TEST Peugeot 508 Allure 2.0 HDi BlueHDi 180 EAT Stop&Start Euro6

1

Drska i podmukla utakmica igra se u srednjoj klasi zadnju deceniju. Peuegot je svoju igru i taktiku sa modelom 508 složio tako da objedinjuje srednju i višu srednju klasu, te na taj način konkurentnije napada rivale i masovnije privlači publiku. Međutim, pročitani protivnik lagano gubi posjed. Nakon četiri godine dobrih igara i neophodnog podmlađivanja kroz optičko osvježenje i tehnološku evoluciju, rivali poput: Passata, Insignije i Superba su stekli prednost, iako cijenom ne mogu parirati.

2Zreliji dojam Peugeot 508 ostavlja sa restilizovanim prednjim krajem, koji za klasu ”šije” modele proizvedene u periodu 2011-2014, iako je dizajn stvar čistog ukusa. Prethodniku su osporavali nedorečenost i bljedoću prednje maske i izgleda svjetlosnih tijela, koju je gajio agresivni 407. Dobar dio inspiracije za vizuelno dotjerivanje dizajneri su pronašli u modelu 308, pa su nova maska hladnjaka i ”urezani” dizajn farova po defaultu sjeli na prednji dio 508-ce s modelskom 2015. godinom.

3Po sličnom nizu podmlađivanja enterijer je ”naoko” dotjeran, iako su glavne novosti vezane za infotaintment sistem. Update je sofwara je učinjen brže i jednostavnije od hardwera, pa 508 sad praktičnije i potpunije dozira informacije preko centralnog ekrana.

4Međutim, modernizacija centralnog grebena nije izvršena u potpunosti kao recimo u maniru 308-ice sa pročišćenom konzolom. Ovdje još uvijek vlada konzevativno uređenje, s obzirom da su kontrole klimatizacije i radio uređaja ostale na nivou starog modela.

5Šta nije popravljeno? Potpuno nepraktičan ”deck” ispod volana sa vozačeve lijeve strane na kojem se deaktiviraju start/stop funkcija i ESP sistem su vjerovatno i najveći promašaj još od izvornog modela iz 2011, koji nažalost nije ispravljen.

6S druge strane, prostrani enterijer i udobnost još uvijek kriju tajnu ugođenosti kod ovog modela u odnosu na konkurenciju. Ugođaj tamno sive boje sjedišta, tapacirunga, te dekoracija u izradi hroma i piano laka djeluje poput luksuzno uređenog dnevnog boravka.

7Dvolitreni HDi od 180 KS sa Euro 6 normom najjači je agregat uopšte u ponudi Peugeot prodajne mreže na bh. tržištu. Jako je tih od prvog paljenja i obzirom na masu vozila i automatski mjenjač sa šest brzina s kojim je standardno uparen, primjetno ekonomičan.

8U poređenju sa bratskim modelom DS5 sa istom konjicom i takođe automatskim mjenjačem, motor je manje agresivan, jer upravo mjenjač nije adrenalinski kalibriran. Update-ovana automatika nije na nivou naprednih i energičnih mjenjača sa dvostrukim kvačilom ala DSG kod Passata, ali sasvim korektno obavlja promjene brzina bez suvišnih trzanja i zapinjanja.

9Standardno, pored vožnje u normalnim uslovima, automatski mjenjač je moguće ubaciti u Sport režim sa malo više režanja u višim obrtajima između šaltanja ili vožnju prilagođenju lijenom ”puzanju” po zimskim uslovima.

10Peugeotova perjanica je veliki kalibar, i pojavom i gabaritima. Zanimljivo, iako modeli ovih gabarita poprilično smaraju u neprirodnom korištenju u gradskoj zoni, upravljanje 508-icom  ipak nije toliki teret. To i jeste nekakva mala prednost. Na magistralnoj cesti se osjeti masa veća od 1,5 tona, ali ne i pretilost, jer ”zlatni” dizelaš od 180 KS poprilično dobro podnosi dobro raspoređenu masu. Ipak, dinamičnija vožnja po bržim krivinama donosi primjetno naginjanje i ono tipično ”valjanje” francuski mekše podešenog ovjesa, a nedostaje i preciznijeg doziranja upravljačem. Izlaskom na autoput i linearnu vožnju pravcem kreće plovidba praćena poprlično zdravim dizelašem, a navedni nedostaci se brišu, jer ovjes ne trpi agresvnije bočne sile.

