TEST – RENAULT MEGANE COUPE GT LINE 1.6 DCI

Megane Coupe GT Line dCi

Prvo da pojasnimo smisao ovog automobila. Sanjate rabijatni Megane R.S. ali za isti naravno nemate novca. Pored toga, želite i imati razmjerno udoban i upotrebljiv automobil, odnosno ne treba vam klasična „tvrda“ jurilica. Na kraju ne želite baš svakodnevno voziti automobil sa 265 rastrošnih turbobenzinskih konja, već nešto „prizemnije“, po mogućnosti čak i dizel. Zvuči nespojivo?

Megane Coupe GT Line dCi 2E tu u priču ulazi posebno osmišljen paket opreme GT Line, dostupan u kombinaciji sa svim karoserijskim izvedbama francuskog kompaktnog modela (Berline, Coupe, Grandtour i Coupe-Cabriolet), koji na neki način premoščuje jaz između standardnog i vrhunskog Megana R.S., te izvana donosi atraktivne aerodinamičke dodatke i velike točkove, a iznutra sportski profilisana sjedišta i kvalitetne materijale. I to je sve.

Megane Coupe GT Line dCi 3Podsjetimo, krajem 2011. godine na testu smo imali isti ovakav automobil ali pokretan baznim 1.6 litarskim benzincem. Mnogi su ga tada opisali kao „gulaš bez mesa“ ili „forma bez sadržaja“, što generalno i nije greška, ali očigledno je da je ovom automobilu „šminka“ najbitnija, odnosno namijenjen je kupcima koji žele da im automobil izgleda atraktivno i sportski, iako je pod prednjim poklopcem neki sasvim običan motor.

Megane Coupe GT Line dCi 4Sada je priča malo drugačija. Na testu je bila najsvježija verzija (faza 3), koja donosi novi korporativni prednji kraj sa velikim tvorničkim logom, po uzoru na konept DeZir. No, prava poslastica krila se pod prednjim poklopcem. Tamo je „disao“ najnoviji 1.6 litarski dCi sa 130 KS. To je pravi biser moderne strojogradnje i još jedan dokaz sveobuhvatne downsizing manije. Jedna od tehničkih poslastica je i sistem rekuperacije kočione sile, odnosno dopunjavanje akumulatora prilikom kočenja.

Megane Coupe GT Line dCi 5U odnosu na 1.9 litarski dCi kojeg zamjenjuje, novi dizelaš iz manje zapremine izvlači više resursa i to zahvaljujući tehničkim finesama poput četiri umjesto dva ventila po cilindru, recirkulaciji izduvnih gasova i slično, a zbog serijskog start%stop sistema trebao bi biti i razmjerno štedljiv, pa Renault u prosjeku obećava tek 4 l/100 km. U stvarnosti je to naravno teško postići. Ipak, u ovom sportski nastrojenom Megane-u je pravi pogodak jer nudi razmjerno brzu vožnju po nižoj tarifi.

Megane Coupe GT Line dCi 6Baš tako, sa ovim ćete automobilom bez problema biti prvi na semaforu, no tada neće biti pretjerani štedljivac. Gradska stani-kreni vožnja i malo jača startovanja, rezultiraju potrošnjom od nekih 7 do 7,5 litara. Zvuči mnogo, ali to je rezultat prilične agresivnosti. Uz malo pažnje ova brojka može sigurno biti mnogo manja. Dokazuje to normalna vožnja magistralom, koja je nakon nekih 500 km završila sa potrošnjom od 4,4 l/100 km. To je za sportski nastrojen automobil sa 130 KS zaista malo.

Megane Coupe GT Line dCi 7S druge strane, sa ovim se automobilom može biti razmjerno brz, jer ubrzanje do 100 km/h traje 9,8 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 200 km/h. Većini vozača više nego dovoljno. Sam šestostepeni mjenjač, kratkih i preciznih hodova odlično leži u ruci, pa njegova prekomjerna upotreba u potrazi za sportskom vožnjom nije problematična. Oduševljavaju i kočnice, koje suvereno zaustavljaju automobil u svakom trenutku i ne pokazuju znakove umora.

Megane Coupe GT Line dCi 8Dizajnerski gledano, Megane Coupe GTLine krase specifični sportski detalji kako izvana, tako i iznutra, koji ga jasno diferenciraju od klasičnog Megana. Na prednjem dijelu vozila ističe se sportski profilisan branik sa velikim otvorima za zrak i zatamnjenim kučištima svjetala, dok stražnji dio krasi napuhan i detaljno stilizovan branik, u koji je inkorporiran i decentni difuzor zraka.

Megane Coupe GT Line dCi 9Sve navedeno zaokružuju zatamnjeni 17-inčni Celsium naplatci sa pneumaticima dimenzija 205/50 R17, metalizirana kučišta retrovizora i GT oznaka na poklopcu prtljažnika. Berline, Coupe i Grandtour izvedbe također posjeduju i 12 mm niži sportski ovjes, koji nudi osjetno bolje vozne osobine, u šta smo se i uvjerili.

