Test: PEUGEOT 3008 ACTIVE 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start EUR6

1

Zrelost aktuelne Peugeot game okrunjena je sa Crossover modelom 3008. Novi evropski auto godine nudi potpuni zaokret u odnosu na stari model, tačnije, stari i novi Peugeot 3008 kao da se u putu nisu sreli. Prva generacija je bila segmentno nedefinisana lutajući između monovolumena i SUV-a, iako joj se kvaliteta izrade, komfor i Peugeotova poslovična udobnost nisu mogli osporiti.

2Redizajn iz 2014. popravio je dojam, ali i osnovni koncept i dalje je patio od ”vagabundo” efekta. Međutim, i pored svih nedostataka, Peugeot je uspio prodati čak 900.000 primjeraka i to je faktor koji je Francuze natjerao da trezvenije urade drugu generaciju.

3Novi 3008 ne luta, on tačno zna gdje mu je mjesto i ima sve predispozicije da nadmaši prethodnika. Gabariti su mu kompaktniji, a dizajn znatno moćniji i agresivniji. Devet je centimetara duži, dva niži, dok mu je širina jednaka starom modelu. Međuosovinski razmak je povećan 7 cm, a prtljažnik simbolično veći za 8 litara (512-520), ali i dalje pravo utočište za odlazak na odmor bez brige o prostoru.

4Najjači segment prvog 3008 bio je zapravo enterijer. Masivan, inovativan i sa visokim stepenom završne obrade djelovao je kao da sjedite u Audiju. E, sad, Peugeot je morao ponoviti ove reference, što mu je i pošlo za rukom, a cijela slika je podignuta na sljedeći nivo zahvaljujući i-Cockpit koceptu uređenja, koji napreduje iz godine u godinu, a kod verzije 3008 nudi Peugeotov vrhunac unutrašnjeg modernističkog uređenja.

5Minijaturno kolo upravljača ”drži” se samo na dva kraka i osigurava gušt u vožnji jednako kao i kod ostalih modela. Ploča sa instrumentima je remek djelo digitalizacije, a više različitih postavki, rasporeda i boja garancija su da u ovom automobilu nikada neće biti dosadno.

6Masivni aluminijski tasteri ispod centralnog displeja jedina su ”mehanička” ostavština za vozača, koji sve važnije funkcije podešava preko ekrana osjetljivog na dodir, što je postao standard u opremljenijim verzijama vozila PSA grupacije.

7Pri inicijalnom kreiranju modela 3008 iz 2008. godine, stručnjaci u Peugeotu su razmatrali pogon koji je trebao imati i off-road mogućnosti. Klasični 4×4 namjerno je izbjegnut budući da stvara ograničenja, poput rasporeda težine, oduzimanje prostora u unutrašnosti i prtljažniku itd. Novi model nasljeđuje ovaj koncept i ostaje pri osnovnom prednjem pogonu, koji je takođe potpomognut elektronikom Grip Control kao doplatnom opcijom, a cijena varira od 750 do 1482 KM, zavisno od osnovnog nivoa opreme vozila.

Zanimljivo, malo snijega koji nas je osvježio krajem februara pokazalo je da testni model sa prednjim pogonom ima potencijalni problem sa proklizvavanjem i zato bi ovaj auto bilo grijeh konfigurisati bez Grip Controla, koji je u ovoj generaciji stepen bolji.

8Vožnja sa novom 3008-icom na račun nižeg težišta i šireg traga točkova zadržava dobre vozne osobine sa akcentom na udobnosti na dužim relacijama. Iako koristi istu modularnu platformu EMP2 kao kompaktni 308,  novi 3008 dodatno donosi sve prednosti crossover segmenta – povišen i pregledan položaj, robusniji ovjes i psihološki osjećaj veće sigurnosti. Nema za njega prostora u blatu ili na skliskim podlogama gdje 4×4 pogon dobija poene, silazak sa asfalta svodi se na izletišta i utabane planinske staze, gdje beneficije dolaze od povišene podnice (219 mm) i masivnih guma koje minimalno prenose trenje u unutrašnjost.

