Kratki Test – Peugeot 301 ALLURE 1.6 BlueHDi 100 EURO 6

1

Peugeotova trovolumenska budžet limuzina 301 od lansiranja 2012. godine prodata je u preko 350.000 primjeraka. Fina brojka za vozilo, koje je prvobitno bilo namijenjeno tržištima u tranziciji i koje ima dosta sličnosti sa limuzinom iz 90-ih Peugeotom 306 sedan, a vremenom se uvuklo pod kožu zapadno-evropskih kupaca.  Osvježenje optike i modernizacija tehnologije pomoći će održati stečeni imidž pogotovo što 301-ica sada izgleda zrelije, privlačnije i modernije.

2Zatezanje kesica ispod podočnjaka na staroj 301-ici značajno je podiglo samopouzdanje male Peugeotove limuzine, koja sad za klasu izgleda zrelije, privlačnije i modernije. Modifikovana svjetlosna tijela i branik, te ubacivanje modernih dnevnih LED svjetla, pomoglo je da, od blago stilizovane limuzine, P301 postane markantniji i svježiji auto za drugo poluvrijeme tržišne utakmice.  Dodajmo da je vanjski dio obogaćen zadnjim svjetlima u 3D efektu, da top verzije mogu biti opremljene novim 16-colnim točkovima, te da su u konfiguratoru dodate nove metalik nijanse plave i sive boje.

3Pored retuširanog lica, druga veća novost i val osvježenja kod ovog modela dolazi kroz modernizaciju tehnologije. Novost i ujedno opcija koju nismo imali na test modelu je multimedijani uređaji sa tablet-om od 7 inča osjetljivim na dodir sa navigacijom. Uz ovaj tablet ”štiklaju” se i druge novotarije kao što je zadnja kamera za parkiranje, za šta sumnjamo da će biti interesa na malim tržištima.

4Unutrašnje dorade su minimalističke prirode. Nijansa materijala i dekoracija na prednjoj armaturi su svježije, dodat je i srednji naslon za glavu na zadnjoj klupi,  grafika instrument ploče je potpuno nova i ujedno preglednija. Spartanska završna obrada sa zašarafljenim sekcijama i tapacirunzima može biti samo prednost na našim cestama i garant da se ništa neće rasklimati, dok se podizači (bez impulsnog aktiviranja i osvjetljenosti tastera za zadnje prozore) nisu pomjerali sa prvobitne pozicije na dnu centralnog grebena. S obzirom da je Dacia napravila pozitivni pomak po ovom pitanju izmjestivši tastere na vrata, to se u PSA nije smatralo neophodnim, što će ima zamjeriti većina kupaca koji po defaultu lijevom rukom po vratima ”nabada” tastere.

5Peugeot je ustvari od početka jedna limuzina koja traži kompromis, koji uključuje navedeni nedostatak sa pozicijom tastera za otvaranje prozora, zatim smještaj komandi za podešavanje el. retrovizora (lijevo ispod volana), na šta se može i zažmiriti, s obzirom da vanjska ogledala ne podešavamo svakodnevno ili pak ispupčenih šarki na poklopcu prtljažnika, koji zahtjevaju čist prolaz između kofera kako bi se uredno poklopila.

6S druge strane, prtljažnik od 506 litara je malo carstvo za putovanje. Dovoljno dubok i širok da proguta sve drangulije jedne četveročlane porodice pri odlasku na odmor ili duže putovanje. Praktičan je i taster na ključu za njegovo brzopotezno otvaranje i to od osnovne opreme Access. Prostora na zadnjoj klupi ima i za osobe višeg rasta, a Peugeotava poslovična udobnost nije izgubila na značaju, iako je riječ o budžet maloj limuzini baziranoj na arhitekteri malog auta.

