TEST Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 Start&Stop Euro6

1

Konkretniji od 208-ice, a povoljniji od 308-ice

Tržište crossovera na bazi gradskih modela uzima sve više maha. Zrelost Peugeotovog modela 2008 motivisala je dizajnere i inžinjere da optički podmlade i tehnički dotjeraju ovaj privlačni mali crossover, koji od prvog pojavljivanja djeluje konkretnije i privlačnije od većine rivala.

2Izmiksani stil gradskog i nazovi terenskog vozila po novoj klasnoj nomenklaturi označen je kao crossover. Veća, robusnija i svestranija 208-ca sa višom i preglednijom tačkom sjedenja, te mrvu više prostora u kabini i gepeku, poznata je kao Peugeot 2008. Francuzi su sa ovim modelom ponudili opciju 3u1, jer pored uloge urbanog i SUV vozila, 2008-ca službeno mijenja i istovremeno nadopunjuje gamu kao karavanska izveba.

3Ovaj model zvanično egzistira od 2013, a Peugeotov je ozbiljan odgovor na konkurentske modele: Renault Captur, Nissan Juke, Suzuki Sx4, Opel Mokku, Fiat 500X, Mazda CX-3, Citroen C4 Cactus itd. Zanimljivo da se u ovoj vrelini tek trebaju priključiti modeli iz VW grupacije, a iako nije bio posebna prijetnja, spoment ćemo da se odlukom GM-a, nakon kratke egzistencije na tržištu, povukao Mokkin tehnološki blizanac Chevrolet Trax. Dake, košnica je već puna, a u nadolazećim godinama će se dodatno puniti.

4Po uvriježenim zakonima tržišta, nakon polovine odsluženog staža, dolazi lagano podmlađivanje i tehnički update s kojim svaki model dobije nove adute i adekvatnije ”preživi” tranziciju do lansiranja potpuno nove generacije. Takav zahvat nakon više od pola miliona prodatih jedinica zasluženo je dobila 2008-ca.

5Šta je konkretno novo na ovom modelu? Robusnija i ujedno agresivnija prednja maska, te ”urezaniji” farovi došli su kao mimikrija sa aktuelnim korporativnim dizajnom, koji povezuje skoro sve nove Peugeot modele. Nazad su sada svjetlosna tijela sa 3D efektom, koja potvrđuju modernu orijentaciju. Novi izgled je atraktivniji i više muževniji, a podjednako je privlačan i muškim i ženskim vozačima.

6I dok se ”izlog” mogao dodatno uljepšati, unutrašnjost je ostala netaknuta. Budući da je infotaintment u centru pažnje kod svih modernih vozila, kod ovog modela pažnju prevashodno privlači maleni volan koji se brzo uvlači pod kožu, a nakon kojeg svaki standardni djeluje kao da golemu tepsiju držite u rukama. Vozač se brzo navikne i na povišen položaj sjednja, što je jedna od prednosti crossover klase. Kako se maleni 208 drži ispod 4 metra dužine, 2008 se protegao na  4,16m, a to već donosi nešto malo veći prostor u oba reda sjedenja i porast prtljažnika sa 285 na 360 litara.

7Manevrisanje sa 2008-com prolazi lagodno i ležerno, jer su i dalje u pitanju gabariti prilagođeni urbanim sredinama. S druge strane, pogonjen najjačim dizelašem od 120 konja nije u podređenom položaju na brzim dionicama, gdje se svakako osjeti karakter crossovera, što legitimiše njegovu svestranost. Dakle, ovaj model zaista može biti punopravni porodični ili zahvalan putni auto.

8Ako uzmemo u obzir Peugeotovu novu orijentisanost ka sportskom duhu uz zadržavanje prepoznatljive i tradicionalne udobnosti, nemoguće je pronaći ozbiljniju manu kod ovog modela. Međutim, na odabir motora se lako ”okliznuti”. Naime, nakon iskustva sa 308-com, i kod 2008-ce pogonjenje najjačom dizelskom verzijom od 120 KS naišli smo na problem s potrošnjom, dijelom indirektno pojačanom zbog malog 45-litarskog tanka za gorivo.

