CITROEN DS4 I C-ZERO STIGLI U BIH

citroendscetiriubih

Bosanskohercegovačko automobilsko tržište od jučer je bogatije za još dva zanimljiva modela francuskog porizvođača Citroen. U pitanju su luksuzni kompakt DS4 i gradski električar C-Zero, koji vjerovatno neće poharati tržište, ali ih lijepo imati u ponudi. Krenimo redom.

 

 

 

Citroen DS4 je nakon proslavljenog DS3, drugi član luksuzne DS porodice i svojevrsna superluksuzna izvedba kompaktnog C4, koju krasi sportska coupe linija, praktičnost kompakta i odignutost od tla svojstvena SUV-ima. Crossover u svakom smislu te riječi. Sa dužinom od 4,27 m, širinom od 1.81 m i visinom od 1.53 m, DS4 je kraći, ali ujedno širi i viši od standardnog C4, a osjetno se bolje vozi.

 

 

 

DS4 krasi prepoznatljiv oblik, koji je debitirao na modelu C5 sa stilizovanim svjetlima, masivnom maskom hladnjaka i velikim tvorničkim logom. Bočnu liniju krase naglašeni blatobrani i skrivene kvake stražnjih vrata, dok coupe linija krova sa produženim panorama vjetrobranom, završava na sportski nastrojenom stražnjem kraju sa masivnim branikom, bumerang oblikom svjetala i difuzorom u koji su smješteni završeci izduvnog sistema.

 

 

 

Unutrašnjost je očekivano izuzetno bogato uređena sa mnoštvom kože, hroma i aluminija i ambijentalnim osvjetljenjem. Iako je u ovom automobilu sve podređeno stilu i luksuzu, praktične vrijednosti nisu zapostavljene, što svjedoče brojni pretinci za sitnice i ptljažnik solidne zapremine od 370 litara. Ponuda motora za DS4 pomno je odabrana i uključuje dva dizelaša, 1.6 litarski sa 110 KS, dostupan i u eHDI izvedbi sa Start&Stop sistemom i 2.0 litarski sa 160 KS, odnosno tri benzinca, 1.6 litarski VTi sa 120 KS, te 1.6 litarski THP turbobenzinac sa 155 i 200 KS.

 

 

 

Obzirom da je u pitanju istinski dizajnerski osobenjak vrhunske kvalitete i opremljenosti cijene su očekivano visoke i kreću se u rasponu od 38.102 KM sa PDV-om za bazni Chic VTI 120, do 54.884 KM sa PDV-om za model Sport Chic THP 200. Kada su u pitanju dizelaši, bazni Chic HDI 110 košta 41.916 KM sa PDV-om, a najkuplji je Sport Chic HDI 160 koji košta 51.641 KM sa PDV-om.

 

 

 

Uporedo sa DS4 na prezentaciji se pojavio i potpuno električni C-Zero, za kojeg je vladala veća zainteresovanost nego za DS4. Nakon Peugeota iOn, C-Zero je još jedna francuska reinkarnacija Mitsubishija i-Miev. U pitanju je simpatični gradski četverosjed, idealan za guranje u gradskoj vrevi, mada se ne boji ni otvorene ceste. Sama vožnja je uistinu neobičan doživljaJ, obzirom da se prilikom okretanja ključa ništa ne dešava, odnosno nema nikakvih zvukova. Ubacivanjem u stepen vožnje D, C-Zero lagano klizi, a iskustvo vožnje najbolje je uporediti sa tramvajem. Dodatnu pažnju potrebno je posvetiti pješacima, koji neće čuti vaš nailazak.

 

 

 

Citroen C-Zero pokreće električni motor sa 64 KS i 180 Nm, što je solidna je motorizacija za maleni MPV dužine 3,48 metara, koji nudi dovoljno prostora za četiri osobe i skroman prtljažnik zapremine 166 litara. 88 naprednih 330 voltnih litij-ionskih baterija nakon šest sati punjenja obećava autonomiju kretanja od 150 km. Inače, baterije trpe 1.500 ciklusa punjenja i pražnjenja. Performanse su prikladne gradskoj upotrebi. Ubrzanje do 100 km/h traje 16 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 130 km/h. Za svakodnevnicu dovoljno.

 

 

 

Kada je u pitanju opremljenost, C-Zero je uprkos dimenzijama i vrsti pogona nakcran svom luksuznom i sigurnosnom opremom te je pravi automobil, iako ga mnogi smatraju igračkom. Dokazuje to i paprenom cijenom od čak 79.525 KM. Ne čudi što prodajni planovi podrazumijevaju tek par prodanih primjeraka. No, C-Zero je istinski vjesnik budućnosti vožnje, a na prvu se čini zanimljivom alternativom.