LAMBORGHINI URUS

Lamborghini-Urus

Vjerovatno najiščekivaniji ovogodišnji novitet, konačno je tu. Upoznajte Lamborghini Urus, duhovnog nasljednika kultnog LM002 modela (1986. – 1993.) kojeg je najlakše opisati kao trkaći automobil u SUV tijelu, odnosno SUV koji igra u ligi najjačih supersportista današnjice.

Lamborghini-Urus-2Postavka na MLB EVO platfomu novog Audija Q7 i Benteya Bentayge, odnosno Porschea Cayenne, koja je uz to i detaljno dorađena u cilju maksimalne vozne dinamike, garancija je vrhunskih performansi kako na cesti tako i izvan nje, mada nam je teško zamisliti ovaj „terenac“ izvan trkaće staze.

Lamborghini-Urus-3Za pogon Urusa, zadužen je sjajni 4.0 litarski twin-turbo V8 benzinac, koji sa svojih 650 KS i 850 Nm bez imalo muke veliku i 2.200 kg tešku karoseriju do 100 km/h dovede za tek 3,6 sekundi, do 200 km/h za 12,8 sekundi i do maksimalne brzine od 305 km/h.

Lamborghini-Urus-8Za adekvatan prenos enormne pogonske snage brine se ZF-ov elektro-hidraulički kontrolisan 8-stepeni automatski mjenjač  i inteligentni pogon na sve točkove, koji u standardnoj postavci snagu dijeli u omjeru 40 posto naprijed / 60 posto nazad, a po potrebi se 70 posto obrtnog momenta može poslati samo na prednje točkove, a 87 posto na zadnje točkove.

Lamborghini-Urus-9Od ostalih tehnikalija vrijedi izdvojiti sistem upravljanja stražnjim točkovima, preuzet iz modela Aventador S, te mogućnost rada u šest modova i to Strada, Sport, Corsa, Neve (snijeg), Terra (off-road) i Sabbia (pijesak), plus poseban personaliziran mod nazvan Ego. Neve, Terra i Sabbia modovi povećavaju razmak od tla, dok Strada, Sport i Corsa optimiziraju performanse na cesti, odnosno stazi.

Lamborghini-Urus-4Urus zbog svojih vrhunskih performansi očekivano posjeduje i vrhunski kočioni sistem, kojeg opisuju i kao najjači na svijetu, a sastoji se od masivnih karbon-keramičkih diskova promjera 440 mm i 10-klipnih čeljusti naprijed, te diskova promjera 370 mm i koje se naziru kroz nekoliko vrsta atraktivnih felgi promjera od 21-23 inča, na koje su montirane Pirelli P Zero Corsa gume. Urus sa brzine od 100 km/h do potpunog stajanja treba samo 33,7 metara.

Lamborghini-Urus-5Potrošnja je ovdje tabu tema (prosječno 12,7 l/100 km), no Lamborghini je svjestan zahtjeva ekologa najavio i plug-in hibridnu izvedbu. Istu bi trebala pokretati tehnologija iz Porsche Panamere Turbo S E-Hybrid, što podrazumijeva 680 KS i 850 Nm, pa bi s ovom kombinacijom Urus trebao biti još sposobniji, ali i daleko štedljiviji.

Lamborghini-Urus-10Kada smo savladali performanse, moramo se pozabaviti i izgledom ovog trkaćeg SUV-a, koji odiše agresivnošću iz svakog ugla. Sa dužinom od 5.112 mm, širinom od 2.106 mm, te visinom od 1.638 mm, Urus je glomazna pojava, pa je tako recimo duži i širi, ali i osjetno niži od recimo Mercedesa GLE Coupe.

Lamborghini-Urus-11Istu agresivno-trkaću temu nalazimo i u enterijeru, kojim dominiraju profilisana sjedišta, karakteristični heksagonalni elementi, digitalne instrumente. Prostora za četiri osobe ima sasvim dovoljno, a tu je i adekvatan prtljažnik osnovne zapremine 616 litara, koje preklapanjem stražnjih sjedišta rastu na 1.596 litara.

Lamborghini-Urus-6Ovako kvalitetan sportski SUV očekivano ne može biti nimalo jeftin, te će u prosjeku ovisno od tržišta koštati ponosnih 171.430 eura.  Lamborghini planira prodaju nekih 3.500 primjeraka godišnje.

Lamborghini-Urus-7