9Ovaj auto sa 120 dizelskih konja i 6-stepenim ručnim mjenjačem je izuzetno agilan, ali i jednako tako žedan. Odvrnete li brzinu iznad 130 km/h na autocesti kazaljka goriva će intenzivnije početi da pada, jer visina povećava otpor zraka, dok i u gradu u vožnji standardnim špicama dizelaš nije ni blizu ekonomičan spram tvorničkih podataka uprkos serijskoj start-stop funkciji. Na testu od okruglo 1.000 kilometara, uglavnom pređenih umjerenijim tempom, zabilježili smo prosjek od 6 litara, što ”naprvu” ne zvuči puno, ali fabričko mjerenje od 3,7 litara na svakih 100 pređenih kilometara se čini kao bajka.

10Nećemo se baviti potrebama pooštrenijih standarda testiranja potrošnje o kojima se već intenzivno govori, već zaključiti da bi potrošnja kod ovog modela morala biti niža, a dobro bi došao i bar 5 litara veći tank za gorivo. Ako bi već birali dizelsku verziju, osnovni HDi sa 75 KS bi otpisali, ali bi razmislili o srednjem i sve prisutnijem HDi-u od 100 konja, koji se u praksi pokazao ekonomičnijm, te ujedno i 1.500 KM povoljnijim od najjačeg dizela od 120 KS.

11Pogled na cjenovnik, opremu i opcije pozicionira 2008 između bratskog 208 i kompaktnog 308, tačnije bliži je 308-ici. Ovaj crossover je konkretniji od 208-ce, ali je cijenom ispod 308-ce. Međutim, ovaj odnos u praksi ne važi na bh. tržištu, jer je ovdašnji trend kupovine novog automobila podređen klasičnim oblicima, dok ”mješanci” još uvijek nisu počeli cijediti svoj potencijal. Analogno tome, u prodajnoj strukturi Peugeota na bh. tržištu, model 2008 još uvijek egzotika, koja ne može protiv modela: 208, 301, 308 i 508, koji su još uvijek prodavaniji. (AdM)

TEHNIČKI PODACI

Motor: četiri cilindra, 1.560 ccm

D-Š-V: 4,16 x 2,0 x 1,56 m

Međuosovisnki razmak: 2,54 m

Prtljažnik: 360 lit

Zapremina motora (ccm): 1.560

Snaga kW/KS: 88/120 pri 3.750 o/m

Ob. moment: 300 Nm pri 1.750 o/m

Mjenjač: Ručni, 6-stepeni

Ubrzanje: 9,6 s

Max brzina: 192 km/h

Potrošnja: (o/g/p): 3,3/4,3/3,7 lit

Masa: 1.200 kg

Tank za gorivo: 45 lit

Dimenzije točkova: 205/50 R17

Garancija: 4 god/120.000 km

Cijena test modela po cjenovniku: 43.411 KM

Cijena sa popustom: 35.814 KM

————————————————

Uključene važnije doplate:

17” alu felge – 477 KM

Metalik boja – 782 KM

Panoramski stakleni krov – 1.335 KM

12131415

Sve dostupne verzije po redovnim cijenama

 Benzinske verzije

1.2 PureTech 82 Euro 6 Access – 26.465 KM

1.2 PureTech 82 Euro 6 Active – 28.944 KM

1.2 PureTech 82 Euro 6 Allure – 32.183 KM

 1.2 PureTech 82 Stop&Start Euro 6 Active – 30.091 KM

1.2 PureTech 82 Stop&Start Euro 6 Allure – 33.330 KM

1.2 PureTech 110 Stop&Start Euro 6 Active – 31.142 KM

1.2 PureTech 110 Stop&Start Euro 6 Allure – 34.381 KM

 1.2 PureTech 110 Stop&Start EAT 6 Euro 6 Active – 33.956 KM

1.2 PureTech 110 Stop&Start EAT 6 Euro 6 Allure – 37.194 KM

1.2 PureTech 130 Stop&Start Euro 6 Active – 32.080 KM

1.2 PureTech 130 Stop&Start Euro 6 Allure – 35.318 KM

 Dizelske verzije

1.6 BlueHDi 75 Euro 6 Access – 30.179 KM

1.6 BlueHDi 75 Euro 6 Active – 32.658 KM

 1.6 BlueHDi 100 Euro 6 Access – 33.736 KM

1.6 BlueHDi 100 Euro 6 Active – 34.918 KM

1.6 BlueHDi 100 Euro 6 Allure – 38.157 KM

 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start Euro 6 Active – 36.471 KM

1.6 BlueHDi 120 Stop&Start Euro 6 Allure – 39.710 KM