Megane Coupe GT Line dCi 10Naime, ovaj se Megane vozi sjajno i ovjes definitivno nadilazi pogonski agregat, te je sposoban da izdrži i daleko jače benzince ili dizelaše. U slučaju da pretjerate, stvar spašava sistem za kontrolu stabilnosti, koji prilikom angažovane vožnje radi prekomjerno.

Megane Coupe GT Line dCi 11U unutrašnjosti GT Line paket donosi nekoliko detalja, specifičnih za vrhunski Megane R.S., kao što su školjkasta prednja sjedišta sa dodatnom bočnom potporom, aluminijske papučice nožnih komandi, instrument tabla sa analognim brojačem obrtaja, kožni upravljač i ručica mjenjač i slično. Osim toga, za ekskluzivnost se brinu i kvake, otvori ventilacije i umeci na prednjoj konzoli od poliranog karbona, te GT bedževi na oblogama vrata, naslonima za glavu i prednjoj konzoli.

Megane Coupe GT Line dCi 12Kada je u pitanju ponuda prostora, akcenat je stavljen na vozača i suvozača. Zbog coupe forme i debelih prednjih sjedišta, na zadnjoj klupi ne treba očekivati čuda, ali će se za sitnije muškarce, žene, a naročito djecu ipak naći mjesta, dok je prtljažnik sa 377 litara (991 sa preklopljenom stražnjom klupom) dovoljan za svakodnevne potrebe, mada mu je otvor prilično uzak.

Megane Coupe GT Line dCi 13Cijena testnog vozila formirana je na sljedeći način. Megane Coupe GT Line Energy dCi košta ponosnih 42.128 KM. Kao takav donosi potpuni opremu koja ozmeđu ostalog uključuje ABS + sistempomoćiprinaglomkočenju (BAS), ESP sistem za kontrolu stabilnosti vozila + sistem protiv proklizavanja (ASR), zračni jastuk za vozača i suvozača, bočne zračne jastuke i zračne zavjese, handsfree karticu za otključavanje i pokretanje vozila, putni kompjuter, automatski dvozonski klima uređaj, Radio CD MP3 4x15W sa komandama na upravljaču, Bluetooth i USB konekcijom, električni progresivni servo upravljač, tempomat i limitator brzine, vozačevo sjedište podesivno po visini i nagibu i u leđnom dijelu, upravljač podesiv po visini i dubini, kolo upravljača i ručicu mjenjača presvučene kožom, prednja RS sjedišta, električno podesive i preklopive vanjske retrovizore, pomoć pri parkiranju straga, dodatno zatamnjeno stražnje i bočna stakla, te 17-inčne Celsium aluminijske naplatke.

Megane Coupe GT Line dCi 14Na to je dodat PaketR-LINK – Multimedijski sistem R-Link s ugrađenim ekranom na dodir 7″ s funkcijama MP3 AUX Bluetooth USB + navigacijski sistem TOM TOM + Kartografija cijele Evrope + povezanost s internetom vrijedan 1.350 KM, zatim paket EASY – Renault kartica “Slobodne ruke” + Automatska parking kočnica + Pomoć pri kretanju na uzbrdici, koji košta 801 KM, te metalik boja vrijedna 1167 KM. Sve zajedno rezutiralo je cifrom od ponosnih 45.446 KM. Mnogo je to novca za dizelski sportski automobil, pa Renault uvoznici nude i popust od 2.750 KM, nakon kojeg automobile košta 42.696 KM.

Megane Coupe GT Line dCi 15Puno ili malo, odlučite sami. No, nije to velika svota za imućnije mlade ljude, kojima je potreban dizajnerski atraktivan automobil, koji ne mora nužno imati 200 KS i više pod pred njim poklopcem. Još kad se uzme u obzir kompletna oprema, kojoj gotovo ničeg ne manjka, cijela stvar izgleda sasvim ok.

Megane Coupe GT Line dCi 16Za kraj da kažemo još i ovo. Predstavljanje Megane GT Line paketa pored vrhunskih R.S. i GT izvedbi, još jednom potvrđuje želju Renaulta da svojim kupcima ponudi živopisne automobile, sportskog izgleda za svakodnevnu upotrebu. Moramo priznati da su u tom poduhvatu i uspjeli, jer je testni Megane izazivao pažnju gdje god se pojavio, naravno sve do trenutka otvaranja poklopca motora i ukazivanja dizelskog motora. No, “šminka” je ovom automobilu sve, a na tom polju zaista nema mane.

Megane Coupe GT Line dCi 17Tehnički podaci:

Motor: redni, 4 cilindra

Zapremina: 1.598 ccm

Snaga: 96 kW (130 KS) pri 4.000 o/min

Obrtni moment: 320 Nm pri 1.750 o/min

Mjenjač: manuelni sa šest stepeni

Dimenzije: 4,310 mm x 1.808 mm x 1.423 mm

Prtljažnik: 377 litara

Dimenzije guma: 205/50 R17

Masa: 1.205 kg

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,8 sekundi

Maksimalna brzina: 200 km/h

Potrošnja (tvornički podaci): grad 4,8 l, otvoreno 3,6 l, prosjek 4,0 l

Cijena test vozila 45.446 KM

Megane Coupe GT Line dCi 18