TEST – NISSAN NOTE 1.2 ACENTA

Nissan Note

Moglo bi se reći da Nissan ima bogatu tradiciju stvaranja gradskih MPV modela, jer je s prvom generacijom modela Note, od 2006. godine uspio pronaći skoro milion kupaca. To je još jednom potvrdilo činjenicu da je Nissanu pošlo za rukom da stvori prostran, praktičan i udoban, a uz sve to i dizajnerski dopadljiv automobil.

Nissan Note 2No, vrijeme neumoljivo teče, pa je prvi Note morao pod nož, odnosno značajniju operaciju podmlađivanja. Suprotno trendovima rasta, Nissanov igrač u B segmentu je zadržao tipičnu, istina maksimalno „popeglanu“ monobox formu i gotovo identične dimenzije prethodnika, ali sada naravno donosi moderne linije, prostraniji enterijer, brojne tehnološke inovacije, štedljivije motore i bolju voznu dinamiku.

Nissan Note 3Kada je u pitanju izgled, novi se Note snažno naslanja na koncept Invitation iz 2012. godine, te izgleda više nego skladno i razmjerno atraktivno za naglašeno porodični automobil. U odnosu na manju Micru i veći Juke, s kojima i dijeli platformu, dizajnerski je prilično suzdržan i nadasve dopadljiv. Tako i treba. Ipak, razvučena maska hladnjaka i velika prednja svjetla, te izlomljena stražnja svjetla donose taman dovoljno ekstravagancije.

Nissan Note 4Obzirom da želi maksimalno udovoljiti zahtjevima evropskih kupaca, novi Note je razvijan u Nissanovim tehnološkim centrima u Velikoj Britaniji i Španiji. Čak se i proizvodi u britanskom Sunderlandu, što znači da je u pitanju pravi evropski automobil, ali sa dokazanim japanskim genima. Zbog činjenice da klasični MPV automobili i nisu pretjerano popularni, dizajneri su se svojski potrudili od Note-a napraviti gradski automobil sa MPV kvalitetama. I u tome su, možemo reći, uspjeli.

Nissan Note 5Bilo kako bilo, zahvaljujući jednostavnoj formi, Note unutar skromnih mjera (dužina – 4.100 mm, širina – 1.695 mm, visina – 1.530 mm, nudi mnoštvo unutrašnjeg prostora, dijelom i zbog međuosovinski razmaka od 2.600 mm) koji je dostojan nekog kompaktnog modela. Mnogi bi zbog MPV forme očekivali probleme sa parkiranjem, no Note ih nema, jer je karoserija dovoljno pregledna. Testni model imao je i doplatni Around View Monitor sistem koji nudi « ptičiju perspektivu » i parkiranje čini igrarijom.

Nissan Note 6Noteova unutrašnjost je osmišljena da ponudi maksimalnu prostranost i praktičnost, te naravno preglednost svih potrebnih funkcija. I zaista u novom Note-u je sve na svom mjestu i krajnje jednostavno za kontrolu. Istina malo nervira kontrola putnog kompjutera neprirodno smještena s lijeve strane upravljača, ali je zato masivna centralna konzola sa ekranom osjetljivim na dodir i velikim okruglim kontrolerom svih raspoloživih funkcija zaista dobro rješenje.

Nissan Note 7Note u unutrašnjosti donosi već poznati japanski minimalizam i već viđena rješenja iz drugih kućnih modela. Iako je upravljač podesiv samo po visini, pronalazak idealnog položaja nije problematičan. Kokpit djeluje moderno i praktično uz solidnu kvalitetu upotrijebljenih materijala i mnoštvo korisnih pretinaca, od kojih onaj dvodijelni ispred suvozača zaista plijeni prostranošću.

Nissan Note 8Zanimljiv detalj je i Eco dugme, smješteno pored ručne kočnice, koje ne štedi gorivo smanjenjem odaziva motora kao u Renaultu ili Daciji, već za cilj ima treniranje eko vožnje. Pritiskom na njega iznad instrumenata se pojavljuje plava uska svjetlosna zavjesa i tako vas obavještava vozite li se ekološki ili ste pak previše “stisnuli” papučicu gasa.

Nissan Note 9Ponuda prostora na prednjim sjedištima je zaista raskošna, mada se niti putnici nazad neće požaliti, iako padajuća linija krova krade koji centimetar. No, stvar spašava klizna stražnja klupa, koja hodom od 160 mm i asimetričnim naslonima 60:40 diktira veličinu prtljažnika, koji varira od osnovnih 325 odnosno 411 litara sa klupom pomjerenom maksimalno naprijed (295 – 381 litra sa rezervnim točkom).

Nissan Note 10Obaranjem stražnjih sjedišta prtljažni se prostor povećava na 929 litara (899 sa rezervnim točkom), a odlučite li se napuniti svoj Note sve do krova tada ćete imati zapreminu od čak 1.495 litara (1465 sa rezervnim točkom). Porodice sa malom djecom posebno će cijeniti otvaranje stražnjih vrata pod uglom od 90 stepeni, što značajno olakšava unošenje djece u sjedalicu.

Nissan Note 11Kada je u pitanju motorna ponuda, Note je dobio novi 1.2 litarski trocilindarski benzinac u usisnoj sa 80 i turbo varijanti sa 98 KS, dok čast dizelaša brani Renaultov provjereni 1.5 dCi sa 90 KS. Testni model pokretao je ulazni benzinski motor, koji sa 80 KS na papiru zvuči dostatno za tek nešto preko tonu težak automobil.

