TEST – RENAULT CAPTUR DINAMIQUE DCI 90 STOP&START

alt

Moda u automobilskoj industriji zaista ne poznaje granice, a proizvođači automobila se svojski trude da ponude nešto novo. U posljednje vrijeme su to mali gradski terenci koji se nestandardnim izgledom i dimenzijama ističu u saobraćaju. Priču o urbanim crossover modelima B segmenta započeo je Nissan Juke, automobil koji je dizajnom izazvao mnoštvo polemike, no zbog zanimljivog tržišnog pozicioniranja prodajni uspjeh nije izostao.

alt

Recept kvazi-terenca u mjerama klasičnog gradskog automobila, očigledno se sviđa kupcima. Prepoznali su to i svi ostali veliki proizvođači, te se mahom uključili u priču, pa je Juke tako dobio brojnu konkurenciju kao što je Opel Mokka, Chevrolet Trax, Peugeot 2008 i Ford Ecosport, a jedan od njih dolazi iz bratskog Renaulta i zove se Captur. Iako bi mnogi pomislili da je Captur zapravo tehnički blizanac Jukea, činjenica je da je francuski gradski crossover u potpunosti postavljen na platformu gradskog Clija.

alt

Našim je ljudima jako teško objasniti značenje pojmova SUV, crossover i terenac. Svi oni znaju samo za džipove i ne priznaju ništa drugo. Tako je u njihovim očima i Captur pravi džip iako niti tako izgleda niti ima pogon na sve točkove. No, to će imponovati budućim vlasnicima. Bilo kako bilo, Captur nema integralni pogon, niti ga Renault namjerava ponuditi u dogledno vrijeme.

alt

Generalno mu i ne treba, mada bi vjerovatno dobro došao zimi. Mnogi su očekivali barem neku vrstu elektronske kontrole trakcije, odnosno sistem Extended Grip Control kakav ima bratski Scenic X-Mod ili konkurentski Peugeot 2008 (Mokka i Trax imaju opciju 4×4 pogona) no i to je izostalo. Prednost ili mana pitate se? Prije ovo prvo, jer kupci gradskih terenaca uglavnom odbacuju skupi 4×4 pogon i razliku u cijeni radije ulažu u bogatiji paket opreme.

alt

Rekli smo da je Captur postavljen na platformu Clija. No, u odnosu na njega, Captur je duži za 6 cm (412 cm) i od tla je udaljen 20 cm (dostojno pravog terenca) što mu daje veliku praktičnost pri vožnji gradom (visoki ivičnjaci i ležeći policajci), a i za izlazak u prirodu. Naravno, Captur nije terenac i od njega se niti ne očekuju velika terenska svojstva ali će vas bez problema dovesti do omiljenog izletišta u prirodi.

alt

No, budimo realni, Capturovo prirodno stanište ipak su gradske ulice, a na njima se Renaultov prvi urbani crossover jasno ističe. Marketinški rečeno, Captur uspješno spaja najbolje od tri različita svijeta – izražajan stajling i povišenu poziciju sjedenja tipičnu za SUV vozila, zatim prostranost i modularnost enterijera tipičnu za MPV vozila, te agilnost i užitak u vožnji tipične za kompaktni gradski automobil.

alt

Dakle, Captur bi se u najkraćem mogao opisati kao “napuhani” Clio IV, ali to bi bila greška, jer osim nekoliko dizajnerskih elemenata i sličnih dimenzija (osim visine) Captur je gabaritima na pola puta između standardnog Clia i Clia Grandtour, a od obojice je daleko konkretniji i praktičniji automobil. Prosto je nevjerovatno da sa samo 6 cm viška Captur izgleda ovako “veliko” u odnosu na Clio. Povišena pozicija sjedišta i osjećaj vožnje većeg automobila dobija se gratis.

