TEST – Renault Kadjar Xmod Energy dCi 110

Renault Kadjar 10

Nakon izuzetnog uspjeha postignutog sa gradskim crossover modelom Captur, Renault je isti recept odlulčio isprobati i u uvijek popularnoj kompaktnoj klasi. Tako nam je stigao interesantan automobil zvučnog imena Kadjar (Kađar), nastalog kombinacijom riječi quad, što aludira na maksimalno zabavno i probojno vozilo sa pogonom na sve točkove, te jar, izvedenice francuske riječi koja znači agilnost. Ipak, nije tajna da je novi francuski crossover ništa drugo no brat blizanac planetarno izuzetno popularnog Nissana Qashqai, s kojim dijeli CMF platformu.

Renault Kadjar 15Renault u svoj prvi crossover C segmenta gleda kao na veliki generator rasta globalne prodaje i profitabilnosti, jer konačno ima model u izuzetno popularnoj klasi vozila, koja čini 25 posto globalne prodaje i čak 30 posto prodaje u Kini. Zbog toga se Kadjar i proizvodi na dva kraja svijeta. Evropske verzije tako dolaze iz pogona Palencia u Španiji, dok se kineske izvedbe proizvode lokalno u pogonu Wuhan, što automobil čini cjenovno pristupačnijim.

Renault Kadjar 12Dizajnersku je inspiraciju Kadjar imao u konceptnim modelima DeZir i Kwid, ali i u samom Capturu, naročito kad se pogleda prednji dio, dok je stražnji dio pak inspirisan modelom Clio. Konačan rezultat je tipično atraktivan Renault. No, Kadjar nije samo lijep. Sa dostatnim razmakom od tla, naglašenim plastičnim zaštitama (paket Xmod)  i velikim napadnim i odlaznim uglovima Kadjar poziva i na izlet izvan asfaltiranih cesta, a za razliku od “šminkerskog” Captura, posjeduje i opcijski pogon na sve točkove, preuzet iz Qashqaija.

Renault Kadjar 13Enterijer Kadjara je uređen ozbiljno, skladno i sa nekoliko prepoznatljivih detalja, a vrijedi izdvojiti mesnato i na dnu blago podrezano kolo upravljača, veliki 7-inčni TFT ekran R-Link 2 multimedijalnog sistema sa glasovnim upravljanjem i masivnu ručicu mjenjača, ispod koje se nalazi selektor pogona. Renault se hvali, kako je kvaliteta korištenih materijala izuzetna i bolja od one u Capturu, no tu i tamo se ipak pojavi poneki cvrčak, prvenstveno iz plastike centralne konzole. U odnosu na cijenu vozila pomalo neočekivano, no ni konkurenti nisu bezgrešni.

Renault Kadjar 3Zanimljivo je da je Kadjar dimenzijama (dužina 4,450 mm, širina 1.840 mm, visina 1.600 mm) veći od Nissana Qashqai, te nudi i 42 litre više putničkog prostora, odnosno ukupno 472 litre osnovne zapremine (1.478 litara maksimalne zapremine), a tu je i 30 litara prostora u raznoraznim pretincima za sitnice. To je prava porodična mjera. Nema sumnje, Kadjar je dizajnerski izuzetno atraktivan, naglašeno prostran i uzorno udoban francuski crossover.

Renault Kadjar 4Što se tiče opremljenosti, Kadjar je dostupan u kombinaciji sa četiri nivoa opreme: Life, Zen, Xmod i Bose Edition, te uz 10 opcijskih tematskih paketa. No, već standardni paket opreme Life donosi izuzetno bogatu opremu, kao što je ESP-elektronski sistem za kontrolu stabilnosti vozila, ASR-sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova, HSA-pomoć pri kretanju na uzbrdici, sistem aktivne pomoći pri kočenju u nuždi, 7-inčni ekran u boji, tempomat i limitator brzine, klima uređaj, automatska parking kočnica, LED dnevna svjetla, handsfree telefoniranje uz bluetooth i USB.

Renault Kadjar 7Ponudu agregata za KADJAR otvara turbobenzinski Energy 1.2 TCe sa 130 KS, dostupan uz prednji pogon ili Renaultov napredni sistem prilagođenijeg prijanjanja na podlogu Extended Grip. Od dva dizela, ulazni Energy 1.5 dCi sa 110 KS takođe je rezervisan samo za verzije sa prednjim pogonom ili opciono uz Extended Grip od treće razine opremljenosti Xmod, dok se  najjači dCi 130, uz ”blaži” pogonski sistem Extended Grip, može konfigurisati i uz 4WD pogonski sklop, a isti je dostupan je isključivo uz opremljenije izvedbe opreme Xmod i Bose Edition. Svi agregati serijski su opremljeni stop&start sistemom i ručnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa, dok je automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom EDC dostupan samo uz Energy dCi 110.

Renault Kadjar 8Testni model bio je pokretan 110 KS jakim dCi-jem i Extended Grip sistemom pogona. U pitanju je elektronski kontrolisan sistem kontrole trakcije s kojim se u uslovima slabijeg prijanjanja dodatno može regulisati način na koji će se obrtni moment prenositi na prednje točkove. U Renaultu su se odmah ogradili naglasivši da Extended Grip Kadjara neće pretvoriti u terenski automobil, no prednosti ovakve vrste pogona su brojne, naročito na zasnježenim cestama.

Renault KadjarU vožnji se Kadjar se ponaša poput većine automobila s prednjim pogonom, predvidljivo i upravljivo, no isto tako se zbog mesnatih guma i mekanog ovjesa, ali i mase od 1.400 kg voli i zaljuljati, što jeste malo neugodno, ali ne utiče na standardno solidnu upravljivost. U konačnici je Kadjar predvidljiv i razmjerno udoban putnički automobil, koji se najbolje snalazi na otvorenoj cesti.

Renault Kadjar 2Na višestruko dokazan i opjevan 1.5 litarski dCi ne treba trošiti previše riječi. U gradu je okretan i razmjerno štedljiv, a na otvorenom putu ugodan i dovoljno prigušen. Ok, možda mu treba malo vremena da se zaleti, ali sve je to u granicama normale. Uz dobar motor ide i solidno proračunat 6-stepeni ručni mjenjač, a sve skupa besprijekorno je zvučno izolovano i ide u prilog višesatnim putovanjima bez zamora. U svakom slučaju, mali dCi se u velikom crossoveru ponaša uzorno i udovoljava zahtjeve većine prosječnih, porodično nastrojenih vozača, koji će ipak ponajviše cijeniti prosječnu potrošnju od 5 litara na 100 km.

Renault Kadjar 14Avantura sa Kadjarom može početi već za 37.900 KM, koliko košta osnovni i primamljivo opremljeni benzinski model Life Energy TCe 130. Osnovni dizelski model Life Energy dCi 110 košta 42.180 KM, dok za testni Xmod Energy dCi 110 treba izdvojiti 46.589 KM. Uz poneki dodatak poput metalik boje, sistema pomoći pri parkiranju i R-Link2 navigacionog sistema, ta brojka raste na preko 49.000 KM, a to je već ozbiljna brojka. Garancija od 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara je standard, baš kao i mnogo elegantnija ključ kartica, koju ćete sada s ponosom staviti kao statusni simbol na stol u omiljenom kafić.

Renault Kadjar 6Renault Kadjar 5