11Istovremeno, dizelaš vuče zdravo čak do 230 km/h, a temeljitija izolacija putničkog prostora u odnosu na prve modelske godine zadržava grubu buku van kabine i to je još jedan dolaz da 508-ica ima dokazano zreliji i kvalitetniji nivo gradnje u poređenju sa nekadašnjim modelom 407.

12Peugeotova službena potrošnja (5,1 lit. prosječno) gubi još jednom zdravorazumsko uporište, ali, držeći se realnih brojki za limuzinu ovih gabarita, mase, snage i automatskog mjenjača, 8 litara u prosjeku (jesenji režim sa višim temperatutnim prosjekom) je fantastičan rezultat, koji je na rubu ekonomičnog.

13U pogledu finansija novi uvoznik Peugeota za BiH zadnjih godinu dana pravi primamljive ponude i atraktivne skale s popustima. Navedeni model sa redovnom cijenom od 58.769 KM i  više od 4.000 KM vrijednosti dodatih opcija uz grandiozni popust moguće je ”pazariti” za 51.783 KM do registracije. Ovaj model ima svoje reference, a cijena mu je jedna od istaknutijih s kojom u poznim godinama drži svoj skromni dio tržišnog udjela i nemoćno prepušta veći tržišni dio i bolji tržišni status Passatu, Insigniji i Superbu. (AdM)

14TEHNIČKI PODACI

Motor: četiri cilindra

D-Š-V: 4,83 x 2,07 x 1,46 m

Međuosovisnki razmak: 2,82 m

Prtljažnik: 530 lit

Zapremina motora (ccm): 1.997

Snaga kW/KS:130/180 pri 3.750 o/m

Ob. moment: 400 Nm pri 2.000 o/m

Mjenjač: Automatski, 6-stepeni

Ubrzanje: 8,5 s

Max brzina: 230 km/h

Potrošnja: (o/g/p): 3,8/4,2/5,1 lit

Masa: 1.540 kg

Tank za gorivo: 72 lit

Dimenzije točkova: 215/55 R17

Garancija: 4 god/120.000 km

Cijena test modela sa popustom: 51.783 KM

————————————————

U cijenu ključene doplate:

LA05 – FULL LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa

dugih na kratka svjetla (SMARTBEAM) (2438 KM)

UB07 – Prednji parking senzori + električno preklopivi vanjski

FULL LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa

dugih na kratka svjetla (SMARTBEAM) (2438 KM)

FULL LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa

dugih na kratka svjetla (SMARTBEAM) (2438 KM)

FULL LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa

dugih na kratka svjetla (SMARTBEAM) (2438 KM)

FULL LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa

dugih na kratka svjetla (SMARTBEAM) (2438 KM)

-Full Led prednji farovi + aut. prilagođavanje – 2.483 KM

Prednji parking senzori + električno preklopivi vanjski

-Retrovizori + sistem za kontrolu mrtvog ugla + kamera

za pomoć pri parkiranju + retrovizori sa osvjetljenjem – 1.135 KM

-Specijalna metalik boja – perla bijela – 1587 KM

pri vožnji unazad + vanjski retrovizori sa osvjetljenjem (1.135 KM

15Sve dostupne verzije po redovnim cijenama

 Benzinske verzije

1.6 e-THP 165 Stop&Start Euro 6 Active – 47.179 KM

1.6 e-THP 165 Stop&Start Euro 6 Allure – 51.644 KM

1.6 e-THP 165 AUTOMATIK Stop&Start Euro 6 Active – 49.467 KM

1.6 e-THP 165 AUTOMATIK Stop&Start Euro 6 Allure – 53.933 KM

16Dizelske verzije

1.6 BlueHDi 120 Stop&Start Euro 6 Active – 47.192 KM

1.6 BlueHDi 120 Stop&Start EAT6 Euro 6 Active – 49.647 KM

2.0 BlueHDi 150 Stop&Start Euro 6 Active – 50.193 KM

2.0 BlueHDi 150 Stop&Start Euro 6 Allure – 54.569 KM

2.0 BlueHDi 180 Stop&Start EAT6 Euro 6 Allure – 58.769 KM

2.0 BlueHDi 180 Stop&Start EAT6 Euro 6 GT – 68.333 KM

17181920