MALE LIMUZINE NA BH TRŽIŠTU

alt

Tradicionalnim receptima protiv krize

U vremenu besparice i izražene tržišne tenzije, proizvođači se mimo intenzivnog investiranja u 4×4 program, okreću tradicionalnim receptima. S krajem ove i početkom naredne godine, na bh tržištu će pojaviti pet malih limuzina, uglavnom zasnovanim na platformama malih automobila, pokretanih malolitražnim agregatima, za klasu većem unutrašnjem prostoru, te u skladu sa svim ovim, i povoljnijom nabavnom cijenom.

alt

Limuzinski oblik nekada je bio neizostavan dio automobilske konfekcije. Međutim, zadnjih decenija, kako je došlo do slojevitih podjela u klasama, trodijelne limuzine su skoro isčezle iz male klase. Izuzeci su Kia Rio i Chevrolet Aveo, u svim generacijama neprekidno prisutni i kao četverovratne limuzine, dok su: Accent, Cordoba, Fabia Sedan, P206 Sedan i Thalia preko noći postali napušteni projekti.

Najavljeni noviteti nisu više mali auti sa dodatim ”ruksakom” i ujedno unakaženim izgledom, što je bila praksa u prethodnoj deceniji. U pozadini ovog projekta nalazi se moderni miks koji odlikuje prilagođena tehnika aktuelnih automobila niže klase, maksimizirani unutrašnji prostor, te savremeni malolitražni motori niske potrošnje i zavidnih performansi. Sve će u stopu slijediti i niža nabavna cijena, posebno u odnosu na kompaktne sedane (Cruze, Fluence, Astra Sedan, Focus Sedan, Elantra…), koje čeka nelojalna konkurencija.

Prvi od pet malih limuzina koji je aterirao u BiH i koji će ispitati puls bh tržišta je Peuegot 301 sa početnom cijenom od 19.932 KM u verziji 1.2 VTi Access.

Dacia Logan
Na čelu low-budget malih limuzina, model koji je Daciju digao iz pepela i postavio zdrave temelje na tržištu, službeno stiže u drugoj generaciji, i to kao temeljiti redizajn modela predstavljenog još 2004, ali i ”ubica” Thalie na europskom tržištu.

alt

Uz štednju i racionalizaciju prema klimavom globalnom tržištu, čitava priča se iznova zasniva na staroj i još nepotrošenoj platformi Clia 2. Uostalom, takav prelaz je prikazan najbezbolnije kod Golfova 5. i 6. generacije, a zadržavanje platforme sa prethodne generacije istog modela je postao apsolutni hit u autoindustriji. Naime, cijeli niz noviteta iz ove godine je to potvrdio. Spomenimo da su dvojac i30/Cee’d, Peugeot 208 i Auris, svi odreda bez srama ostali na ”bazi” prošlih generacija. 

alt 

Novi Logan će pored blagih promjena gabarita, ali s novim identitetom kroz markantna svjetla i agresivniju masku, plijeniti i s novim enterijerom. Nova je i naoko kvalitetnija prednja armatura i instrumenti, a ako uzmemo u obzir da je kraći od konkurencije za 20-tak cm, Logan će ponovo privlačiti najboljim odnosom vanjski gabariti / unutrašnji prostor.

alt

Početni 1.2 16-ventilac biće okosnica prodaje na malim tržištima, a posljednja riječ i primjer downsize tehnologije, maleni trocilindarski 0.9 TCe iz Renault Clia neće biti u ponudi niti kod Logana i Sandera, već isključivo kod Stepwaya.

alt

Prema dostupnim informacijama, novi Logan će biti standardno opremljen sa četiri zračna jastuka i ESP-om, ali konačno ”otpečaćenim”, odnosno preklopivim naslonom zadnje klupe. Na bh tržištu će se prodavati od srednjeg paketa Ambiance (sa klimom u seriji) i početnom cijenom od približno 15.000 KM do registracije.

TEHNIČKI PODACI:
Dužina: 4.347 mm
Međuos. razmak: 2.634 mm
Broj vrata: 4
Prtljažnik: 510 lit
Benzinski motori: 1.2 16V (75 KS)
Dizelski motori: 1.5 dCi (75/90 KS)
Važnija ser. oprema: Klima • ESP • 4 zračna jastuka • El. prozori…
Početna cijena (cca): 15.000 KM
Garancija: 5 god/100.000 km

Citroen C-Elysse
Citroen na ovom tržištu bukvalno kreće od nule, ali uz uspjeh sa luksuznom DS serijom, Francuzi opravdano i ciljano traže mjesto pod suncem u jeftinim kategorijama.

alt

Ako izuzmemo ”bedževe” i korporativna obilježja, C-Elysse i P301 su slični jedan drugom, kao jaje jajetu. Citroen sprijeda jako liči na C4, dok se odzada primjeti izduženi poklopac prtljažnika klasične limuzine sa četvero vrata. Takođe, s mehaničke strane C-Elysse je sagrađen na aktuelnoj maloj platformi C3/P207 sa razvučenim razmakom između osovina na vrh u ovoj klasi – 2,65 metara. Njegov prtljažnik mjeri 506 litara, a pristupa mu se klasično preko uskog otvora. Poput ostalih jeftinih četverovratnih limuzina, i ovdje je neugledan mehanizam otvaranja i zatvaranja poklopca uz pomoć ispupčenih šarki.