Nissan Note 12U praksi je ipak nešto drugačije. Ok, Note sa ubrzanjem do 100 km/h za 13,7 sekundi i maksimalnom brzinom od 170 km/h nije brzac, ali se u brojnim situacijama može prepoznati nedostatak “pluća”. U odnosu na 1.4 litarski četverocilindraš kojeg je zamijenio, trocilindraš radi veselo, ali teško nabire obrtaje. Na višim (iznad 3.000) postane već razmjerno agilan, ali to plaća povišenom potrošnjom, čije tvorničke okvire (prosjek ispod 5 litara) nismo mogli postići ni pomoću filmskih trikova.

Nissan Note 13Zbog rezervoara zapremine 41 litar, čini se da kazaljka pada brže nego što bi trebalo. Nije nam mnogo pomogao ni sistem automatskog gašenja i paljenja prilikom stajanja, koji je dio serijske opreme svih motora. U gradu smo nekako uspjeli trošiti ispod 8 litara, a na otvorenom 5. što znači prosjek od nekih 6,5 litara. I to je opet ok.

Nissan Note 14Da zaključimo. Note je sa ovim motorom tipično gradsko prometalo za laganu vožnju bez “srkleta”. Poslužit će i za putovanje, naravno lagano i bez pretjeranih želja za dinamičnom vožnjom. Jači benzinac je zasigurno bolji izbor, a Renaultov dizelaš vjerovatno i najbolji.

Nissan Note 15Bez obzira na izbor motora, Note krase dobre cestovne mogućnosti i zavidan komfor. Relativno mekan ovjes pruža dovoljno udobnosti i vozne dinamike. Petostepeni mjenjač pomalo je tvrd i neuglađen, dok kočnicama treba malo jači pritisak. U krivinama se Note ponaša prilično neutralno i uprkos visini ne pokazuje tendenciju opasnom naginjanju, a upravljač pruža dovoljno povratnih informacija sa ceste.

Nissan Note 16Posebna je pažnja posvećena sigurnosti, pa tako Note po prvi put u B segment donosi inovativni Safety Shield paket sigurnosnih tehnologija, koji je sve dosad bio rezervisan za premium vozila, a koji objedinjuje sisteme kao što je upozorenje na mrtvi ugao, upozorenje na neželjeno napuštanje vozne trake, te detekciju pokretnih objekata i kameru za vožnju unazad. Note je i prvi automobil B segmenta koji posjeduje Around View Monitor (AVM) – Nissanov nagrađeni sistem koji nudi « ptičiju perspektivu » prilikom parkiranja vozila. Sve u svemu, Note je istinski sigurnosti trendsetter, a o pojednostavljenom parkiranju da i ne govorimo.

Nissan Note 17Testirali smo dakle 1.2 Acenta izvedbu, s osnovnom motorizacijom i drugim po redu paketom opreme, koji donosi ABS, EBD, ESP, prednje i bočne zračne jastuke i zračne zavjese, automatski klima uređaj, audio sistem sa četiri zvučnika, AUX, USB i Bluetooth konekcijom, putni kompjuter, podesivo kolo upravljača, električno podizanje svih prozora, električno pokretane i grijane retrovizore, tempomat i limitator brzine, centralno daljinsko zaključavanje, maglenke, 15-inčne alu felge i start&stop sistem. Kao takav Note košta 25.200 KM. Rekli bismo fer ponuda.

Nissan Note 18No, testni je model imao i brojne doplate poput paketa Look koji za doplatu od 700 KM donosi džepove na poleđini suvozačevog sjedišta, vozačev naslon za ruku, naslon za ruke na stražnjoj klupi, kliznu stražnju klupu, karakuri pregradu u prtljažniku i 16-inčne alu felge. Tu je i 1.600 KM vrijedan paket Connect koji donosi navigaciju, Around View sistem kamera za parkiranje, upozorenje na mrtvi ugao, upozorenje na neželjeno napuštanje vozne trake, te detekciju pokretnih objekata i kameru za vožnju unazad.

Nissan Note 19Slijedi paket Comfort koji za 800 KM uključuje panoramski stakleni krov sa UV zaštitom i inteligentni ključ. Sve to uz metalik boju od 500 KM je ukupnu cijenu podiglo na 28.800 KM. To je već poprilično za gradski MPV model sa slabašnim benzinskim motorom, jer se za samo 100 KM više može dobiti i osnovni dizelski model. Iako su navedene opcije neosporno korisne, za većinu je kupaca to nepotrebno, odnosno previše košta. Bolje je uložiti u sjajni i višestruko dokazani Renaultov 1.5 litarski dCi.

Nissan Note 20TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor:
benzinski, 3-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko,12V
Zapremina: 1198 ccm
Snaga: 59 kW/80 KS pri 6000/min
Obrtni Moment: 110 Nm pri 4000/min
Pogon: na prednje točkove
Mjenjač: ručni s pet stepeni
Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga polukruta torziona osovina
Kočnice: sprijeda diskovi, straga bubnjevi, ABS, ESP
Gume: 195/55 R 16
Dimenzije: 4.100 x 1.695 x 1,530 mm
Osovinski razmak: 2600 mm
Prtljažnik: 295/411/929/1.495 l.
Masa/nosivost: 1040/395 kg
Spremnik goriva: 41 l
Najveća brzina: 170 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,7 s
Potrošnja (tvor. podaci): grad 5,7 / otvoreno 4.0 / kombinirano 4,7 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,5 l/100 km
Nissan Note 21