i pametno.

 

 

 

Teretni prostor je sa spuštenom stražnjom klupom u dužinu mjerio 182 cm, a u širinu 126 cm. Nosivost je iznosila raskošnih 490 kg, samo 10 manje nego robusni Duett. Ipak, performanse i ponašanje u vožnji bili su identični limuzinskim. Osim toga, karavanski Amazon je sa masom od 1.250 kg bio i prilično lagan, a imao je i povoljne aerodinamičke osobine. Zbog toga je i najslabija verzija sa 75 KS, bez problema postizala maksimalnih 140 km/h.

Uvodna komunikacijska boja, mist zelena sa unutrašnjošću u kombinaciji smeđe tkanine i vinila bila je dostupna tek u prvoj godini postojanja, a mnogo su se češće mogli vidjeti automobili u bijelog, bež ili plavoj boji. Sportske su varijante, opremljene motorima sa dvostrukim karburatorom u nazivu nosile dodatno slovo S.

Poput limuzinskog Amazona i karavan se godinama tek blago mijenjao po pitanju opreme i tehnike. Tako su 1964. godine prednje bubanj kočnice zamijenjene disk kočnicama, a i sjedišta su postala mnogo udobnija. Već 1968. godine stigao je deformabilni stub upravljača, a najjača varijanta je imala 115 KS. Osim toga modeli koji su se prodavali u SAD-u dobili su sistem kontrole izduvnih gasova.

Sljedeće 1969. godine B20 motor je zamijenjen pouzdanim B180 motorom, a tokom iste godine prekinuta je u proizvodnja, nakon nešto preko 73.000 proizvedenih primjeraka. I proizvodnja Duetta je obustavljena iste godine, no ljubitelji Volvo karavana nisu morali brinuti. Stigao je Volvo 145, još moderniji, udobniji i sigurniji karavan.

Kolekcionarski primjerak
Dobro očuvan karavanski Amazon, naročito iz prvih godina produkcije, poprilična je rijetkost, naročito zbog toga što karavani često imaju teži radni zadatak od limuzina. Najčešći su primjerci proizvedeni od 1965. do 1967. godine. Izuzetno dobro očuvani primjerci traženiji su od limuzina, izuzev modela 123 GT. U Volvo muzeju, izložen je posljednji proizvedeni primjerak sa brojem šasije 73.220, koji je tvornicu napustio 15. oktobra 1969. godine.

30 GODINA VOLVA 760 – AUTOMOBILA KOJI JE SPASIO VOLVO CAR KORPORACIJU

volvosedamsestnula

U februaru 1982. godine, prije tačno 30 godina, Volvo je predstavio novi model oznake 760 GLE. Ne baš tipičan Volvo, ali i dalje pravi Volvo automobil. Zbog elegantnog i stamenitog dizajna bio je dobro prihvaćen među kupcima. Volvo 760 je svojom pojavom zapravo spasio Volvo Car korporaciju i označio njen put prema modernoj kompaniji kakva je danas.

 

 

 

Prilikom stvaranja prvih planova za ovaj automobil 1975. godine, Volvo, a i cijela automobilska industrija su se suočavali sa brojnim poteškoćama. Naftna kriza tek je prošla, a Volvo je imao rastućih problema sa kvalitetom novog Volva 240. Bilo je to teško vrijeme za švedsku kompaniju. Proizvodnja u Torslandi je bila preskupa i neisplativa, baš kao i izvoz automobila. Seriji 200 se brzo pridružila nova generacija manjih modela iz holandske podružnice Volvo Car BV, ali je Volvu istinski trebao novi reprezentativni model, koji će pomiriti želju za prostranošću, ali i sigurnošću i efikasnošću. Bilo je jako teško predvidjeti zahtjeve automobilskih kupaca tokom turbulentnih 80-tih godina prošlog stoljeća.

Novi pristup kupcu
Volvo 760 nastao je u vrijeme kada su se uslovi poslovanja mijenjali na dnevnoj bazi, a i unutar same kompanije su se stvorila različita mišljenja po pitanju ovog automobila. Tada nije bilo Interneta da posluži za proširenje vidika, pa je Volvo iskoristio najbolji mogući alat tog vremena – podrobne analize globalnog tržišta i zahtjeva kupaca.

 

 

 

Više auta uz manju masu
Odlučeno je da pouzdanost, efikasnost, trajnost, jednostavnost održavanja, nizak nivo buke, dizajn i performanse upravo ovim redoslijedom budu smjernice razvoja novog automobila. Također je odlučeno da se koristi robusni stražnji pogon, kao i da međuosovinski razmak bude 10 cm duži od onog kod modela 240. Volvo 760 je istina bio nešto kraći od modela 240, ali je imao istu širinu, a bio je i 100 kg lakši. Zbog smanjenja troškova, tehnička podloga je, uz blage modifikacije, bila preuzeta od modela serije 200. Vanjski dizajn je naravno bio potpuno nov.

Projekat kodne oznake P31 bio je predmet stalnih promjena. Tehničke su specifikacije i dizajn finalizirani u posljednjem trenutku. Odabir pravog dizajna i tehničkog sadržaja je bio toliko težak, koliko i bitan. Iako je predstavljanje planirano za 1980. godinu, sve se odgodilo za godinu poslije.