alt

Unutrašnji ambijent je kod oba automobila preuzet mahom iz modela C3, što se vidi po upravljaču, obliku centralnog stuba i ”točkića” klimatizacije, što je ujedno i potvrda kojeg je novajlija kalibra. 

alt

Pored ovih parametara, treba još samo dodati motor s početka palete, koji možda i najbolje pokazuje smjer i namjere novih malih limuzina na tržištu. Dakle, od tri motora, početni 1.2 VTi (72 KS, 110 Nm pri 3.000 o/m) u ”normalno” vrijeme ne bi bio u konkurenciji. Ovako, kolo sreće se okrenulo i otišlo u drugu krajnost. Trocilindarski 1.2 VTi je nova generacija motora iz PSA grupacije, a s njim je došao kraj dinosaurusu, 8-ventilskoj 1.4 verziji, od koje je štedljiviji čak 22 posto.

alt

C-Elysse na bh tržište stiže u drugom mjesecu 2013. i bit će u startu povoljniji od 301-ce. Oba automobila će se proizvoditi u Citroeneovoj fabrici u španskom Vigu.

TEHNIČKI PODACI:
Dužina: 4.427 mm
Međuos. razmak: 2.652 mm
Broj vrata: 4
Prtljažnik: 506 lit
Benzinski motori: 1.2 VTi (72 KS), 1.6 VTi (115 KS)
Dizelski motori: 1.6 HDi (92 KS)
Važnija ser. oprema: ESP • 4 zračna jastuka • Daljinsko ključanje • Putni računar…
Početna cijena (cca): 18.500 KM
Garancija: 2 godine

Peugeot 301
Stidljivi pokušaj Peugeota 206 Sedan na našem tržištu nije ostavio nikakav zapažen trag. Model ”sklopljen” za iransko tržište, u surovoj Europi pa čak i neprimjetnoj BiH, nije imao šta tražiti, no zamjenik je materijal za proboj na tržištu. PSA grupacija nije iznimka u autobranši, ali je zadnjih nepunih godinu dana, vidno omamljena tržišnim padom, među prvima ”odrezala” skupe projekte (Peugeot se povukao iz trka izdržljivosti) i okrenula se prilagođavanju novonastaloj situaciji.

alt

Model 301 je novo ime u Peugeotovo nomenklaturi, koje obilježjima i vanjskim izgledom ne odskače od prepozntaljivog Peugeotovog dizajnerskoj jezika, ali je evidentno da su se dizajneri držali tradicionalnih postulata. Oslanjajući se na platformu P207, te produženjem međuosovinskog razmaka na rekordnih 2,65m u ovoj klasi mješanaca, benefit dolazi na dvije pozicije. Na zadnjem sjedištu, gdje je ”oslobođeno” dodatnih 120 mm prostora za noge i koljena putnika, kao i prtljažniku sa 506 litara zapremine, činjenica sa 20 litara u podnici ako se žrtvuje rezervni točak.

alt

Ista konjica motora kao i kod tehnički srodnog C-Elyssea galopira i kod 301-ce, iako su u Peugeotu svjesni da će se ”posao” vrtiti oko 1.6 litarskog benzinca ili jedinog, ali izuzetno cijenjenog dizela, u verziji 1.6 HDi sa 92 KS. Ipak, ovdje nesumnjivo nedostaje zlatna sredina benzinaca, koji bi popunio prazninu u snazi, potrošnji i cijeni. Makar se Peugeot okrenuo propagandi i prodaji srednjeg i bogatije opremljenog dizela (1.6 HDi Active sa dodatnom klimom, el. paketom, maglenkama i MP3 uređajem) s cijenom od 26.506 KM, tvrdimo da sredina zove 1.4 VTi iz nove 208-ce i pitanje je trenutka kada će biti osedlana u ovim automobilima.

alt

TEHNIČKI PODACI:
Dužina: 4.442 mm
Međuos. razmak: 2.652 mm
Broj vrata: 4
Prtljažnik: 506 lit
Benzinski motori: 1.2 VTi (72 KS), 1.6 VTi (115 KS)
Dizelski motori: 1.6 HDi (92 KS)
Važnija ser. oprema: ESP • 4 zračna jastuka • Daljinsko ključanje • Putni računar…
Početna cijena: 19.932 KM
Garancija: 4 god/100.000 km

alt

Seat Toledo
Toledo je tipični obrazac po kojem su nastali svi modeli ovog kalibra. Rekli bi, nužda zakon mijenja: Toledo nakon tri generacije neprimjetno ”silazi” na broj manju, ali prilagođenu paltformu. Umjesto Golfove, dobro će služiti i Polova. Bitno je vratiti dio tržišta u kojem je Španac relativno dobro kotirao i skoro potonuo sa prethodnikom.