alt

Jedno se mora priznati odmah. Captur je lijep automobil. Njegove pažljivo izbalansirane i skladne, fluidne linije stvaraju izražajan stav. Kombinacija kompaktnih mjera, povišenog rastojanja od tla, velikih točkova i štitnika karoserije, čini svakodnevnu vožnju maksimalno zabavnom, a kao pravi francuz, Captur nudi brojne opcije podešavanja prema individualnim željama (njih čak 200). Sjajan detalj je dvobojna karoserija, odnosno atraktivan kontrast krova i ostatka karoserije.

alt
alt

Uprkos kompaktnim mjerama (dužina 4,12 metara), Captur nudi naglašen osjećaj prostranosti i povišen položaj sjedenja, koji većina vozača toplo pozdravlja. Njegova kabina veselih boja umnogom podsjeća na Clio i nudi zaista ugodnu atmosferu, a tu su i brojne opcije podešavanja. Captur nudi udobnost dostojnu velikih MPV vozila, te veliki prtljažnik pravilnog oblika zapremine 377 – 455 – 1.235l, modularni enterijer (klizna stražnja klupa – 16 cm) i slično.

alt

Capturovu prilagođenost čovjeku naglašavaju i dvije inovacije – veliki pretinac za rukavice u obliku ladice, zapremine jedanaest litara, te  presvlake sjedišta s patentnim zatvaračem, koje se lako skidaju i peru u mašini na temperaturi od 30 stepeni Celzijusa.

alt

Zanimljiv detalj je i kadica za sitnice koja se umeće u utor za bocu između prednjih sjedišta, te elastične trakice na poleđini prednjih sjedišta umjesto klasičnog džepa.

alt

Captur nudi i opremljenost na nivou skupljih automobila, a neki od elemenata su hands-free ulazak, pomoć pri kretanju uzbrdo i parking senzori. Tu je i R-Link multimedijalni sistem sa ekranom osjetljivim na dodir, te Arkamys audio sistem.

alt

Obzirom da je postavljen na platformu novog Clija IV, Captur nudi odlične vozne mogućnosti, uz naglašenu udobnost i mirno ponašanje u vožnji, a povišen stav i veliki točkovi svoje nedostatke prikazuju tek u brzo odvezenim krivinama. Udobnost je također na vrhunskom nivou, s tim da se zadnja osovina zna ponekad javiti grubim udarcem. Ipak, primjetno je da je Captur nešto tiši od Clija.

alt

Ponuda benzinskih i dizelskih motora za Captur uključuje posljednja dostignuća Renault tehnologije, a posebna je pažnja posvećena smanjenju potrošnje i štetnih emisija. Među dostupnim benzinskim motorima su Energy TCe 90 (tri cilindra i samo 898 cm3) i TCe 120 EDC (četiri cilindra, 1198 cm3), dostupan s mjenjačem sa dvostrukim kvačilom (EDC, Efficient Dual Clutch). Jedini predstavnik dizelaša je 1.5 litarski dCi 90 sa 90 KS i 220 Nm, kakav je pokretao i testni model.

alt

Provjereni Renaultov dizelaš iako na papiru zvuči slabašno, više nego suvereno pokreće Captur. Istina zbog veće mase i gabaritnije karoserije, ali i nešto drugačije podešenog mjenjača, nešto je tromiji i rastrošniji od isto pogonjenog Clija, ali i dalje je to dobra mjera za Captura, jer u kombinaciji sa pomenutim petostepenim mjenjačem nudi ubrzanje do 100 km/h za u 13,1 s i maksimalnu brzinu od 171 km/h. Obećani tvornički prosjek potrošnje od 3,7 litara na 100 nismo uspjeli ostvariti, ali smo i dalje bili jako štedljivi. Captur se na otvorenoj cesti može zadovoljiti sa četiri litre, u gradu ne bi trebao trošiti preko 6 što znači da je prosjek potrošnje nekih 5 litara, što je uistinu sjajan podatak za automobil ovih gabarita i mogućnosti.