7Iz oskudne i proračunate ponude motora samo je jedan Euro 6 dizelaš od 73 kW, odnosno 99 KS izvučenh iz 1.6 litara zapremine. Dizelaš nudi prepoznatljive manire u sprezi sa limuzinom mase 1090 kg. U ponudi su istovremeno benzinski Pure Tech 82 i 1.6 VTi 115 sa ručnim i jedini sa automatskim mjenjačem u ponudi. Međutim, dizel je na ovim prostorima tražena roba i nema sumnje da će gurati prodaju. Dizelaš je fino uklopljen sa petostepenim ručnim mjenjačem, hoće lijepo povući u svakoj brzini i na kraju se odužiti sa niskom potrošnjom, svega 10% većom od tvorničkih podataka.

8Ovaj motor (1.6 HDi sa 99 KS) generalno je jednostavan za održavanje. Veliki servis je predviđen tek na 180.000 km ili 10 godina eksploatacije, dok je zamajac jednomaseni i trajna je komponenta  u setu kvačila, koji po potrebi zahtjeva izmjenu seta (lamela+potisna ploča+druk ležaj). Mala opaska ide u paketu sa ovim arhaičnim sistemom kvačila – naviknite se na grublje zvukove prilikom odvajanja pedale kvačila, koju kod modernih dizela upija i eliminiše dvomaseni zamajac.

9Mala preporuka: ako ste potencijalni kupac, birajte obavezno 15-colne točkove (još bolje i ljepše ako imate za doplatu od 807 KM za alu felge. Praktično smo se uvjerili sa dimenzije guma (185/65 R15) znatno bolje upijaju neravne terene i rupe od verzija sa 16-inčnim točkovima uprkos ljepšoj optici vozila, koju Peugeot na najopremljenijoj verziji Allure ukrasio lijepim 16-inčnim ratkapama koje djeluju kao punopravne alu felge.

10Za cijenu nižu od 25 hiljada KM teško je naći konkretniji i kompletniji dizelski auto na tržištu. Na P301 se vrlo lako navići, jer je građen robusno da traje i ne zahtjeva posebna privikavanja, jer jer pojednostavljen  kao auti s kraja 90-ih. Kompromis na detalje je vjerovatno najvažniji korak koji većina budućih kupaca treba izvući iz sebe, poslije je sve stvar navike.

1115TEHNIČKI PODACI

D-Š-V: 4,45 x 1,75 x 1,47 m

Međuosovinski razmak: 2,65 m

Prtljažnik: 506 lit

Zapremina ccm: 1.560

Snaga kW/KS: 73/99 pri 3.750 o/m

Ob. moment: 254 Nm pri 1.750 o/m

Mjenjač: Ručni, 5-stepeni

Ubrzanje: 10,9 s

Max brzina: 183 km/h

Potrošnja: (o/g/p): 3,4/4,6/3,9 lit

Masa: 1090 kg

Tank za gorivo: 50 lit

Dimenzije točkova: 195/55 R16

Garancija: 2 god

Cijena sa doplatama i popustom: 24.889 KM

————————————————

Važnije doplate:

Zadnji parking senzori sa prikazom na ekranu – 469 KM

Siva Artense metalic boja – 825 KM

1213Sve dostupne verzije po redovnim cijenama

 Benzinske verzije

Novi 301 1.2 PureTech 82 Euro 6 Access – 19.338 KM

Novi 301 1.2 PureTech 82 Euro 6 Active – 21.964 KM

Novi 301 1.2 PureTech 82 Euro 6 Allure – 22.864 KM

Novi 301 1.6 VTi 115 Euro 6 Active – 23.690 KM

Novi 301 1.6 VTi 115 Euro 6 Allure – 24.590 KM

Novi 301 1.6 VTi 115 EAT 6 Euro 6 Allure – 27.404 KM

1416Dizelske verzije

Novi 301 1.6 BlueHDi 100 Euro 6 Access – 24.102 KM

Novi 301 1.6 BlueHDi 100 Euro 6 Active – 26.541 KM

Novi 301 1.6 BlueHDi 100 Euro 6 Active – 27.647 KM

1718

Tekst i foto: Admir Muharemović