alt

Ako je mjeriti po arsenalu motora, iskorištenosti unutrašnjeg prostora i naklonosti tržišta, špansko-češki duo djeluje za dlaku luksuznije i potpunije od francuskog dvojca. No, tek grebanjem po površini, olako može doprijeti do prave slike, u osnovi jednakog pristupa i filozofije. Ali da ima razlike, ima itekako.

alt

Toledo je model koji je najviše ”u cugu” na terenu. Nakon izleta sa prethodnim modelom (jednakom samo po imenu, dijelom sličnoj koncepciji karoserije s pet vrata uz zadnji brisač) i nadogradnje stepenice na zadnji dio Altee, ponovo pliva u obliku nalik limuzinama, što je praksa bila u prve dvije generacije.

alt

Možda najveća razlika između Toleda i Rapida dolazi u segmentu finansija. Seat će prema prvim informacijama na osnovu dosadašnje politike biti skuplji za oko 2.000 maraka, i pri tom manje narodni od svoje rivalke Škode, zbog većih transportnih troškova, eliminacije MPi trocilindraša, ali i bogatije osnovne opreme. Subjektivno posmatrano, Toledo djeluje za dlaku ljepše od Rapida. Iatovremeno, pored svih ostalih identičnih motora u ponudi, Seat će osloniti i na dugovječni 1.6 benzinac. Oprema će mu biti specificirana kroz tri paketa: Entry, Reference i Style, a ulazni model će koštati ispod 22.000 KM.

alt

TEHNIČKI PODACI:
Dužina: 4.482 mm
Međuos. razmak: 2.602 mm
Broj vrata: 5
Prtljažnik: 550 lit
Benzinski motori: 1.6 MPi (105 KS), 1.2 TSI (85/105 KS), 1.4 TSI (122 KS)   
Dizelski motori: 1.6 TDI (90/105 KS)   
Važnija ser. oprema: Klima • ESP • 4 zračna jastuka • El. paket • Radio MP3…
Početna cijena (cca): 22.000 KM
Garancija: 2 godine

Škoda Rapid
Nije tajna, ali najveći strah dolazi od Rapida. Čini se da su opet Česi najbolje složili paket malih, ali maksimiziranih resursa.

alt

Rapid popunjava prazninu između Fabije i Octavije, a ovoj drugoj daje pošten zalet za prelazak u srednju klasu. Konceptom maksimiziranja unutrašnjeg prostora i pumpanja prtljažnog prostora na 550 litara (sa standardnom rezervnim točkom 530 lit), iako nepunih 10 cm kraći od aktuelne Octavije, Rapid koketira sa prtljažnikom većim od svih svojih, pa čak i Octavijinih konkurenata (Cruze 450, Astra Sedan 460, Elantra 485…)

alt

Pored instalacije provjerenih dizelskih kao i modernih malolitarskih turbobenzinskih agregata, vjerovati je da će ova formula ”produžena i modifikovana platforma Fabije/Pola/Ibize, te drugi dijelovi teleportirani iz ove klase” privući veliki broj kupaca i postati prodajni hit u kriznim vremenima. Od važnijih informacija, za sada se zna da će Rapid kod nas biti prodavan i sa trocilindarskim 1.2 MPi motorom, što će biti ulaznica za nižu startnu cijenu. Češki inžinjeri su napravili modifikcije na ubrizgavanju ovog malenog i dugogodišnje eksploatisanog motorića, te tvrde da nije anemičan.

alt

Iako se stvari mogu dvojako posmatrati, upućeniji tvrde da je razvoj modularne MQB platforme u VW grupaciji, otvorio prostor za nadomještaj nedostataka u kojima je Škoda zaostajala za konkurencijom. Navodno je razvoj ove platforme, za čiju ugradnju Rapid nije dobio zeleno svjetlo, napravio značajne uštede koje su omogućile Škodi da to kompenzira kroz bogatiju opremu u osnovnom paketu. Naime, Rapid će u startu na našem tržištu opremljen uz klimu, ESP, prednje i bočne zračne jastuke, ali i uz zadnji brisač dostupan tek od srednjeg paketa, i to po cijeni od oko 20.000 KM.

alt

Bez velike mudrosti i gledanja u staklenu kuglu, potpuno je izvjesno da ćemo Rapid najčešće gledati na bh cestama.

TEHNIČKI PODACI:
Dužina: 4.483 mm
Međuos. razmak: 2.602 mm
Broj vrata: 5
Prtljažnik: 550 lit
Benzinski motori: 1.2 MPi (75 KS), 1.2 TSI (85/105 KS), 1.4 TSI (122 KS)   
Dizelski motori: 1.6 TDI (90/105 KS)   
Važnija ser. oprema: Klima • ESP • 4 zračna jastuka • El. paket • Radio MP3…
Početna cijena (cca): 20.000 KM
Garancija: 4 god/120.000 km

TEKST: Ad.M.