PRVI SVJETSKI EKSPERIMENT VOLVA OTKRIVA EMOTIVNU SNAGU AUTOMOBILSKOG DIZAJNA

Prvi svjetski eksperiment Volva otkriva emotivnu snagu automobilskog dizajna

Prvi naučni eksperiment ove vrste, otkrio je da lijepo dizajniran automobil može pobuditi snažne dojmove, koji su u skladu da osnovnim humanim emocijama. Naučni eksperiment, koji je Volvo Car Group (Volvo automobil) proveo u saradnji sa EEG specijalistom Myndplay, testirali su učesnike eksperimenta, te tako analizirali način na koji mozak emotivno reaguje na dizajn automobila i kakve emocije zapravo izaziva estetski dizajn.

EEG je proces snimanja električne aktivnosti na koži lubanje, odnosno mjerenje fluktuacija u voltaži, koje nastaju usljed kretanja neurona u mozgu. Eksperiment je potvrdio da ljudi emotivno reaguju na oblik automobila, a evidentno je da su muškarci genetski programirani da im se sviđa uglađen dizajn sa prekrasnim linijama.

Provođenje eksperimenta se podudarilo sa predstavljanjem novog Volvo Concept Coupé modela, prve izražajne interpretacije nove Volvo dizajnerske strategije sa ciljem stvaranja emotivnije povezanosti sa brendom. Učesnici su upitani da ocijene seriju slika, dok je EEG mjerio moždanu aktivnost. Slike su prikazivale novi Volvo Concept Coupé, te automobile koji su već ranije ocjenjeni kao ružni ili zastarjeli, a tu su bile i slike sretne i rasplakane bebe, te muškarca i žene koji se smatraju lijepim.

Thomas Ingenlath, stariji predsjednik dizajna pri Volvo Cars kompaniji izjavio je: „Ovo istraživanje konačno dokazuje ono na šta smo uvijek sumnjali. Lijepo dizajniran automobil, može izazvati jaku emocionalnu reakciju.“

–       Muškarci su pokazali više emocija prilikom gledanja lijepog automobila, nego prilikom gledanja slike rasplakanog djeteta.

–       Žene su pokazale gotovo dvostruko više emocija od muškaraca prilikom gledanja slike rasplakanog djeteta.

–       74% muškaraca izjavilo je da dobar dizajn automobila izaziva pozitivna osjećanja.

–       Samo 33% žena je automobil ocijenilo atraktivnijim od zgodnog muškarca.

–       60% muškaraca tvrdi da ih vožnja lijepog automobila čini samouvjerenim i jakim.

Dr David Lewis, vodeći britanski neurolog izjavio je: „Percepcija estetski ugodnog dizajna je iskustvo koje kombinuje razumijevanje i emocije. One su toliko povezane da ih je gotovo nemoguće razlikovati. Estetsko iskustvo uključuje spoj čulnog užitka, značajne interpretacije i emotivne uključenosti.“

Prvi svjetski eksperiment Volva otkriva emotivnu snagu automobilskog dizajna - 2

Paralelno istraživanje, koje je proveo OnePoll, otkrilo je da 43% muškaraca tvrdi da je izgled automobila najvažniji aspekt, važniji i od enterijera, dodataka, točkova i motora. Prednji dio automobila je muškarcima najatraktivniji, dok žene više gledaju izgled stražnjeg dijela vozila.

Jedina slika na koju su i muškarci i žene imali istu reakciju je bila slika rasplakane bebe. Ona je kod učesnika izazvala najizraženije emocije, te dobila najviše negativnih ocjena. Žene su pokazale najemocionalniji odgovor na sliku rasplakane bebe, dok su muškarci pokazali više emocija prilikom gledanja lijepog automobila, nego prilikom gledanja tužnog djeteta.

Metoda eksperimenta

Onepoll istraživanje uključilo je 2.000 ispitanika. Volvo ‘“Emotion Of Design’“ studija osmišljena je da izmjeri emocionalni odgovor na objekte, kroz gledanje serije fotografija. Kako bi se izmjerio emotivni odgovor učesnika, korišten je MyndPlay EEG uređaj, koji je mjerio promjene u Beta i Gamma frekvencijama. Učesnici su imali zadatak da ocijene kako se osjećaju kada vide svaku pojedinu sliku.

Kako bi se potakao emotivni odgovor, među slikama se našla i ona nasmijane bebe. Tu je bila i slika 30 godina starog automobila, ali i prazna slika kako bi se normalizovala mjerna linija. U drugom dijelu eksperimenta, mjerio se i nivo otkucaja srca. Podaci su analizirani i upoređeni sa prethodnim eksperimentima, kako bi se dobili finalni rezultati.