9Poslije nižerangiranih modela 2008 i 308, nova 3008-ica pogonjena sa 1.6 BlueHDi dizelašem od 120 KS nudi najbolju autonomiju. Krenuli smo od potrošnje, jer smo kod manjih modela očekivali niži prosjek, no, najveći od njih je to ponudio. Tačnije, prosjek od 6,2 litra je otprilike isti kod sva tri modela, ali pobjednik na račun mase i većeg aerodinamičkog otpora je 3008. Zahvaljujući odnosima u 6-stepenom ručnom mjenjaču ovaj model sa 120 konja je solidno pokretljiv, uvjerljiv je kod preticanja i na kraju nerastrošan iako ima tank za gorivo zapremine od svega 53 litra.

10Sudeći po prethodniku Peugeotov imidž u ovom pomodnom crossover segmentu je jako dobar. Nova generacija je sasvim drugačiji i znatno zreliji auto sa nizom savremenih sistema pomoći u vožnji sa ukupnim dojmom poželjnog vozila. Klasa kompaktnih crossovera vozi uzlaznom putanjom u Evropi i svaka nova generacija bez obzira na ”bedž” nudi funkcionalnost, praktičnost i moć na svoj način. Novi 3008 nudi potpun paket, iako se recimo cjenovno našao na terenu nenadmašnog Qashqaija. (AdM)

11TEHNIČKI PODACI

Motor: četiri cilindra u redu

D-Š-V: 4,45 x 2,1 x 1,62 m

Međuosovisnki razmak: 2,68 m

Prtljažnik: 520 lit

Zapremina motora (ccm): 1.560

Snaga kW/KS: 88/120 pri 3.500 o/m

Ob. moment: 300 Nm pri 1.750 o/m

Mjenjač: Ručni, 6-stepeni

Ubrzanje: 11,2 s

Max brzina: 189 km/h

Potrošnja: (o/g/p): 3,5/4,7/3,5 lit

Masa: 1.375 kg

Tank za gorivo: 53 lit

Dimenzije točkova: 215/65 R17

Garancija: 4 god/120.000 km

Cijena test modela po cjenovniku: 50.924 KM

Cijena sa popustom: 47.867 KM

————————————————

Opcijska oprema:

-El. preklopivi vanjski retrovizori (356 KM)

-Profilirani alu uzdužni krovni nosači (394 KM)

-Zatamnjena zadnja stakla (356 KM)

-NAVIGACIJA 3D (2.063 KM)

-Prednji parking senzori (375 KM)

-17″ alu felge “Chicago” (225 KM)

-Paket “Sigurnost” (769 KM)

-Metalik boja (1.032 KM)

12Sve dostupne verzije po redovnim cijenama

Benzinske verzije

1.2 PureTech 130 S&S Access – 38.245 KM

1.2 PureTech 130 S&S Active – 41.996 KM

1.2 PureTech 130 S&S Allure – 45.373 KM

1.2 PureTech 130 S&S GT Line – 50.624 KM

1.2 PureTech 130 S&S EAT6 Active – 44.810 KM

1.2 PureTech 130 S&S EAT6 Allure – 48.186 KM

1.2 PureTech 130 S&S EAT6 GT Line – 53.438 KM

1.6 e-THP 165 S&S EAT6 Active – 49.499 KM

1.6 e-THP 165 S&S EAT6 Allure – 52.875 KM

1.6 e-THP 165 S&S EAT6 GT Line – 58.127 KM

13Dizelske verzije

1.6 BlueHDi 100 S&S Access – 39.370 KM

1.6 BlueHDi 100 S&S Active – 43.122 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S Access – 41.058 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S Active – 44.810 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S Allure – 48.186 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S GT Line – 53.438 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 Active – 47.623 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 Allure – 51.000 KM

1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 GT Line – 56.251 KM

2.0 BlueHDi 150 S&S Active – 47.623 KM

2.0 BlueHDi 150 S&S Allure – 51.000 KM

2.0 BlueHDi 150 S&S GT Line – 56.251 KM

2.0 BlueHDi 180 EAT6 S&S GT – 65.442 KM

*EAT6  – Automatski mjenjač

14151617