TEST – CHEVROLET CRUZE 2.0D LT

chevroletcruze

Tekst: Slaven Pašajlić

Foto: Admir Muharemović

 

 

 

Chevrolet okreće novu stranicu kada je u pitanju ponuda modela za Evropu, te postavlja nove standarde dizajna i kvalitete. Najbolji dokaz tome, pored malenog Sparka, jeste nova limuzina imena Cruze, nasljednica relativno uspješnog Lacettija. Novi Cruze u potpunosti je napravljen prema ukusu evropskih kupaca kada se radi o dizajnu i performansama ovjesa, ponudi prostora i udobnosti.

 

 

 

I zaista međunarodni dizajnerski tim iz Njemačke, SAD-a, Australije i Koreje, zajedničkim je snagama napravio izuzetno atraktivan i dopadljiv globalni automobil, skladnih dimenzija; dužina 460 cm, širina 179 cm i visina 148 cm, koji osvaja na prvi pogled. Osim sveopšte elegantne forme, masivne maske hladnjaka i izlomljenih svjetala, pažnju privlači trendovska coupe linija krova, svojevrsni prvijenac u segmentu kompaktnih limuzina, te naglašeni bokovi i blatobrani, dok je stražnji dio prilično jednostavan sa velikim svjetlosnim tijelima i napuhanim branicima.

 

 

 

Što se tiče unutrašnjost, Cruze profitira od osjetno većih dimenzija u odnosu na Lacetti, te zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 269 cm nudi sasvim dovoljno prostora za četiri putnika, a niti padajuća linija krova ne narušava prostor za glave putnika na stražnjoj klupi. Unutrašnje uređenje, koje uveliki podsjeća na Opel Insigniu, otvoreno koketira sa sportom, zahvaljujući masivnoj centralnoj konzoli, profilisanim sjedištima i atraktivnom trokrakom upravljaču. Šlag na tortu je i ugodno osvetljenje instrument table.

 

 

 

Kvaliteta materijala i ergonomija su na iznenađujuće dobrom nivou. S druge strane, stražnji kraj krije sasvim solidnih 450 litara osnovne zapremine, dok je preklopiva stražnja klupa dobrodošao dodatak i povećava zapreminu na čak 1.360 litara.

 

 

 

Obzirom da su testiranja ovjesa i kočnica vršena na različitim evropskim cestama, Cruze bez problema izlazi na kraj sa svim vrstama podloga, a tek će ponekad stražnji ovjes sa polukrutom osovinom tupo udariti. No, dinamične vozne osobine su zagarantovane, a dobra referenca je što istu platformu koristi i nova Opel Astra.

 

 

 

Što se tiče motorne ponude Chevroleta Cruze, ona je krajnje jednostavna i sastoji se od provjerenih jedinica. Ljubitelji benzinaca mogu birati između 1.6 litarskog sa 114 KS i 1.8 litarskog sa 141 KS, dok čast dizelaša brani 2.0 litarski turbodizelaš u izvedbi sa 125 i 150 KS. Testni model pokretao je najjači dizelaš sa 150 KS i 320 Nm, te se pokazao kao vrhunski pokretač 1427 kg teškog automobila, koji još uz to ima i nosivost od preko 500 kg. Dinamična vozna svojstva omogućava turbopunjač promjenjive geometrije, koji se zavrrti na 1.750 o/min i na „popušta“ do 4.500 0/min.

 

 

 

Ovako pokretan Cruze, odlično se snalazi kako u gradu, tako i na otvorenoj cesti, te pokazuje zavidne mogućnosti uz umjerenu potrošnju, mada mu na otvorenoj cesti nedostaje šesti stepen prenosa, a i malo kraći hodovi ručice. No, bez obzira na taj mali nedostatak, Cruze se i dalje u prosjeku zadovoljava sa 7 litara (grad 8 litara, otvorena cesta 6 litara), što uz rezervoar od 60 litara obećava odličnu autonomiju. S druge strane, sposoban je 100 km/h „uhvatiti“ za 9,5 sekundi  i postići brzinski špic od 210 km/h. Za većinu vozača više nego dovoljno.

 

 

 

Posebna pažnja pri razvoju Cruze-a, posvećena je i sigurnosti, pa se 65% njegove strukture, sastoji od čelika visoke čvrstoće, što uz 30% više tačkastog varenja, obećava vrhunsku torzijsku čvrstoću. Osim toga, Cruze već u osnovnom paketu opreme nudi prednje zračne jastuke i bočne zavjese, po visini prilagodljive pojaseve, bočnu zaštitu, štitnik za koljena i četiri disk kočnice sa ABS-om, dok skuplje verzije (od Base Plus) nude još i kontrolu proklizavanja i ESP kontrolu stabilnosti. Uostalom, najbolja potvrda dobro urađenog posla je osvojenih 5 EuroNcap zvjezdica.

 

 

 

U Chevroletu su pažljivo odmjerili pakete opreme, pa su u ponudi tri paketa; Base, LS i LT, te njihove Plus varijante. Već osnovni paket Base, posjeduje ABS kočnice, servo upravljač, prednje zračne jastuke za vozača i suvozača, bočne zračne jastuke, CD radio MP3 i četiri zvučnika, grijana i električno pokretana vanjska ogledala, električne podizače prednjih stakala, daljinsko centralno zaključavanje i alarm.

 

 

 

LS paket opreme uključuje klima uređaj, četiri zračna jastuka, krovne zavjese, ESP, putni kompjuter, električne podizače stražnjih stakala, priključak za iPod na centralnoj konzoli s pomičnim naslonom za ruku, a LS Plus još dodatno: stražnje parkirne senzore, prednja svjetla za maglu, kontrolu radija na upravljaču. Uz još bogatiji paket opreme LT dodatno možete imati i automatski klima uređaj, 17'' alu naplatke, senzor za kišu, tempomat, CD radio s MP3 i šest zvučnika.

 

 

 

Testni primjerak sa najjačim paketom opreme LT i najjačim dizelskim motorom košta ponosnih 36.600 KM, a uz doplatu od 3.000 KM za kožna sjedišta, od kojih su prednja grijana, njegova cijena raste na 39.600 KM. Zvuči mnogo, ali to je uistinu top verzija.

 

 

 

Ukoliko ste slabijih apetita  i kupujete auto na metar, svojevrni Best Buy model Cruze LS pokretan 1.6 litarskim benzincem i opremom koja uključuje klima uređaj, CD-radio MP3, 4 zvučnika, upravljač s komandama audio sistema, električne podizače prednjih i stražnjih stakala, centralno daljinsko zaključavanje, ABS i ESP sisteme, prednje i bočne zračne jastuke za vozača i suvozača i zračne zavjese može biti vaš već za 23.600 KM, a to je već cijena jače opremljenih gradskih ili osnovnih kompaktnih modela.

 

 

 

Sve u svemu Chevrolet Cruze predstavlja zanimljivu altenativu razvikanim evropskim modelima, a od većine njih je i ljepši i jeftiniji. Iako oblikom limuzina, Cruze je cijenom u rangu evropskih hatchbacka, a dodatni centimetri i veći prtljažnik, uvijek se traže. To je solidna, zgodna i povoljna kompaktna limuzina, koja će zadovoljiti potrebe većine vozača ili što bi se kod nas reklo pošten komad automobila. Kompakti poput Opel Astre i Forda Focusa ili kompakt limuzine poput Škode Octavie su u Cruzeu dobili poštenog protivnika. Osim toga, Cruze uskoro dobija i hatchback varijantu sa pet vrata, koja će zasigurno privući kupce koji ne vole limuzinsku formu.