 

 

 

Prepoznatljiv kockast dizajn
Oko dizajna Volva 760 bilo je mnogo polemika unutar samog Volva. Mnogi su željeli klasični sedan, a neki su zagovarali hatchback izvedbu. No, konačnu je riječ dao finansijski odjel, koji je tražio automobil jednostavnih ravnih linija i oštrih uglova, a sve u cilju što manjih proizvodnih troškova. Konceptni VCC (Volvo Concept Car) dao je nagovještaj konačnog izgleda. Na kraju je 760 bio prava kocka u pokretu, što je uticalo na vrhunsku prostranost, a automobilu dalo prepoznatljiv nastup i unikatan karakter. Ta se odluka pokazala ispravnom, jer je u moru zaobljenih i zaoštrenih automobila, kockasti 760 bio izuzetno markantna pojava. Posebna je pažnja bila posvećena pouzdanosti, pa su prvi prototipovi prošli opsežna testiranja u ekstremnim uslovima eksploatacije, prešavši 3.200.000 testnih kilometara.

Užitak u vožnji i razumnost
Planovi za predstavljanje Volva 760 na sajmu automobila u Frankfurtu 1981. godine, morali su biti odgođeni, pa je automobil konačno predstavljen u februaru 1982. godine. Volvo 760 je bio elegantan, ugodan za vožnju i udoban automobil dostupan sa tri motora; 2.3 litarskim četverocilindarskim turbobenzincem, 2.8 litarskim V6 benzincem, te 2.4 litarskim rednim šestocilindarskim dizelašem sa polica Volkswagena. Sa ovim je motorom, Volvo 760 svojevremeno bio najbrži dizelski automobil na svijetu.

 

 

 

U Švedskoj je novi 760 GLE sa cijenom od 99.800 SEK bio tik ispod psihološke granice od 100.000 SEK, a za taj je novac kupac dobijao bogato opremljen automobil sa V6 motorom, automatskim mjenjačem, klima uređajem, servo upravljanjem i krovnim otvorom. Ne čudi što je prodaja krenula odlično.

Volvo 760 je postao produkcijska i finansijska prekretnica za Volvo Car korporaciju, te je stvorio bazu za nastavak uspješnog poslovanja kompanije. Bez Volva 760 ne bi bilo Volva 850, a bez Volva 850 ne bi bilo Volva S80 i tako dalje. Ipak, iza svega je stajala i ogromna investicija od 3,5 milijardi SEK. No cilj je bio zadržati prodajne rezultate tokom 80-tih godina i ući u 90-te godine, što je i postignuto. Posljednji automobil sa korijenima Volva 760 bio je Volvo V90, čija je proizvodnja obustavljena 1998. godine.

Sve u svemu Volvo 760 proizveden je u 221.309 primjeraka (1.230.704 uključujući Volvo 740) prije nego je 1990. godine zamijenjen modelom 960. Do tada se Volvo 760 dokazao kao tvorac profita i graditelj imidža Volva.

AC 428 (1966 – 73) – INTERKONTINENTALNI GT

accetiridvaosam

Iako je malena Cobra, prva asocijacija kada je u pitanju britanska automobilska marka AC, ovaj je proizvođač u svojoj bogatoj tradiciji imao još nekoliko vrhunskih, ali nažalost manje poznatih modela. Osim toga, kupci kojima je Cobra bila previše brutalna i sportska, zahtijevali su elegantan i udoban GT automobil klasIčnih sportskih manira.

 

 

 

U tu svrhu, AC je pripremio model 428. Za elegantan bezvremenski oblik zaslužna je čuvena talijanska karosernica Frua. Dugačak prednji dio, okrugli farovi i kratka zadnjica bili su recept za sportsku eleganciju, mada je 428 opasno sličio Maseratiju Mistral, kojeg je također nacrtao Frua. Osim coupe verzije, AC 428 je vremenom dobio i atraktivni kabriolet. Unutrašnjost je očekivano obilovala luksuzom dostojnim britanske škole.

Brojka 428 u nazivu automobila označavala je zapreminu moćnog Fordovog V8 benzinca u kubičnim inčima. Preimenovano u nama poznatije jedinice, radilo se o čak 7.000 kubika iz kojih je izvučeno 345 KS. To je u karoseriji teškoj 1.430 kg bilo sasvim dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 5,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 235 km/h. Za prenos snage brinuo se četverostepeni manuelni mjenjač ili trostepena automatika.

 

 

 

Moćni V8 motor, modificirana Cobrina šasija i nezavisan ovjes garantovali su dosta zabave u vožnji, ali nažalost samo za one koji su imali dovoljno novca. Naime, komplikovan i dug proces proizvodnje na relaciji SAD, Italija, V. Britanija učinili su od AC 428 izuzetno skupo zadovoljstvo. Pored toga i naftna kriza dotukla je ovog ljepotana, pa se do 1973. godine prodao tek 81 automobil, 30 coupe verzija i 51 kabriolet.