MAZDA PRIPREMA REVOLUCIONARNI BENZINAC SA DIZELSKIM PRINCIPOM RADA

Skyactiv-X

Mazda ide korak dalje u razvoju famozne Skyactiv pogonske tehnologije i za 2019. godinu najavljuje revolucionarni Skyactiv-X benzinski motor, koji bi trebao biti čišći od električnih automobila, ukoliko gledamo automobil kao cjelinu, odnosno nivo emisija koje će imati tokom radnog ciklusa, uključujući gorivo.

O čemu se zapravo radi. Ukratko o benzincu čiji je princip rada identičan onom kod dizelskih motora, odnosno gdje do samozapaljenja smjese zraka i goriva dolazi kompresijom. No, tu će i dalje biti klasične svječice, a kako japanci tvrde pri niskim obrtajima i pri laganijoj vožnji smjesa će se paliti kompresijom, dok će se pri većim opterećenjima u igru uključivati i svječice.

Krajnji rezultat je 20 do 30 posto veća efikasnost od aktuelnog Skyactiv-G benzinca iste radne zapremine. Iz Mazde poručuju kako će novi Skyactiv-X benzinac trošiti manje i od aktuelnih Skyactiv-D dizelaša. Osim toga, dodatkom kompresora, obrtni moment raste za 10 do 30 posto u odnosu na Skyactiv-G benzinac i bit će na nivou Skyactiv-D dizelaša.

Mazdin potez je pomalo neobičan u sveopštoj navali hibridnih i električnih motora, no japanci zapravo žele dokazati da klasični SUS motori, naročito benzinski još uvijek nisu spremni za istoriju, te da u sebi kriju ekološku kompatibilnost.