alt

Na kraju i o opremi, odnosno cijenema. Iako cijene Renaulta Captur u BiH startaju od 25.881 KM do registracije za početni model Authentique TCe 90 Start&Stop (26.880 KM sa paketom Cool koji donosi klima uređaj i MP3 audio sistem sa kontrolama na upravljaču), testni je model bio opremljen najbogatijim paketom opreme Dinamique koji u kombinaciji sa dizelskim motorom znači i 32.174 KM.

alt

Paket opreme Dynamique, koji je i najbogatiji, donosi sve bitno. Na popisu se nalaze; ABS, ESP, pomoć pri kretanju na uzbrdici, automatsko paljenje pokazivača pravca u slučaju naglog kočenja, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, ISOFIX sidrišta, Renault kartica “hands free”, električni progresivni servo-upravljač, putni računar, tempomat i limitator brzine, LED dnevna svjetla, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, pokazivači pravca u vanjskim retrovizorima, grijano zadnje staklo, tonirana zadnja stakla, električno pokretanje prednjih i zadnjih stakala, upravljač podesiv po visini i dubini, pretinac “Easy Life”, hromirani umeci (ručica mjenjača, ručica za otvaranje vrata, digitalni mjerač brzine), vozačevo sjedište podesivo po visini, djeljiva zadnja klupa u odnosu 1/3 – 2/3, pribor za pušače, automatski klima-uređaj sa senzorom kvalitete zraka, multimedijski sistem MEDIANAV s ugrađenim 7-inčnim displejom na dodir s funkcijama MP3 AUX Bluetooth USB, kartografija Evrope (područje Adriatic), ECOMODE sistem, vanjske ručke vrata u boji karoserije, senzor za kišu i svjetla, senzor vanjske temperature, impulsno otvaranje stakla na vozačevim vratima, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, ukrasni elementi na obruču upravljača, hromirani elementi na prednjoj maski hladnjaka, bočnim dijelovima karoserije i na prtljažnim vratima, dvobojna karoserija, dvostruko dno prtljažnika, prednja svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom i hromiranim obrubom, 17-inčne aluminijske felge…

alt

No to nije sve, jer je testni model na imao još neke dodatke, kao što je paket Captur Dynamique (narandžasti rub ventilacionih otvora, centralne konzole i prednjih zvučnika; narandžasti pretinac “Easy Life”; upravljač sa motivom Captur; odvojive dvobojne presvlake u boji motiv Captur) – 458 KM, naljepnice na krovu Captur – 549 KM i aluminijske felge 17-inčne crne Etoile sa dijamantnim odsjajem – 195 KM, a koji su konačnu cijenu podigli na 33.376 KM. Zvuči skupo, ali kada se u obzir uzme sve što automobil posjeduje mnogima i nije. Ipak, bez pola navedenih stvari se može, pa i cijena pada na razumniji nivo. Ne smijemo zaboraviti ni tvorničku garanciju od 5 godina ili 100.000 km.

alt

Na kraju da zaključimo, Renault Captur je mnogo više od povišenog Clija. On u B automobilski segment donosi dobrodošlo šarenilo i blještavilo, no ne gubeći iz vida potrebu da istovremeno bude racionalno praktičan. Pravi pomodni automobil, kojem ni nedostatak integralnog pogona neće umanjiti šanse u žestokoj konkurenciji.

alt

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, jedno bregasto vratilo (zupčasti remen), dva ventila po cilindru,
Obujam: 1461 ccm
Provrt x hod: 76,0 x 80,5 mm
Kompresija: 18:1
Snaga: 66 kW/90 KS pri 5600/min
Moment: 220 Nm pri 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni 5-stepeni
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga bubnjevi, ABS, ESP
Gume: 205/55 R 17
Karoserija: crossover niže klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 412 x 178 x 157 cm
Osovinski razmak: 253 cm
Prtljažnik: 377/455/1235 l
Masa/nosivost: 1177/559 kg
Spremnik goriva: 46 l
Krug okretanja: 10,6 m
Najveća brzina: 171 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,1 s
Potrošnja: grad  4,2 / otvoreno 3,4 / kombinirano 3,7 l/100 km
Potrošnja na testu: 4,8 l/100 km

alt

alt